Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

 

 

 

lurer på om dette spillet vil fungere, gta 4 nekter jo plent å kjøre annet enn 800 x 600 og man kan ikke stille inn noe annet, uten å skrive inn kommandolinjer i oppstart, og sånt kjøpes ikke mer enn en gang hos meg.....

GTA 4 til PC er en dårlig port av et i utgangspunktet dårlig optimalisert spill. GTA 5 kjører OK selv på konsollene, og Rockstar er ikke et selskap som tar lett på sånt. Det skulle forbause meg veldig om de skuffer denne gangen.

 

Men poenget mitt er at de fiksa aldri helt åpenlyse feil i gta4 sin innstallering, så hvorfor gidde å gi så dårlige utviklere enda mere penger? kanskje jeg kjøper det på tilbud, men akkurat nå kunne jeg ikke tenke meg å kjøpe gta5.

 

Hvilke feil i installeringen snakker du om?

 

 

Når jeg innstallerer gta 4 på pc, kan ikke grafikkinnstillingene forandres.

 

hvis man søker på problemet finner man ut at det må skrives inn startlinjer, som nomemoryrestrictions osv.

 

slikt er amatørmessig dårlig, og burde ikke belønnes med hurrajubling.

Endret av Magnetmannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

 

 

 

 

lurer på om dette spillet vil fungere, gta 4 nekter jo plent å kjøre annet enn 800 x 600 og man kan ikke stille inn noe annet, uten å skrive inn kommandolinjer i oppstart, og sånt kjøpes ikke mer enn en gang hos meg.....

GTA 4 til PC er en dårlig port av et i utgangspunktet dårlig optimalisert spill. GTA 5 kjører OK selv på konsollene, og Rockstar er ikke et selskap som tar lett på sånt. Det skulle forbause meg veldig om de skuffer denne gangen.

 

Men poenget mitt er at de fiksa aldri helt åpenlyse feil i gta4 sin innstallering, så hvorfor gidde å gi så dårlige utviklere enda mere penger? kanskje jeg kjøper det på tilbud, men akkurat nå kunne jeg ikke tenke meg å kjøpe gta5.

 

Hvilke feil i installeringen snakker du om?

 

 

Når jeg innstallerer gta 4 på pc, kan ikke grafikkinnstillingene forandres.

 

hvis man søker på problemet finner man ut at det må skrives inn startlinjer, som nomemoryrestrictions osv.

 

slikt er amatørmessig dårlig, og burde ikke belønnes med hurrajubling.

 

Det er for meg et ukjent problem, har  aldri hørt om det før nå faktisk :S

Lenke til kommentar

Er det bare meg forresten som har tenkt å kjøpe en kontroller for å av og til spille slik i GTA V?

Ser for meg en slitsom dag, kommer hjem, beina på bordet, øllen ut av kjøleskapet og bam!

Kontrollen i hånda.

Etterpå hashtagger jeg #PcMasterRace bare for skøy så blir konsollfansa ekstra furtne.

 

Men sånn seriøst, må det ikke være veldig behagelig å spille slikt av og te? Jeg skal hvertfall ha.

Har PS4-kontroll og streamer Fifa 15 igjennom Steam til TV'n. Kontroll har jeg, men føler ikke at GTA 5 blir noe bra med stikke. Dama skal også se på TV, det er ikke alltid jeg gidder å se på det hu ser på, da er det lettere bare å lene seg tilbake i godstolen og spille på PC'n. Monitoren er på 27" dekker større synsfelt enn en 55" TV og bedre egnet for gaming. Sånn sett er PC-skjermen bedre. Etter min mening har konsoll blitt overflødlig med tiden, den har ikke lengre de fordelene det en gang hadde. Før var den ordentlig konsoll, men nå har de blitt en treig stue-PC. 

 

PC'n min starter ved et tastetrykk, den er oppe å går med en gang takket være SSD. Det tar maks 10 sekunder. Jeg trykker på en tast, går til kjøleskapet, tar med meg en kalden. Så lener jeg meg godt bakover i godstolen. Og da er jeg klar.  Det har blitt slækkere og enklere å bruke PC synes nå jeg, foretrekker også å spille med venner. Så det er bare å ringe dem på Skype eller lignende så er man i gang. Der PC'n står er det ingen barn eller andre som forstyrrer heller. Det er nesten like deilig som å være på et spa, bare at du ikke har damer som knar deg mens du slapper av :p

Endret av Heradon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en Xbox kontroll som jeg kommer til å bruke, tenker jeg. Alltid spilt GTA spill på konsoll, så det faller meg bare naturlig å bruke håndkontroll. Synes det er greiere å kjøre bil osv med joystick fremfor mus/tastatur. 

 

Litt kjipt at nettverket mitt er så og si ubrukelig mens jeg laster ned GTA på Steam. 25/5 fra Telenor....

Endret av Dysfunctional
Lenke til kommentar

Da er det snart på tide å stålsette seg for følgende ord i tråden her fremover:

- Spillet kræsjer til desktop

- Launcher

- Er dette bra nok pc for å spille GTAV

- Får bare 47-50fps

- Hva bør jeg oppgradere?

- Minneproblemer

- Drivere

- CPU / Gigahertz / Terraflops

- Keyboard / joystick

- Grafikkinstillinger

- PCMasterrace

 

Men seriøst: jeg forventer litt screenshots fra og med i morgen - ihvertfall de få av dere som har råd til en ordentlig pc og kan spille i 4k.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er så godt som ingen sjangse for at GTA V er dårlig porta, eller kjører elendig. Alt vi får fått til nå av reportasjer, hva rockstar folk har sagt og journalister har sagt tyder på en ganske god PC versjon.

Trenger ikke være dårlig porta for at folk skal ha problemer :p

 

 

Jeg som ikke har noen spill-pc gleder meg også til å se GTA:V på PC. Mulig jeg får stikke på besøk til noen for å teste, for grafikken ser nydelig ut. Og med noen modifikasjoner på plass blir det enda mer gøy. 

 

Også spent på hva folk får ut av film-editoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...