Gå til innhold

Apples midtimellomprodukt har meldt sin ankomst


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234
Apple kunne lansert aids og det ville fått stående ovasjoner.

 

Problemet jeg har med padda er rett og slett at den er fullstendig lukket og låst til itunes app mølet

 

Man må vel konvertere videoer for å få sett de på padda ?

 

Slapp av, før eller siden vil en eller annen smart hacker finne et smutthull haha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men vi må jo innrømme at Apple har klart å gjøre noe med multitasking som jeg ikke tror noen andre kunne fått til:

 

De har fjernet det, og fått folk til å tro at det er en god idé. Og ikke nok med det: Folk forsvarer det til og med!

 

 

Imponerende arbeid av Apple, det må jeg si. :)

Manglende multitasking er som sagt et designvalg. Apple har valgt å maksimere batterilevetid og ytelse. Det valget har selvsagt konsekvenser, som, vel, manglende multitasking. Apple har ikke nødvendigvis rett, men det er slik de prioriterer. Google, Microsoft og Nokia har valgt å prioritere annerledes.

Vi vet hvorfor de har valgt det. Batteritiden hadde nok ikke blitt så mye forverret, men Apple-folket vil ha "ytelsen" (som vi jo vet egentlig oversettes til "we want it shiny").

 

Det er uansett imponerende at de klarer å selge det. Jeg tipper at om Microsoft, Google eller Nokia hadde prøvd på akkurat samme taktikk så hadde det gått på trynet og blitt så til de grader kritisert ned i støvlene at det aldri, aldri, aldri hadde vært prøvd igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
godt spørsmål egentlig.. Vil denne ipadda støtte f.eks x.264-kodede mkv-filer og annet snacks?

 

Ettersom det ikke er støttet på ipod touch/iphone så har jeg en sterk mistanke om at alt av videoer må konverteres

Lenke til kommentar
godt spørsmål egentlig.. Vil denne ipadda støtte f.eks x.264-kodede mkv-filer og annet snacks?

Regner med den vil støtte h.264 og MPEG-4 i MP4 eller MOV-format, akkurat som iPhone.

 

Men vi må jo innrømme at Apple har klart å gjøre noe med multitasking som jeg ikke tror noen andre kunne fått til:

 

De har fjernet det, og fått folk til å tro at det er en god idé. Og ikke nok med det: Folk forsvarer det til og med!

 

 

Imponerende arbeid av Apple, det må jeg si. :)

Manglende multitasking er som sagt et designvalg. Apple har valgt å maksimere batterilevetid og ytelse. Det valget har selvsagt konsekvenser, som, vel, manglende multitasking. Apple har ikke nødvendigvis rett, men det er slik de prioriterer. Google, Microsoft og Nokia har valgt å prioritere annerledes.

Vi vet hvorfor de har valgt det. Batteritiden hadde nok ikke blitt så mye forverret, men Apple-folket vil ha "ytelsen" (som vi jo vet egentlig oversettes til "we want it shiny").

 

Det er uansett imponerende at de klarer å selge det. Jeg tipper at om Microsoft, Google eller Nokia hadde prøvd på akkurat samme taktikk så hadde det gått på trynet og blitt så til de grader kritisert ned i støvlene at det aldri, aldri, aldri hadde vært prøvd igjen.

Apple vil ha en god brukeropplevelse. Og nei, vi som kjøper produktene deres er ikke sauer som du prøver å insinuere.

Lenke til kommentar
Merkverdig at akkurat iPad hypes så mye opp når faktisk Lenovo har varslet et vel så revolusjonærende produkt, nemlig IdeaPad U1. Hvor man i realiteten har både notebook og tablet i en maskin.

Veldig godt poeng. IdeaPad U1 er teknisk interessant, nydelig design og langt mer unik enn iPad.

 

Skal forklare hvorfor JEG liker denne.

Jeg ser eplelogoen din og får straks noen mistanker til hvorfor. Resten av innlegget ditt bærer preg av apple-tilbedelse, blindet for alle svakhetene, amputasjonene, låsene, forkrøplingene og konkurrerende produkter. Jepp, du presterer å finne noen fordeler som vekt og sånn, men innlegget er blottet for kommenterer som alle ulempene.

 

Når jeg nå til høsten skal begynne å studere igjen er den rett og slett perfekt å ha meg seg på skolen. Jeg kan legge den på pulten min som ei bok og slippe å ha en skjerm i veien. I tillegg har jeg en masking som booter på et halvt sekund. Har kommet seg inn i iWork på null komma niks, og samtidig kan surfe, chatte og alt det der som jeg kan bruke på skolen. Til og med kan jeg bruke den når jeg skal ha presentasjoner på skolen. Nei, dette er et fantastisk verktøy i skole- og jobbsammenheng. Skal ikke se bort i fra at jeg synker tusenvis av bilder heller som jeg kan vise fram ved forskjellige anledninger.

Er det et problem at skjermen hindrer deg fra å se ryggen og baken til den foran deg? Eller har du haka så lavt over bordkanten at skjermen faktisk skjuler tavla og læreren?

Min mobiltelefon booter ikke på et halvt sekund, men den er likevel klar på 0,0 sekunder. Hvorfor? Fordi jeg har den på hele tida. Ja, jeg sammenligner med mobiltelefon fordi min nokia N73 er nesten like funksjonsfattig og lite fleksibel som ipad. 9,6" skjerm til presentasjoner? Det kan ikke være for særlig stort publikum, for den har vel ikke skjermutgang så vidt jeg har skjønt. Denne virker hemmet i skolesammenheng. Ingen mulighet for å bruke vanlige programmer som brukes i skolesammenheng, ingen mulighet for utveksling av dokumenter med andre, eller samarbeid om dokumenter, singeltasking, ikke god å skrive på, ubehagelig liten oppløsning for foto, regneark og mye annet. Dette er bare toppen av isfjellet av ulemper.

 

NEI, denne erstatter ikke netbooken min på noen måte. NEI, den erstatter ikke iPhonen. Er det poenget? NEI! Er en grunn til at det heter midtimellomprodukt.

.. som et damebind? (pun) Hvorfor ikke heller kalle den for et "faller meller to stoler"-produkt?

 

Trenger du det ikke selv? Helt greit, den skjønner jeg veldig godt. Men er den ubrukelig? Langt i fra.

Hva med de som ikke trenger den fordi den er ubrukelig for dem? iPad kan selvsagt brukes til noe, men den er sterkt hemmet i forhold til hva den kunne vært. (ref. hitler-videoen som ble vist tidligere i tråden). Den er rett og slett for lite brukelig. I et marked der det finnes mange mye mer brukelige produkter, til en lavere pris, så blir det meningsløst å kjøpe denne, selv for de som har så begrenset behov at de kunne nøyd seg med ipad.

 

Jeg kunne aldri funnet på å bruke iPhonen min til noe i skolesammenheng.

Da bør du i hvert fall slå fra deg tanken på å kjøpe ipad. ipad er en amputert iphone.

 

Og kjenner jeg Apple rett så kommer det tonnevis av apps til denne, som til iPhone. Og de kommer kun til iPad. Ikke til HP Slate e.l. Er kun iPhone som har et dedikert program jeg kan sjekke busstidene mine i, bestille fra pizzabakeren, sjekke skattelistene og VGs egen TV-guide. Jeg lukter iPad kommer til å ha samme fordel. Derfor!

Andre enheter trenger ikke dedikerte programmer for å gjøre alt det der. Vi får det til enkelt med eksisterende programmer. Man er heller ikke begrenset til én programleverandør med urimelige kjøpsbetingelser og priser. Jeg kan velge og vrake blant programmer som kan gjære alt det der.

 

OG, hvem her syns ikke det kommer til å bli fett med en 10" touchscreen universalfjernkontroll? :p

Greit nok, men 4-7000 kr for en universalfjernkontroll? Er du helt på styr?

 

HP Slate ser således mye mer interessant ut.

Nja, den er ikke så ille som ipad (som igjen ikke er så ille som Kindle), men den er ganske kjip likevel. Det blir som å velge mellom pest, kolera og aids.

Lenke til kommentar
Men for de fleste andre som ikke er gadgetfreaks så er manglende multitask BRA!

De fleste jeg kjenner - selv folk som ikke er særlig oppegående på it og data - kjører da glatt både 4 og 5 apps samtidig på de bærbare pc'ene sine.

 

Og da snakker jeg om 'synlige' ting som f.eks. messenger, en nettleser, e-postklient og musikk i bakgrunnen. Jeg tror mange vil synes det er veldig rart at man ikke kan chatte og surfe og høre musikk samtidig f.eks.

Lenke til kommentar
Batteriet varer merkbart lenger om du velger å se etter epost hver time i stedet for hvert kvarter. Så kan du tenke deg hvordan det ville vært om allskens programmer og prosesser står og gnager i bakgrunnen.

Jeg bruker Exchange på min WM-telefon (med andre ord sjekker betydelig oftere enn en gang i timen), ser film og surfer på nettet og har absolutt ikke verre batteritid enn andre iPhone-brukere her på kontoret.

Lenke til kommentar
godt spørsmål egentlig.. Vil denne ipadda støtte f.eks x.264-kodede mkv-filer og annet snacks?

Ettersom det ikke er støttet på ipod touch/iphone så har jeg en sterk mistanke om at alt av videoer må konverteres

det tror jeg også, og det er veldig frustrerende (hadde vært veldig greit med støtte for divx også) =/ skulle også likt å sett flac-støtte. men forhåpentligvis vil tredjeparts mediespillere være å finne i appstore, og hvis ikke har du alltids vlc o.l. gjennom cydia (etter på ha hacket den) - men dette er ikke akkurat en optimal løsning.

Endret av dennis.se
Lenke til kommentar
jeg vil nok si at dette produktet tillbyr MER till den delen av massen som IKKE henger med i dataverden

Kall det gjerne et blondineprodukt. Pent utenpå, søppel på innsiden, men det man ikke vet har man ikke vondt av. Jo mindre man skal bruke den til jo mer nyttig virker den. Toppen av nyttighet oppnår man ved å ikke bruke den i det hele tatt. Noe som forsåvidt vil maksimalisere batteritiden også.

 

Men for de fleste andre som ikke er gadgetfreaks så er manglende multitask BRA!

Helt utrolig! Stockholm-syndromet slår til igjen.

Lenke til kommentar
Andre enheter trenger ikke dedikerte programmer for å gjøre alt det der. Vi får det til enkelt med eksisterende programmer. Man er heller ikke begrenset til én programleverandør med urimelige kjøpsbetingelser og priser. Jeg kan velge og vrake blant programmer som kan gjære alt det der.

Andre tablet-enheter med eksisterende programmer? Som har et berøringsgrensesnitt og ikke et grensesnitt for mus og tastatur?

Lenke til kommentar
jeg vil nok si at dette produktet tillbyr MER till den delen av massen som IKKE henger med i dataverden

Kall det gjerne et blondineprodukt. Pent utenpå, søppel på innsiden, men det man ikke vet har man ikke vondt av. Jo mindre man skal bruke den til jo mer nyttig virker den. Toppen av nyttighet oppnår man ved å ikke bruke den i det hele tatt.

 

Men for de fleste andre som ikke er gadgetfreaks så er manglende multitask BRA!

Helt utrolig! Stockholm-syndromet slår til igjen.

Får du makk i rompa av at enkelte har andre prioriteringer, andre ønsker og andre ideologier enn deg når det kommer til gadgets? For meg passer iPhone perfekt, kanskje kjøper jeg meg en iPad også, betyr det at jeg er en sau? At jeg er ignorant? At jeg rett og slett har kjøpt feil produkt? Eller er det MULIG at jeg har tatt et opplyst valg?

Lenke til kommentar

Simen1: orker ikke svare deg en gang. Kun pga forhåndsdømmingen av Apple-logoen. Apple-hatere er på INGEN måte bedre enn Apple-elskere.

 

Hva så om jeg har Apple-logo som avatar? Jeg er ikke noe fanatiker i det hele tatt. Jeg er bare gadgetelsker :p Og Apple har en tendens til å utvikle software som jeg liker når jeg klarer å ignorere at det er sykt lukket og at jeg blir tvunget til å bruke iTunes.

Lenke til kommentar
Får du makk i rompa av at enkelte har andre prioriteringer, andre ønsker og andre ideologier enn deg når det kommer til gadgets? For meg passer iPhone perfekt, kanskje kjøper jeg meg en iPad også, betyr det at jeg er en sau? At jeg er ignorant? At jeg rett og slett har kjøpt feil produkt? Eller er det MULIG at jeg har tatt et opplyst valg?

 

Andre prioriteringer, det kan jeg akspetere, men mange innlegg (inkludert dine) prøver å avskrive vesentlig ulemper som ikke-ulemper, det er liten tvil om at enheten er ganske kraftig begrenset, at det passer akkurat ditt snevre bruksbehov er jo fint for deg, men når folk argumenterer hardt for at disse vesentlig begrensingene er suverent, og at det ikke er noe særlig begrenset i det hele tatt, så virker det for å være helt ærlig ikke som man har sett så veldig objektivt på det. Jeg innser glatt at receiveren min har historiens mest stygge og jævlige fjernkontroll, men jeg bruker den ikke, så det er ikke noen prioritet for meg, men den er like fullt elendig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Får du makk i rompa av at enkelte har andre prioriteringer, andre ønsker og andre ideologier enn deg når det kommer til gadgets? For meg passer iPhone perfekt, kanskje kjøper jeg meg en iPad også, betyr det at jeg er en sau? At jeg er ignorant? At jeg rett og slett har kjøpt feil produkt?

 

iPhone ser jeg nytteverdien med, men iPad klarer jeg virkelig ikke se nytteverdien med.

 

Eller er det MULIG at jeg har tatt et opplyst valg?

Nei.

Lenke til kommentar
Får du makk i rompa av at enkelte har andre prioriteringer, andre ønsker og andre ideologier enn deg når det kommer til gadgets? For meg passer iPhone perfekt, kanskje kjøper jeg meg en iPad også, betyr det at jeg er en sau? At jeg er ignorant? At jeg rett og slett har kjøpt feil produkt? Eller er det MULIG at jeg har tatt et opplyst valg?

 

Andre prioriteringer, det kan jeg akspetere, men mange innlegg (inkludert dine) prøver å avskrive vesentlig ulemper som ikke-ulemper, det er liten tvil om at enheten er ganske kraftig begrenset, at det passer akkurat ditt snevre bruksbehov er jo fint for deg, men når folk argumenterer hardt for at disse vesentlig begrensingene er suverent, og at det ikke er noe særlig begrenset i det hele tatt, så virker det for å være helt ærlig ikke som man har sett så veldig objektivt på det. Jeg innser glatt at receiveren min har historiens mest stygge og jævlige fjernkontroll, men jeg bruker den ikke, så det er ikke noen prioritet for meg, men den er like fullt elendig.

 

AtW

Jeg har ikke problemer med å innse at begrensingene Apple har lagt inn har negative konsekvenser. Det er jo åpenbart. Det jeg har problemer med er at enkelte innbiller seg at disse begrensningene gjør produktene ubrukelige og at det er FEIL designvalg. At iPhone, iPad, iPod ikke passer for deg og Simen på grunn av manglende flash og multitasking er helt greit, men for meg så passer de. Ikke fordi jeg er en sau, er dum, har snevre bruksbehov, har manglende kognitive evner eller er fanget i Steve Jobs distortion field, men fordi produktene løser de utfordringene jeg har og litt til.

 

Jeg skulle gjerne hatt en opplysende diskusjon om iPad og iPhone, men på dette forumet er det umulig fordi enkelte insinuerer at vi som foretrekker Apple-produkter nærmest er hjernevaska og hjernedøde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...