Gå til innhold

Apples midtimellomprodukt har meldt sin ankomst


Anbefalte innlegg

Fordelen for de som vil ha kontroll på er rimelig åpenbare ja, for deg som "bruker" av tvangstrøya så er det ingen fordeler.

 

Hensikten med en tvangstrøye er å forhindre "brukeren" å skade seg selv, andre eller omgivelsene. Av disse først og fremst seg selv.

 

Hvis ikke det er en fordel så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg sier design i den posten, så mener jeg det totale produktdesignet, dvs hele implmenteringen av produkter, hardware-software osv.

 

AtW

 

Ja, er klar over det, var egentlig ment som ett svar til Thlom, men ser at jeg kunne quotet han isteden.

 

Det jeg ville frem til var at Apple gjør disse valgene pga begrensninger de støter på, og ikke nødvendigvis pga at "nei vi synest ikke multitouch er nødvendig".

Endret av karakas
Lenke til kommentar
Fordelen for de som vil ha kontroll på er rimelig åpenbare ja, for deg som "bruker" av tvangstrøya så er det ingen fordeler.

 

Hensikten med en tvangstrøye er å forhindre "brukeren" å skade seg selv, andre eller omgivelsene. Av disse først og fremst seg selv.

 

Hvis ikke det er en fordel så vet ikke jeg.

 

Ja, brukerene roter det jo bare til når de får bruke armene sine som de vil, i tilegg så krever det jo masse ressurser å veive rundt med armene til enhver tid :)

 

Sånn rent genrelt, så er jeg litt redd for at vi enda må vente litt på teknologien før tablets blir skikkelig bra, jeg tror de komemr til å ta av i en eller annen form, men per i dag? Vi får se, apple har en egen evne til å få solgt slike ting.

 

AtW

Lenke til kommentar
For det første vil du ikke kunne notere inn i ebøkene, så vidt jeg har forstått støtter ikke iPad denne funksjonaliteten.

Det finnes andre bokprogrammer enn iBooks. Jeg regner med at det vil komme programmer som lar deg notere i bøker om du ønsker.

Har ikke Apple som vane å nekte programmer som dupliserer allerede eksisterende funksjoner i produktet, tilgang til AppStore? I så fall vil vel ikke en tredjeparts ebok leser få tilgang?

 

Det beste med Iphone/Ipad er jo at dem ikke støtter Flash. Om det kan få noen nettsteder til å ikke benytte Flash, er det veldig bra.

Lenke til kommentar
For det første vil du ikke kunne notere inn i ebøkene, så vidt jeg har forstått støtter ikke iPad denne funksjonaliteten.

Det finnes andre bokprogrammer enn iBooks. Jeg regner med at det vil komme programmer som lar deg notere i bøker om du ønsker.

Har ikke Apple som vane å nekte programmer som dupliserer allerede eksisterende funksjoner i produktet, tilgang til AppStore? I så fall vil vel ikke en tredjeparts ebok leser få tilgang?

apple har blitt mye mer liberale på dette i det siste. se f.eks spotify. forhåpentligvis vil de bli enda mer liberale i fremtiden.

Lenke til kommentar
Hensikten med en tvangstrøye er å forhindre "brukeren" å skade seg selv, andre eller omgivelsene. Av disse først og fremst seg selv.

 

Hvis ikke det er en fordel så vet ikke jeg.

 

Selv ser jeg på tvanstrøye som noe som er til for å forhindre at brukeren får full utnyttelse av armene sine.

Lenke til kommentar

Mer info om CPu og gpu finner man her

 

http://www.brightsideofnews.com/news/2010/...e-gpu!.aspx

 

Artig om gpu'en stemmer, utviklet i Norge fra NTNU og solgt til ARM i 2006 tror jeg det var.

 

CPU: ARM Cortex-A9 MPCore

GPU: Mali

 

For min del blir dette et meget artig produkt. Har savnet noe som dette. Tenk på hvilken glimrende muligheter man har å bruke denne som pad i diverse programmer til MAc. Avansert fjernkontroll med streaming osv osv.

Lenke til kommentar
Hensikten med en tvangstrøye er å forhindre "brukeren" å skade seg selv, andre eller omgivelsene. Av disse først og fremst seg selv.

 

Hvis ikke det er en fordel så vet ikke jeg.

Ikke den mest gjennomtenkte paralellen, for hovedparten av befolkningen har ikke behov for å settes i tvangstrøyer. Selv om både Apple og den norske stat mener det er annerledes.

Lenke til kommentar
Hensikten med en tvangstrøye er å forhindre "brukeren" å skade seg selv, andre eller omgivelsene. Av disse først og fremst seg selv.

 

Hvis ikke det er en fordel så vet ikke jeg.

 

Selv ser jeg på tvanstrøye som noe som er til for å forhindre at brukeren får full utnyttelse av armene sine.

Ding, ding, ding! We have a winner! :)

Lenke til kommentar

Jeg synes at Ipad er et produkt for iFanatics.

 

Multitasking vs batteri: Ha multitasking som standard avslått, men la oss ihvertfall få en mulighet til å skru det på. Dette er en dealbreaker for meg. Å kunne tabbe mellom programmer gir en økt flyt, og for powerusers kan slå på denne er bra. Om det er noen ting man kunne sagt er kanskje at flere Windows-mobiler skulle skrudd det av.

 

Tilkoblinger: At man må bruke adapter for minnekort og USB er idioti i seg selv. Da er det flere ekstra ting å kjøpe og ta vare på. I tillegg regner jeg med grunnen til det er at man ikke på en lett måte skal kunne oppgradere lagringsplassen, og dermed tvinges over på dyrere Ipad-modeller.

 

OS og programmer: At man skal basere seg kun gjennom App-store og Itunes +++ er tåpelig i seg selv. Valgene blir begrenset og jeg ender fort vekk opp med å måtte betale for mer enn ddet jeg ville gjort på en tilsvarende windows-telefon.

 

Skjermen: Latterlig dårlig oppløsning. Og i tillegg har den ikke engang 1280 i bredden. At den ikke matcher ratioen til Iphone er dumt spesielt når det gjelder skalering 1:1 eller 2:1.

 

Støtte for formater: Mangler masse formater og Flash. Å måtte konvertere all video før man kan bruke det på den er et STORT minus. Aner ikke hvordan det blir med musikk, men mangel på .ogg trekker ned.

 

 

Nei, dette er en forvokst Iphone uten telefonfunksjon og uten støtten og mulighetene til en nettpc. Manglende videoutgang er også galskap, man kan da heller ikke ha presentasjoner med denne (noe to forøvrig kunne fungert svært bra).

Lenke til kommentar
Fordelen for de som vil ha kontroll på er rimelig åpenbare ja, for deg som "bruker" av tvangstrøya så er det ingen fordeler.

 

Hensikten med en tvangstrøye er å forhindre "brukeren" å skade seg selv, andre eller omgivelsene. Av disse først og fremst seg selv.

 

Hvis ikke det er en fordel så vet ikke jeg.

 

Er dette en beskrivelse av gjennomsnittlige Apple brukere.

 

Det er ellers akseptert at tvangstrøye er et så stort inngrep at det kreves særskilt beslutning og journalføring ved bruk.

 

Men det var nok OT.

Lenke til kommentar

Dette er for meg bare et MÅ HA PRODUKT. Utrolig kjekk liten sak å bruke til daglige web gjøremål. Slettes ingen revolusjon dette produktet. Men OSX er etter mine erfaringer utrolig stabilt. Derfor liker jeg produktene deres. Og Ipad kommer til å koste 3-4000kr etter hvert. Ikke mer enn jeg bruker på byen et par helger. Så da står jeg over de 2 helgene å kjøper meg dette produktet. Får mer glede av dette enn noen byturer :-)

Lenke til kommentar
Er dette en beskrivelse av gjennomsnittlige Apple brukere.

 

Det er ellers akseptert at tvangstrøye er et så stort inngrep at det kreves særskilt beslutning og journalføring ved bruk.

 

Men det var nok OT.

 

Nei, det er en beskrivelse av en tvangstrøye. img462x262.jpg

 

Forøvrig mener jeg at tvangstrøye ikke er noe man normalt ønsker å påføre seg selv med mindre man er litt i utakt med virkeligheten. Det er en beskrivelse av gjennomsnittlige Applebrukere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...