Gå til innhold

Ingen er misfornøyde med Iphone


Anbefalte innlegg

Når man la ut 6 lapper +- for denne så har man vel bestemt seg på forhånd at man liker den.

 

De med litt under hatten gjør jo ikke det..

 

Dama betalte cirka 2500 for telefonen, da sitter hun med et dyrt telenorabonnement som en må være idiot for å ikke hive i skuffen.

 

Deretter ringer en telenor, de låser opp telefonen for deg gratis på ti minutter, hiver deretter i ønsket simkort.

 

Totalpris for iphone3GS 16gb fra telenor ble da kr4038, noe som er konkurransedyktig.

Ulempen er at en må betale for abonnementet en ikke bruker i ett år før en kan si det opp, men totalprisen etter 1år er altså 4038.

 

Ser den har økt noen hundrelapper nå faktisk, hun kjøpte før jul..

 

Hm, minsteprisen på nettsiden til Telenor er 6000 ... Har den økt så mye siden rett før jul? (Husk at vi snakker om 3GS folkens)

 

ja jeg vet det er 3gs.. jeg har kvitteringen om det var det :p

 

Telefonen koster nå ikke kr 4038 slik den gjorde før jul, men 5078kroner, gå inn på telekiosken og se på abonnement Frihet.

 

Forøvrig sykt at den er 1000kroner dyrere nå enn før jul, men ja det er den.. både dama og flere kompiser kjøpte før jul :)

 

http://www.dinside.no/819396/billigst-iphone-3gs-fra-chess <--- her ser du beviset forresten.. nederste tabell. Kjøpspris i kolonnen til venstre + månedspris = 4238kroner, dette var i juli så tydligvis litt dyrere enn det var før jul.

 

iphone 3gs har altså bare blitt dyrere og dyrere for forbrukerne, men det henger jo sammen med at operatørene ikke gidder subsidiere like mye. Og igjen.. har en betalt over 6k i 2009 for en 16gb 3gs så har en gått på en grisesmell :p

 

http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?t=225160

 

32gb kostet den gang 4800kroner, og koster nå 6000.. latterlig :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man la ut 6 lapper +- for denne så har man vel bestemt seg på forhånd at man liker den.

 

De med litt under hatten gjør jo ikke det..

 

Dama betalte cirka 2500 for telefonen, da sitter hun med et dyrt telenorabonnement som en må være idiot for å ikke hive i skuffen.

 

Deretter ringer en telenor, de låser opp telefonen for deg gratis på ti minutter, hiver deretter i ønsket simkort.

 

Totalpris for iphone3GS 16gb fra telenor ble da kr4038, noe som er konkurransedyktig.

Ulempen er at en må betale for abonnementet en ikke bruker i ett år før en kan si det opp, men totalprisen etter 1år er altså 4038.

 

Ser den har økt noen hundrelapper nå faktisk, hun kjøpte før jul..

 

Hm, minsteprisen på nettsiden til Telenor er 6000 ... Har den økt så mye siden rett før jul? (Husk at vi snakker om 3GS folkens)

 

ja jeg vet det er 3gs.. jeg har kvitteringen om det var det :p

 

Telefonen koster nå ikke kr 4038 slik den gjorde før jul, men 5078kroner, gå inn på telekiosken og se på abonnement Frihet.

 

Forøvrig sykt at den er 1000kroner dyrere nå enn før jul, men ja det er den.. både dama og flere kompiser kjøpte før jul :)

 

http://www.dinside.no/819396/billigst-iphone-3gs-fra-chess <--- her ser du beviset forresten.. nederste tabell. Kjøpspris i kolonnen til venstre + månedspris = 4238kroner, dette var i juli så tydligvis litt dyrere enn det var før jul.

 

iphone 3gs har altså bare blitt dyrere og dyrere for forbrukerne, men det henger jo sammen med at operatørene ikke gidder subsidiere like mye. Og igjen.. har en betalt over 6k i 2009 for en 16gb 3gs så har en gått på en grisesmell :p

 

http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?t=225160

 

32gb kostet den gang 4800kroner, og koster nå 6000.. latterlig :)

 

Latterlig og latterlig. Ja, selgerne gnir seg nok i hendene og ler godt når de ser at de fortsatt selger like mye med en høyere pris.

Lenke til kommentar

Liker min iphone jeg. Kunne godt hatt en 1Ghz Snapdragon innabords, men ser ikke helt hvordan det hadde påvirket brukeropplevelsen, den kjører såpass smooth allerede.

 

Å prøve å overtale folk som er fornøyd med telefonen sin til å mene noe annet er som å snakke til en vegg, og jeg skjønner ikke hvorfor enkelte orker bruke energi på det! Argumentene i denne tråden er særdeles subjektive, naturlig nok - siden valg av telefon er et personlig valg.

 

Det er forøvrig svært underholdene å lese artikler som omhandler apple nå til dags, både her og på større internasjonale blogger/nettsider. So much hate!

 

Jeg liker min telefon, og det kan ingen ta fra meg.

Lenke til kommentar

Nå ble ikke jeg spurt i denne undersøkelsen, i så fall hadde vi blitt 5..

Eplefonen er en genial dings, men en rævva telefon. Den har regelrett elendig batterikapasitet, dårlig radiodel med gammel tekonologi, dvs. dårlig på dekning og samtalekvalitet. Switch mellom 2G (GSM) og 3 G tryner ofte, dvs. at samtalen ofte blir brutt i flere sekunder spes. ved switch fra 3G til 2G, og i noen tilfeller helt brutt.

Men den glitrende god (nesten genial) på film, skjerm, musikk, spill, menyer / brukervennlighet + app. store

Lenke til kommentar

Har ikke merket noen forskjell mellom Nokia/SE/iPhone når det gjelder dekning. Da mener jeg faktisk dekning, ikke hva som vises i displayet.

 

Noen telefoner kan vise full signalindikator og enda slite med samtaler, mens andre fungerer helt fint med bare en strek.

Lenke til kommentar

Intil videre er jeg fornøyd med min SE P1i. Den er til tider litt småtreg av seg, men til mitt bruk varer batteriet i bortimot en uke og tastaturet er genialt når man har slike små nerdefingre som meg pluss litt tilvenning.

 

@Thlom: Moren min på godt over 50 skjønner mappesystemet i Windows ganske greit, men hun mislykkes når det kommer til enkel troubleshooting når musa ikke fungerer, som å sjekke om den i det hele tatt er koblet til. Nerd? Neppe. Nå har hun riktignok en jobb som krever litt grunnleggende datakunnskap, men en nerd er hun absolutt ikke. Men å modifisere HOSTS-filen til å ekskludere omtrent all reklame på nettet? Er det nerd, anyone?

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Takk for informasjonen. Det visste jeg ikke. Nå kan du lese hva jeg faktisk skreiv en gang til. Hva tror du poenget mitt var? At iPhone er en møkkatelefon fordi en person har fått feil med den, eller at Apple ignorerer alt og alle når et problem oppstår?

Kan ikke se at du har noe poeng i det hele tatt. Stor forskjell mellom å ignorere "alt og alle" og å ignorere dumme spørsmål fra en journalist i en tabloidblekke. Det går heller ikke fram av artikkelen om eieren av telefonen har forsøkt å kontakte Apple om saken, eller om han har løpt rett til VG med den, så det blir meningsløst å hevde at Apple ignorerer "alt og alle når et problem oppstår", når de beviselig ikke gjør det i de aller, aller fleste saker som handler om legitime garantisaker og reklamasjoner. Har selv hatt en reklamasjonssak med en Mac-strømforsyning, og det gikk fullstendig problemfritt. I VG-oppslaget gjelder det en hacket iPhone som aldri har vært solgt i Norge, som ikke dekkes av garanti eller reklamasjon, så hva er egentlig poenget ditt?

Lenke til kommentar

Poenget mitt er å si min mening akkurat som du sir din mening. Jeg har lest en rekke saker de siste årene hvor Apple ignorerer og er svært vanskelige. I tillegg hører jeg med mine egne ører hvordan folk opplever servicen fra Apple når noe går galt. Hva min oppfatning er av Apple kan ikke du forandre med å fortelle din fantastiske historie hvor du fikk byttet en defekt strømforsyning. Jeg har ikke noe imot iPhone men jeg liker svært dårlig hvordan Apple driver sin virksomhet. Ikke bare når det oppstår et problem, men også hvordan de låser produktene til ditt og datt. Det er min mening. Nå kan du fortelle din mening og eventuelt diskutere videre.

Lenke til kommentar

Jeg har bare hatt gode erfaringer med apples kundesupport. Kjøpte en ipod nano for 2 mnd siden, dekselet på baksiden falt av da jeg tok ut sync-kabelen for første gang (limet var ikke tørket virket det som). Etter en rask telefon til support (tok mindre enn 5minutter) var en replacement bestilt, dagen etter kom budfirmaet hjem til meg for å hente den defekte enheten og 2 dager etter det fikk jeg den nye levert på døren.

 

Man kan alltid finne tilfeller der ting ikke har gått såpass på skinner, men å avskrive hele apples kundesupport av den grunn blir for dumt. Og når det hele er basert på ting man har lest i nettaviser/tabloid - og ikke ens egne erfaringer.. Da har man tatt et bevisst valg.

 

Det er jo flott at man har sin egen mening, men å prøve å overbevise andre om at noe er dårlig når personlige erfaringer tilsier det stikk motsatte blir veldig vanskelig. :x

 

EDIT: At du (ninjahamster) prøver å overbevise oss om noe var vel å dra det litt langt. Hirr.

Endret av nazrm
Lenke til kommentar

Elendig Apple-service er ikke veldig ukjent. "Utenfor garanti" er vel mer regelen enn unntaket, selv om man harfem års reklamasjonsrett Norge - det er i hvert fall den erfaringen jeg har, og har opplevd at mange andre også har slitt med. De som selger Apple-produkter vet også hvor vanskelig det er å få til gode service-avtaler med Apple, og butikkene må i stor grad bære risikoen for produktfeil innen femårsdfristen selv.

 

Noe av problemet her er vel at man får snakke med en eller annen svenske, som ikke vet mer enn han kan lese på "spørsmål og svar"-arket som henger foran seg, og i hvert fall aldri har hørt om norsk forbrukerkjøpslov, eller skjønner hva denne har med saken å gjøre. Eller man ender opp med en Eplehusansatt som er sikker på at du ikke har krav på noe om iPoden din dør av seg selv etter 19mnd - Å være norsk butikkansatt medføer dessverre ikke noen bedre kjennskap til norske forbrukerrettigheter enn det en uinteressrt svenske på et kundesenter har.

 

Når det er sagt, så inbiller jeg meg at Aples relativt moderate modellutvalg og (relativt gode, innbiller jeg meg) kvalitetskontroll gir en lavere feilrate en gjennomsnittet, i hvertfall på laptopmarkedet, men det kan være det bare er noe jeg innbiller meg. Problemet er altså hvis det oppståret problem, særlig hvis garantitiden har gått ut. (Ja, Eplehuset, jeg ser stygt på dere.)

Lenke til kommentar

Elendig Apple-service er ikke veldig ukjent. "Utenfor garanti" er vel mer regelen enn unntaket, selv om man harfem års reklamasjonsrett Norge - det er i hvert fall den erfaringen jeg har, og har opplevd at mange andre også har slitt med. De som selger Apple-produkter vet også hvor vanskelig det er å få til gode service-avtaler med Apple, og butikkene må i stor grad bære risikoen for produktfeil innen femårsdfristen selv.

Nå kan jeg ikke huske å ha sett noen undersøkelse som gir et generelt grunnlag for å uttale seg om Apples service i Norge, så med mindre du har noe mer holdbart enn enkeltstående anekdoter eller tabloidoppslag å komme med, så har du et syltynt grunnlag for å påstå at Apple har elendig service. Det jeg vet er at Apple i USA år etter år rangeres helt på topp i både produktkvalitet og service, ifølge mange store forbrukerundersøkelser: http://www.electronista.com/articles/10/02/22/dell.falls.to.23rd.position/

Forhandleravtalene til Apple kjenner jeg ikke, men det er vel høyst frivillig å forhandle produktene deres - eller ikke.

 

Vi har i overkant god forbrukerbeskyttelse med 5 års reklamasjonsrett for små elektroniske duppedingser, ja. Men nå er det bare ca 2 1/2 år siden Høyesterett fastslo at 5 års reklamasjonsfrist gjelder for mobiltelefoner - og grunnlaget for den saken var at Nokia nektet å godta 5 års reklamasjonsfrist for mobiltelefoner. Så 5 års reklamasjonsrett for mobiltelefoner og lignende produkt (mp3-spillere) var altså ikke opplagt eller entydig før en rettskraftig dom fastslo dette høsten 2007. Sensasjonsoppslagene du leste i VG i 2006 om Apple som nekter å godta 5 års reklamasjonsrett på iPod var altså ikke uttrykk for annet en det samme som Nokia sto for.

 

Når det er sagt, så inbiller jeg meg at Aples relativt moderate modellutvalg og (relativt gode, innbiller jeg meg) kvalitetskontroll gir en lavere feilrate en gjennomsnittet, i hvertfall på laptopmarkedet, men det kan være det bare er noe jeg innbiller meg. Problemet er altså hvis det oppståret problem, særlig hvis garantitiden har gått ut. (Ja, Eplehuset, jeg ser stygt på dere.)

Det er riktig at Apples feilrate gjennomgående er lavere enn gjennomsnittet - altså at produktene er noe av det beste på markedet kvalitetsmessig. http://brainstormtech.blogs.fortune.cnn.com/2010/02/22/apple-is-no-1-in-reliability-survey/

Problemet er at mange ikke vet forskjellen på garanti og reklamasjon (nyter ikke å forlange at din 2 år gamle MacBook skal fikses gratis på "garantien"), at noen tilsynelatende tror at alle problem som skjer innenfor 5 år skal fikses gratis (sikter ikke til deg NgZ), og at førsteledd som du møter i butikker ved reklamasjoner ikke alltid er profesjonelle nok.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Førsteledd man møter i både i butikken og på nett er relativt ofte ikke gode nok, synes jeg. Greit nok at kunder r både dumme og i overkant kravstore til tider, men om de begynner å tulle med garanti etter at den er gått ut må i hvertfall selger hlde tungen rett i munnen (og fortelle at det er reklamasjonsrett det er snakk om.)

 

DJeg tror det er vanskelig å finne statistikk over hvilke butkker som gjenntatte ganger ikke oppfyller forpliktelsene sine etter kjøpsloven, men det generelle inntrykket jeg sitter igjen med, og det er etter å ha snakket med en del, er at eplehuset er, elle ri hvert har vært, av de dårligere i klassen, og at Apples telefonsupport ikke har peil på dine rettigheter i det hele tatt.

 

Enkeltstående anekdoter er forøvrig det de fleste gjør seg opp en mening basert på, når det gjelde slike ting som service hos ulike forhandlere. ;)

Lenke til kommentar

Hva så? Spørsmålet går ut på hvorvidt man vil kjøpe en telefon fra HTC, ikke om man vil kjøpe den samme telefonen.

 

Det er jo at det er samme telefon som spørsmålet til Zepticon gikk ut på, så jeg ga jo et direkte svar på det, men han mente nok uansett samme (telefon)produsent som artikkelen egentlig går ut på. :)

Ja jeg snakker om produsent, som i at bare x% av HTC kunder vil velge en HTC telefon neste gang, mens y% av Apple kundene vil velge en Apple telefon neste gang. (y>>x)

 

JEg fatter og begriper ikke hvordan folk kan komme å krangle på disse tallene her? Begynner å dra inn syndromer og diverse desperate løsninger på deres fobi mot frukten.

 

Faktum er ubestridelig at Apple er den telefonprodusenten som har flest fornøyde kunder i Norge.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...