Gå til innhold

Apples midtimellomprodukt har meldt sin ankomst


Anbefalte innlegg

Er dette en beskrivelse av gjennomsnittlige Apple brukere.

 

Det er ellers akseptert at tvangstrøye er et så stort inngrep at det kreves særskilt beslutning og journalføring ved bruk.

 

Men det var nok OT.

 

Nei, det er en beskrivelse av en tvangstrøye.

 

Forøvrig mener jeg at tvangstrøye ikke er noe man normalt ønsker å påføre seg selv med mindre man er litt i utakt med virkeligheten. Det er en beskrivelse av gjennomsnittlige Applebrukere.

Og takk til deg.

 

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hva skal vi med denne?

Hvorfor skal jeg bruke denne fremfor en bærbar maskin som er langt kraftigere, eller en billigere men kraftigere netbook som har langt flere muligheter?

 

Til litt rask nettsurfing liggende på sofaen ok, og den er jo på mange måter veldig stil ren.

Men å betale over 4'000kr for noe jeg bare skal ligge å leke meg med i sofaen i ny og ned virker for meg litt ekstremt?

 

Skal jeg skrive innlegg på diverse forum (noe jeg veldig ofte gjør når jeg surfer) eller andre ting så blir skjermtastaturet veldig idiotisk, og skal jeg først koble til et tastatur så kan jeg da likså greit bare bruke en bærbar-PC?

 

 

Så ser ikke helt nytteverdien.. Kult? Kanskje. Pen? Ja, jo det er den vell. Praktisk? Nei.

Lenke til kommentar
Dette er for meg bare et MÅ HA PRODUKT. Utrolig kjekk liten sak å bruke til daglige web gjøremål. Slettes ingen revolusjon dette produktet. Men OSX er etter mine erfaringer utrolig stabilt. Derfor liker jeg produktene deres. Og Ipad kommer til å koste 3-4000kr etter hvert. Ikke mer enn jeg bruker på byen et par helger. Så da står jeg over de 2 helgene å kjøper meg dette produktet. Får mer glede av dette enn noen byturer :-)

Leit at du ikke får osX på ipadden da. Skulle gjerne kjøpt padda selv, dersom den hadd osX.

Nå fremstår den som en forvokst mp3 spiller med begrensede video og webmuligheter.

Lenke til kommentar
Dette er for meg bare et MÅ HA PRODUKT. Utrolig kjekk liten sak å bruke til daglige web gjøremål. Slettes ingen revolusjon dette produktet. Men OSX er etter mine erfaringer utrolig stabilt. Derfor liker jeg produktene deres. Og Ipad kommer til å koste 3-4000kr etter hvert. Ikke mer enn jeg bruker på byen et par helger. Så da står jeg over de 2 helgene å kjøper meg dette produktet. Får mer glede av dette enn noen byturer :-)

Er det OSX i Ipad-en?

Kommer du ikke til å savne flash?

Lenke til kommentar

Er så irriterende at de sier stor Iphone, det er ikke enstor Iphone, men en stor Ipod Touch. Det er heller ikke "så mye mer" enn en Tablet. Hva er det denne gjør som man ikke kan gjøre med en Windowstablet med ett par ekstraprogrammer?

 

Men er artig at de fikk med ett bilde av Andy Ihnatko da.

 

Er det OSX i Ipad-en?

Kommer du ikke til å savne flash?

 

OSet er vel bygget på OSX.

Endret av karakas
Lenke til kommentar
Greia er som vanlig ikke hva den kan gjøre, men hvordan du gjør det på den.

 

For det første så er det ikke det som står i artikkelen på VG.

 

Vi har riktignok sett slike tablet-pc'er tidligere, men dette er så mye mer enn det.

 

Dette er faktisk ikke en gang like mye som en Windows tablet pga de klare manglene.

Lenke til kommentar
Greia er som vanlig ikke hva den kan gjøre, men hvordan du gjør det på den.

 

Det er jo et godt poeng ved mange av Apples produkter, men jeg er avhengig av å ha funksjonaliteten på plass for å kunne sette pris på bra design. Denne iPaden ser ikke ut til å dekke de funksjonene jeg kunne trenge på en måte som er god nok til at den enten erstatter noe jeg allerede drar rundt på eller er nyttig nok til at jeg vil bære rundt på denne i tillegg til f.eks. en 13.3" laptop.

 

Men jeg slipper vel ikke unna den i forbindelse med jobben, jeg blir sikkert bedt om å utvikle noe programvare for den.

Lenke til kommentar
Dette er for meg bare et MÅ HA PRODUKT. Utrolig kjekk liten sak å bruke til daglige web gjøremål. Slettes ingen revolusjon dette produktet. Men OSX er etter mine erfaringer utrolig stabilt. Derfor liker jeg produktene deres. Og Ipad kommer til å koste 3-4000kr etter hvert. Ikke mer enn jeg bruker på byen et par helger. Så da står jeg over de 2 helgene å kjøper meg dette produktet. Får mer glede av dette enn noen byturer :-)

 

Nå konkurrer jo ikke dette produktet mot byturer, men mot andre PC-produkter....

 

AtW

Lenke til kommentar
Er dette en beskrivelse av gjennomsnittlige Apple brukere.

 

Det er ellers akseptert at tvangstrøye er et så stort inngrep at det kreves særskilt beslutning og journalføring ved bruk.

 

Men det var nok OT.

 

Nei, det er en beskrivelse av en tvangstrøye.

 

Forøvrig mener jeg at tvangstrøye ikke er noe man normalt ønsker å påføre seg selv med mindre man er litt i utakt med virkeligheten. Det er en beskrivelse av gjennomsnittlige Applebrukere.

 

Du tok ikke posten min helt ser jeg. Jeg lurte på om du mente din beskrivelse av hvorfor man brukte tvangstrøye var en beskrivelse av en Applebruker, altså at man må begrense Applebrukerens muligheter pga av fare for skade på seg selv og andre.

 

Konklusjonen er at vi langt fra er uenige.

 

NB! Jeg er langt fra negativ til mange av Apple sine produkter (MacBook og iMac er glimrende produkter), men jeg synes det er merksnodig at brukere av en del Appleprodukter aldri er villige til å se svakheter med Apple sine produkter. For at Apple sine produkter også har fundamentale svakheter, det er hevet over enhver tvil.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Jeg lurer virkelig på hvorfor jeg skal kjøpe denne i stedet for en HP Slate. Jeg ser en nytte i et slikt produkt, men jeg vil ha noe mer enn en stor iPod Touch.

 

Hitler er heller ikke fornøyd:

 

Se filmen hos Youtube

 

Det jeg vil ha i en slik dings:

- et operativsystem som tillater meg å gjøre det jeg vil

- en godt fungerende nettleser (MED FLASH)

- GPS (gjerne med satelittmottak)

- 3G og Wifi

- en skjerm som lar meg skrive rett på

- kanskje mulighet for å ringe/sende sms/mms

- noe som igjen vil si kamera/webkamera

- god batteritid

- støtte for mange filtyper (tenker spesielt på videofiler)

- en skjerm som da er god til å se film på

- selvfølgelig minijack

- minnekortslot

- fingerprintreader (kanskje ikke så viktig, men jeg har blitt avhengig)

- hdmi-utgang

- den må gjerne tåle en støyt, litt vann og annet kjipt og

 

Er vel det jeg kommer på i farta.

Lenke til kommentar
CPU: ARM Cortex-A9 MPCore

Det er en meget bra CPU-kjerne. Det skal de ha. Bare synd den sitter i en tvangstrøye.

Men jeg tviler på at det er MPCore-utgaven. Det er rett og slett ikke behov for flere kjerner når OSet ikke kan multitaske. Jeg tipper det er Single Core utgaven.

 

Og Ipad kommer til å koste 3-4000kr etter hvert. Ikke mer enn jeg bruker på byen et par helger. Så da står jeg over de 2 helgene å kjøper meg dette produktet. Får mer glede av dette enn noen byturer :-)

Apple har ikke for vane å sette ned prisene. De har gjerne uendrede priser i et helt år og så erstatter de modellene med oppgraderte versjoner til samme pris. F.eks ved å doble minnemengden over hele linja, øke prosessorhastigheten med 10% og oppdatere OSet.

Lenke til kommentar

Jeg har vært forholdsvis nøytral til Apples produkter, men jeg må bare si at dersom dette "ikkenoproduktet" blir en farsott, ja da mister jeg troen på menneskehetens evne til å tenke selv. Slates og tablets har jo eksistert i en (veldig kort) mannsalder uten å slå særlig an, og disse har hatt en helt åpen OS-konfigurasjon. Så kommer Apple togende med en låst dings med dårligere muligheter, der de forteller deg hva du skal bruke og ikke, så skal det liksom være må-ha?

 

Surfe på nett på en tablet? Woooo! Lese PDF på en tablet? Jippi!! Revolusjonerende!!

 

Marketing works, and you really CAN polish a turd.

Lenke til kommentar
CPU: ARM Cortex-A9 MPCore

Det er en meget bra CPU-kjerne. Det skal de ha. Bare synd den sitter i en tvangstrøye.

Men jeg tviler på at det er MPCore-utgaven. Det er rett og slett ikke behov for flere kjerner når OSet ikke kan multitaske. Jeg tipper det er Single Core utgaven.

OS'et kan multitaske, det er bare det at 3. parts applikasjoner ikke får lov til å gjøre i bakgrunnen.

 

Tipper dog at iPad og iallefall iPhone 3GS, kanskje også 3G får støtte for dette med neste store oppdatering av iPhone OS (4.0).

Lenke til kommentar
CPU: ARM Cortex-A9 MPCore

Det er en meget bra CPU-kjerne. Det skal de ha. Bare synd den sitter i en tvangstrøye.

Men jeg tviler på at det er MPCore-utgaven. Det er rett og slett ikke behov for flere kjerner når OSet ikke kan multitaske. Jeg tipper det er Single Core utgaven.

 

Kanskje det er håp allikevel, kanskje de har en flerkjerneprosessor for å ha muligheten til og låse opp multitasking med firmwareoppgradering...?

 

Ah, well, whatever, fortsatt for dårlig batteri til å være aktuelt.

Lenke til kommentar

Denne oser $$$$ hele veien gjennom. Apple kunne LETT laget en touch-versjon av OS X, men da ville de ikke tjent like mye. Derfor drar de denne ultrainngjerdede Iphone-shoopen ut av rævva og slapper på Iphone OS, slik at flest mulig n00bs springer til butikkene etter en ting som i bunn og grunn kom på begynnelsen av 2000-tallet.

 

Weeeeeeeeeeeeeeeeee.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...