Gå til innhold

Ingen er misfornøyde med Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Nexus One: Trøbbel og en haug med irritasjonsmomenter.

 

Opplever egentlig ingen av de der jeg :dontgetit:

 

Hvilke irritasjonsmomenter og trøbbel er det snakk om?

 

Nå har jeg kun fått brukt den et par timer før jeg måtte ut å reise med jobben, så noe går seg nok til når jeg får lekt meg litt mer. Men det som jeg umiddelbart la merke til var bla.a

 

- Total mangel på oversikt over hvem og hva som bruker datatrafikk i bakgrunnen, og en måte å blokkere dette på ?

- Menyknappene i bunnen som er vanskelig å treffe skikkelig

- GUI som til tider oppleves tregt og lagger, og av og til henger noe etter, som trekker totalopplevelsen kraftig ned (Her har iPhone virkelig satt standarden!)

- Enkelte programmer fra "App marked" (eller hva det nå enn heter) som ikke virker, i mitt tilfelle fikk jeg ikke sipdroid til å virke. Dette problemet burde etter min mening ikke eksistere i det hele tatt..

 

Jeg er interessert i litt mer muligheter enn det iPhone tilsynelatende har, og hadde virkelig lyst å teste ut Android også. Men det er ikke til å legge skjul på at jeg er litt skuffa, men det kan hende det går seg til etterhvert som jeg får brukt den litt mer.

Det er dessuten altfor mange som har iPhone til at det er gøy å kjøpe den..hehe ;)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Haha, typisk Apple commercial. Nesten som den at de fikk video opptak til å virke nytt og eksklusivt til iPhone. Det er slik med apple og det er det som irriterer meg mest. De hyper alt mulig som skal komme og får det til å virke så sinsykt supert. iPhone i starten var ikke mer enn multitouch og en bra mediaspiller, men i følge Apple var det en supercomputer...

Lenke til kommentar

jeg kjøpte meg en Iphone, og jeg angrer ikke.

men den har jo minussider.

1. dårlig batteritid

2. ikke mulighet for mappefunksjon(for applikasjonene)

3. dårlig kamera

4. kan ikke brukes som en ekstern harddisk

5. musikken må styres gjennom verdens værste program(Itunes driiiiten)

Lenke til kommentar
- Total mangel på oversikt over hvem og hva som bruker datatrafikk i bakgrunnen, og en måte å blokkere dette på ?

Det skal være det. Husker ikk hva det heter :hmm:

 

- Menyknappene i bunnen som er vanskelig å treffe skikkelig

Går glatt med litt trening ;)

Man må trykke ca 1mm over ikonene

 

- GUI som til tider oppleves tregt og lagger, og av og til henger noe etter, som trekker totalopplevelsen kraftig ned (Her har iPhone virkelig satt standarden!)

iPhone er gode der ja, bruk "Advanced Task Killer" til å fri gjøre litt minne hvis det trengs. Jeg bruker Cyanogen mod, noe som er enda raskere enn det "orginalen" er. Har også gjort sånn att alle animasjoner går FORT, noe såm gjør at delefonen føles mye raskere ut.

- Enkelte programmer fra "App marked" (eller hva det nå enn heter) som ikke virker, i mitt tilfelle fikk jeg ikke sipdroid til å virke. Dette problemet burde etter min mening ikke eksistere i det hele tatt..

Ser ikke mye av det (lengre), hender nå og da, men det står som regel i kommentarene og blir fort fikset.

 

 

Hvor mye har du brukt den? Jeg brukte over en uke på å virkelig lære meg telefonen.

Lenke til kommentar

Haha, det er så fantastisk underholdende å lese alle kommentarene fra folk som bare MÅ insistere offentlig på at det åpenbart feiler folk noe om de ikke er misfornøyde med telefonen sin. Fordi det er jo totalt umulig at dette er fordi de faktisk er fornøyde - neida, det er fordi de er for dumme til å forstå at de har en elendig telefon - de er hjernevaskede (ja, det er slik ordet skrives) av Steve Jobs og Apple generelt.

 

Som sagt: veldig underholdende. :)

Lenke til kommentar
- Total mangel på oversikt over hvem og hva som bruker datatrafikk i bakgrunnen, og en måte å blokkere dette på ?

Det skal være det. Husker ikk hva det heter :hmm:

 

- Menyknappene i bunnen som er vanskelig å treffe skikkelig

Går glatt med litt trening ;)

Man må trykke ca 1mm over ikonene

Du kødder? Man må trykke OVER ikonene? Og folk klager på iPhone?

Lenke til kommentar

Jeg betalte selvsagt null & niks for min Iphone og kan dermed ta meg råd til å tenke litt "friere". Jeg er sammenlagt ikke misfornøyd med telefonen, men det er endel faktorer som er svært negative. Når nå android har kommet med endel telefoner som er minst like bra eller bedre en Iphone ser jeg ikke lenger noen grunn til å satse på Iphone ved neste anskaffelse. Det måtte være isåfall være hvis de skulle finne på noe revolusjonerende ved neste korsvei. Og da tenker jeg ikke på tidligere Apple "revolusjoner" som klipp&lim, mms, multitasking, touch etc.

Lenke til kommentar
- Total mangel på oversikt over hvem og hva som bruker datatrafikk i bakgrunnen, og en måte å blokkere dette på ?

 

Jeg bruker APNDroid til dette, gir meg enkel og full kontroll

 

- Menyknappene i bunnen som er vanskelig å treffe skikkelig

 

Jeg finner de ikke vanskelig å treffe, men du skal legge litt trykk på dem og la fingeren ligge litt. Jeg klaget litt i beynnelsen, men nå går det som en drøm.

Endret av tbar2112
Lenke til kommentar

jeg kjøpte meg en Iphone, og jeg angrer ikke.

men den har jo minussider.

1. dårlig batteritid

2. ikke mulighet for mappefunksjon(for applikasjonene)

3. dårlig kamera

4. kan ikke brukes som en ekstern harddisk

5. musikken må styres gjennom verdens værste program(Itunes driiiiten)

1. Jeg opplever ikke batteritiden som spesielt dårlig. Den er på linje med andre sammenlignbare telefoner, og selvsagt også avhengig av hvilke innstillinger du har gjort og hvordan du bruker telefonen.

2. Du tenker på full tilgang til filsystemet? Ikke uten jailbreaking, nei.

3. Kunne vært bedre, ja - men det holder faktisk til å ta helt greie snapshots i mange situasjoner, når jeg ikke har med meg ett av mine andre kamera.

4. Feil. Det har man kunnet gjøre lenge, noe som framgår av hvor gammel denne artikkelen er: http://www.makeuseof.com/tag/6-ways-to-turn-your-iphone-into-an-external-hard-disk/

5. Jeg liker iTunes, og synes det er et supert program til min bruk. Har gang på gang erfart at de fleste som klager mest høylydt over iTunes ikke har giddet sette seg inn i hvordan de bruker programmet.

Lenke til kommentar

Tror mye av grunnen til at folk er fornøyde er at den "just works" - for tort sett så GJØR den det. Sett fra mitt synspunkt er det f.eks. en stor mangel at den ikka kan spille av Spotify mens jeg durfer eller spiller - men den spiller jo musikk fra Spotfy uten problemer. Sånn kan man egentlig gå gjennom det meste av telefonen.

 

Det mange ser på som mangler (f.eks. manglende fleoppgavekjøring) gjør det jo enkelt å holde systemet smooth og responsivt, selv om det fratar deg mange muligheter. Klart, de med peiling er KLAR over at den har mangler i forhold til andre smarttelefoner/ikke kan like mye (og enda mer gjaldt det den første modellen, men også der sloss fanboysene med nebb og klør). Men for hvermansen merker de bare at alt kjører glatt og enkelt. Enkelte teknofreaks digger den og, og det er jo ikke rart det er heller - det er en awesome liten gadget.

 

At Apple konsentrerer seg om EN telefon med oppgradering en gang i året hjelper jo selvfølgelig også på for å hindre at den har irriterende feil, bugs og barnesykdommer (Som manglende støtte for EAP-autentisering i tidlige versjoner av Android. Riktignok var det til dels store mangler i den første versjonen likevel, men de bør i hvert fall klare å luke ut utilsiktede funksjonsbegrensninger i oppdateringene.

 

Det kunne vært artig å se en av de eksisterende telefonprodusentene skape sin egen iPhone-serie, med dedikerte utviklere som kun jobbet med denne telefonen, og den neste versjon, som kom hvert år. Spesielt spennende ville det vært å se Nokia gjøre dette med Maemo.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte meg en Iphone, og jeg angrer ikke.

men den har jo minussider.

1. dårlig batteritid

2. ikke mulighet for mappefunksjon(for applikasjonene)

3. dårlig kamera

4. kan ikke brukes som en ekstern harddisk

5. musikken må styres gjennom verdens værste program(Itunes driiiiten)

1. Jeg opplever ikke batteritiden som spesielt dårlig. Den er på linje med andre sammenlignbare telefoner, og selvsagt også avhengig av hvilke innstillinger du har gjort og hvordan du bruker telefonen.

2. Du tenker på full tilgang til filsystemet? Ikke uten jailbreaking, nei.

3. Kunne vært bedre, ja - men det holder faktisk til å ta helt greie snapshots i mange situasjoner, når jeg ikke har med meg ett av mine andre kamera.

4. Feil. Det har man kunnet gjøre lenge, noe som framgår av hvor gammel denne artikkelen er: http://www.makeuseof.com/tag/6-ways-to-turn-your-iphone-into-an-external-hard-disk/

5. Jeg liker iTunes, og synes det er et supert program til min bruk. Har gang på gang erfart at de fleste som klager mest høylydt over iTunes ikke har giddet sette seg inn i hvordan de bruker programmet.

 

1. sant.. jeg forventer kanskje at batteritiden skal vare like lenge som en gammel telefon utenat jeg tenker over at jeg bruker mye 3g, musikk og apps.

2. :(.. håper mapper kommer en gang da iallefall!

3. bildene blir helt greie om jeg holder mobilen veldig stille. det skal ikke mye vibrasjon til før det blir for dårlig. nå skal det sis at jeg ikke har prøvd apps som hjelper meg med dette "problemet"

4. men da må man laste ned program. ikke alltid jeg kan gjøre det (når jeg låner andre sine pc-er osv) mye mindre stress å plugge den rett i.

5. jeg har prøvd å sette meg inn i det. men det er så vanskelig. om jeg legger inn sanger på den, så kan jeg jo ikke koble den i en annen PC for så legge inn fler sanger uten at den må slette alt på den først. ja.. jeg har prøvd å huka av den at jeg vil bestemme selv, men den vil ikke alltid være aktivert osv.

ikke får jeg spilt av sanger fra min iphone på en annen PC heller. det er sikkert bare en bryter et sted, men ikke funnet den.

kanskje jeg får sette av litt mer tid med Itunes

Endret av probin
Lenke til kommentar

(...)

5. Jeg liker iTunes, og synes det er et supert program til min bruk. Har gang på gang erfart at de fleste som klager mest høylydt over iTunes ikke har giddet sette seg inn i hvordan de bruker programmet.

 

Beklager, men kunne ikke dy meg fra å kommentere.

 

 

Er ikke greia med Apple produkter at de bare skal fungere, at du skal slippe å sette deg inn i noe og lære hvordan det fungerer? Å koble en telefon som maskinen oppdager automatisk og som popper opp i opperativsystemet uten å måtte sette opp noe program må jo være enklere?

 

 

 

 

Og bare ett spørsmål litt på siden, når det allikevel er mye rare apple diskusjoner her. Det er jo kommet en del pålegg om en standard USBladekabel på telefoner i EU, og i Kina. Betyr det at neste versjon av IPhone kommer med mikroUSBtilkobling, for den bruker vel Apple sin egen løsning i dag. Og vil dette bety at alle som lager Iphone gadgets må lage nye produkter?

 

 

(dette gjelder jo i og for seg alle andre som ikke bruker microUSB i dag.)

 

http://www.nettavisen.no/it/article2657677.ece 

 

 

Lenke til kommentar

(...)

5. Jeg liker iTunes, og synes det er et supert program til min bruk. Har gang på gang erfart at de fleste som klager mest høylydt over iTunes ikke har giddet sette seg inn i hvordan de bruker programmet.

 

Beklager, men kunne ikke dy meg fra å kommentere.

 

 

Er ikke greia med Apple produkter at de bare skal fungere, at du skal slippe å sette deg inn i noe og lære hvordan det fungerer? Å koble en telefon som maskinen oppdager automatisk og som popper opp i opperativsystemet uten å måtte sette opp noe program må jo være enklere?

iTunes fungerer greit nok på OS X, men har hørt rykter om at det suger i Windows. Uansett så trenger programmet en kraftig overhaling. iTunes begynte som en relativt enkel musikkspiller, så kom muligheten til å koble til iPod, og det er jo i og for seg naturlig. Men nå er iTunes en musikkspiller, en videospiller, en musikk/video/apps/lydbok-butikk, en podkastsentral, en sentral for å synkronisere og administrere iPod-er og iPhone-er og gudene vet hva annet. Kort sagt langt fra utgangspunktet. Dette går utover ytelsen, brukbarheten og enkelheten. Vi får håpe Apple gjør noen drastiske forandringer iTunes 10 ...

 

En telefon som bare fungerer som en flyttbar disk er IKKE enklere for andre enn nerder. Og om du ser iPhone i sammenheng med OS X så ville det også vært et klart brudd med den retningen Apple har bevegd seg de senere år hvor filsystemet blir mer og mer abstrahert bort for vanlige brukere. Bilder ser man i iPhoto sortert i album, hendelser, geografisk, etter ansikt også videre, musikk finner man i iTunes sortert etter artist, album, sjanger også videre. Med iPad blir dette muligens enda tydeligere. Jeg tror det er klokt å bevege seg i denne retningen, hierarkiske filsystemer har alltid vært kronglete å forstå for vanlige brukere. Nuvel, det var en digresjon.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...