Gå til innhold

Ingen er misfornøyde med Iphone


Anbefalte innlegg

Har selv prøvd Nexus One, HTC Touch HD 2 og BlackBerry 9700 før jeg havna tilbake på iPhone igjen. Ikke så rart da siden jeg er hjernevaska.

 

Hvorfor? Var telefonene for avangsert for deg? Hadde du ikke samme fyrikk motor? Eller var det bare at du er en apple fanboy? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv prøvd Nexus One, HTC Touch HD 2 og BlackBerry 9700 før jeg havna tilbake på iPhone igjen. Ikke så rart da siden jeg er hjernevaska.

 

Hvorfor? Var telefonene for avangsert for deg? Hadde du ikke samme fyrikk motor? Eller var det bare at du er en apple fanboy? :)

 

Vel, du ser jo at profilbildet hans er en Apple-logo :)

Lenke til kommentar

 

Jeg har gjennomgående erfaring med alle 3 Iphones og aldri eid en, så jeg skjønner ikke helt hva du mener her.

For å være litt mer presis.

 

Når man først skal kartlegge brukeropplevelser kan man ikke inkludere variabelen "har prøvd". Det gir ett spenn mellom alt fra "prøvd i 5 min" til ja, du tar poenget. iPhone blir på ingen måte favorisert kontra andre undersøkelser Gallup har tatt for seg.

Lenke til kommentar

Hehe like festlig hver gang med alle som har slikt ett hat for ett produkt de ikke eier og ikke kommer til å eie.

 

Jeg begynte personlig å leke med mine første datamaskiner i 1984 og har gått mine fotspor via Spektrum, C64, Amiga 500, PC og omtrent det som finnes av duppeditter siden den gang. Jeg er også høgskole-ingeniør i data og har en mastergrad i IT. Så nerdekvalifikasjonene bør være i orden vil jeg tro. Driver til daglig med programmering og systemutvikling også bare så det er sagt.

 

Jeg har heller ikke nærmet meg ett apple-produkt før 3GS kom på markedet, der apple fjernet de aller fleste manglene jeg syntes de første iphonene hadde. Har alltid synes apple var overpriset og overhypet tidligere(synes vel enda det om alle andre apple-produkter utenom kanskje ipod.)

 

I august byttet jeg utrolig nok ut min HTC med en iphone 3GS, og jeg har _aldri_ vært så fornøyd med en telefon noen gang. Og ja jeg har hatt mange mobiler fra de fleste leverandører. Har eid windows mobile-telefoner, har brukt android og blackberry via jobb.

 


  •  
  • Er jeg hjernevasket når jeg står midt på lørdagsnatten og får taxi på 2minutter via TaxiNå-appen? Eller når jeg koser meg med ett utall spill eller andre nyttige og unyttige festlige apps?
  • Er jeg hjernevasket når det ikke finnes lag på telefonen?
  • Er jeg hjernevasket når jeg ikke bryr meg om itunes fordi jeg bruker spotify?
  • Er jeg hjernevasket når jeg ikke bryr meg om ett skrøpelig kamera fordi jeg uansett har dedikert kamera som tar bedre bilder enn alle mobiler på markedet?
  • Er jeg hjernevasket fordi telefonen min ikke har hatt en feil i software siden august 2009? Ref min htc som måtte rebootes 1-2ganger i uken...
  • Er jeg hjernevasket fordi jeg overhodet ikke bryr meg om Steve Jobs "kontrollerer" meg eller låser meg fast til ett eller annet?

 

Selvsagt skulle jeg veldig gjerne hatt multitasking slik at jeg kunne hørt på spotify og surfet samtidig. Det er faktisk virkelig irriterende noen ganger. MEN i den store sammenheng så gjør det meg veldig lite.

 

Jeg får heller bare sitte her og kose med meg min telefon, mens dere syns synd på stakkars lille hjernevaskede meg. For meg er iphone 3gs rett og slett ett fantastisk leketøy og verktøy med for min del kun en stor mangel, og det er det første gangen jeg har sagt om en telefon. Er jeg heldig så forsvinner også denne mangelen i v4.0.

 

Hilsen dedikert apple-motstander som nå elsker sin iphone... Hvis det er slik det føles å være hjernevasket så er det en ganske fin følelse må jeg si :new_woot:

Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

4 = 0

Dere får skrive en vitenskapelig avhandling om dette for det vil garantert revolusjonere matematikken.

Dette blir enda mer spennende hvis vi trekker fra 1 på begge sider.

4-1=0-1

3 = -1

 

Hvis vi da tar roten av begge sidene får man at roten av -1 = roten av 3. Det er mye som kan bli enklere å regne ut nå!

Lenke til kommentar

Det er vel mange ting som er problematisk ved denne undersøkelsen, og de typer artikler den genererer.

 

Ikke det at det er noen tvil om at Iphones brukere generelt er mer fornøyd enn andre brukere. Men uten å betale 25000,- så har man ingen mulighet til  å se på sammenligninsgrunnlaget. Så man kan ikke trekke noen andre slutninger enn at Iphone brukere er generelt mer fornøyd, og generelt bruker mer penger enn andre. 

 

http://www.tns-gallup.no/default.aspx?aid=9091117 

 

Prøvde å lese litt her, men den sier jo veldig lite. Men den faller jo i den vanlige banen om at Apple sine produkter skaper debatt og engasjement. 

 

 

Lenke til kommentar

Totalpris for iphone3GS 16gb fra telenor ble da kr4038, noe som er konkurransedyktig.

Ulempen er at en må betale for abonnementet en ikke bruker i ett år før en kan si det opp, men totalprisen etter 1år er altså 4038.

Inkluderer du det hun faktisk må betale for abonnementet nå? For så billig har jeg ikke sett Iphone uansett abonnement eller ikke.

 

Ja det var inkludert ALT. Dinside hadde jo artikler om det før jul.

 

Dette var fra Telekiosken, og abonnementet het Djuice Kontroll tror jeg. Ser nå at billigste varianten fra telekiosken i dag er 5078kroner, 1000kroner mer enn hva den kostet før jul, latterlig :p

De skjønte vel hva folk drev med..

 

En her på jobben kjøpte fra telekiosken i januar for 4300kroner, så dette har de endret nylig..

Så dersom en er en av de som har betalt rundt 6000kroner for en 16gb 3gs hadde jeg følt meg jævla lurt :p

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Da jeg la min HTC HD2 ved siden av kompisene sine iPhone 3GS blei de ikke akkurat imponert over skjermen iPhone tilbyr ;p I tillegg bærer de jo med seg lommelykt som ekstern blitz til den fantastiske telefonen deres. Når de klager over at batteriet er dårlig er det jo synd at de må demontere hele dritten for å komme til det eplebelagte batteriet. Men joda, iPhone er veldig brukervennlig, det skal de ha.

Lenke til kommentar

Hehe like festlig hver gang med alle som har slikt ett hat for ett produkt de ikke eier og ikke kommer til å eie.

 

Hva med har eid?

Like festlig med de som har faktisk har eid en iphone og føler de må bruke tiden sin på å fortelle nåværende fornøyde eiere at de egentlig ikke liker telefonen sin eller at de attpåtil er hjernevaskede og ute av stand til å ta egne valg.

 

Har overhodet ingen problemer med at ikke alle liker iphone. Men her blir man fremstilt som idiot og eller værre fordi man faktisk liker denne dingsen.

 

Jeg nevnte med vilje ingen navn her eller i forrige post....

Lenke til kommentar

Se der, der har du HTC brukeren som brukte iPhone før. Og sannelig er også han som er godt over til samsung der også!

de har spurt iPhone brukere om iPhone, og HTC bruker om HTC.

 

De som bruker iphone er nesten dobbelt så fornøyd som HTC brukere.

 

Og kordan vet du at htc brukerene hadde iphone før?

står svart på hvitt at de ringte til Iphone Brukerne og nokia brukere og spurte om nokia osv

tror du missforstår poenget mitt iphonen har vert i 3 år nå om ikke lengere..

Blir helt feil å ringe til nokia brukere eller sonyerirricson brukere osv sammenlignet med apple.... apple har lansert 2 telefoner nokia og se htc lanserer flere telefoner i månden og de lager telefoner i alle klasser fra billigi crappy telefoner til musikktelefoner til kameretelefoner til smartmobiler osv osv... seff vill de ha maaaange flere missførnøyde kunder som klager på alt mulig fordi de valgte en tellefon som ikke passet dies bruk.. ring til noen som fortsatt har den 3 år gamle k800i eller k800 fks har sett flere som har disse telefonene enda å de er stålende fornøyd så ring til alle de som har den telefonen enda ska du se at 99% av de er fornøyd..

Endret av Naits_89
Lenke til kommentar
Når man la ut 6 lapper +- for denne så har man vel bestemt seg på forhånd at man liker den.

Det argumentet kan fint snues på hodet. "1690 brukere er fornøyd på tross av prisen."

Nå er det et velkjent psykologisk fenomen at man ofte ikke vil innrømme at man gjorde feil valg, særlig når det f.eks. er større pengesummer involvert.

Lenke til kommentar

Noen syns denne sammenligningen sikkert er litt søkt, men jeg prøver allikevel ;). Jeg liker IKKE Pizza Grandiosa. Allikevel er Pizza Grandiose norges mest solgte pizza. Jeg kjenner flere personer som kjøper Pizza Grandiosa og er kjempe fornøyd med å kjøpe denne. Jeg påpeker feil og mangler (dårlig fyll, vond saus osv) men disse "Grandiosa-elskerne" ser ikke disse feilene fordi de "elsker" Grandiosa. Tar du en spørreundersøkelse blant Grandiosa kjøpere er jeg sikker på at "fornøydhetsprosenten" er svært høy. Da kan man spørre seg selv hvorfor? Er det fordi de ikke vet bedre? Man kan dra en parallell til Iphone. Denne er riktignok IKKE blant de billigste. Men de som først har blitt Iphone elskere ser kun fordelene ("ost", "kjøtt", "saus"). Mao, jeg syns de er svært fornøyd med lite (enda det koster skjorta) og tenker ikke over hva som KUNNE vært bedre på denne telefonen.

:)

Lenke til kommentar

Syns produktene er gode, de "fungerer" som det er blitt påpekt.

 

Men syns Apple ødelegger mye av inntrykket for meg.

 

Med aktivering i Itunes, kun bruk av Itunes, kun apple godkjente apps, "låst" i forhold til Android.

 

Pluss at Apple ikke selger ulåste Iphoner. Ja, jeg vet at det er bare å låse opp, men for meg er det ekstra bry.

 

Så jeg venter nå på en HTC Desire. Min første smart telefon, så venter spent på den.

Lenke til kommentar

Folk liker iPhone fordi den fungerer. Den kan gjøre det aller meste og har den desidert beste brukeropplevelsen.

 

Selv har jeg en Motorola Milestone som er overlegen iPhone for mitt bruk, og for folk som er noe over gjennomsnittet teknisk (da de ofte har litt høyere krav til muligheter).

 

Men iPhone og Android er de eneste mobilene jeg anbefaler til noen som skal ha seg en telefon i de høyere prisklassene. Verken WM, Maemo eller Symbian kan måle seg, totalt sett, etter min mening.

Lenke til kommentar

Syns produktene er gode, de "fungerer" som det er blitt påpekt.

 

Men syns Apple ødelegger mye av inntrykket for meg.

 

Med aktivering i Itunes, kun bruk av Itunes, kun apple godkjente apps, "låst" i forhold til Android.

 

Pluss at Apple ikke selger ulåste Iphoner. Ja, jeg vet at det er bare å låse opp, men for meg er det ekstra bry.

 

Så jeg venter nå på en HTC Desire. Min første smart telefon, så venter spent på den.

Apple selger faktisk ulåste telefoner, men foreløpig bare i USA.

http://9to5mac.com/apple-store-unlocked-iphones-4325092347

Det samme gjør f.eks ludostore.no også (til litt stiv pris, men dog)

http://www.ludostore.no/wsp/microshop/frontend.cgi?session=a8107e335dd1383a92457b29d4334b&func=catalog.show&func_id=29857&table=PRODUCT

:)

Edit: Det ser desverre ut til at de som selges i USA er operatørlåst, men uten binding. Forstå det den som kan. Engadget beskriver dette som "totally lame"

http://www.engadget.com/2010/03/22/official-apple-now-offering-iphones-unlocked/

Endret av PL610
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...