Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lurer på om dette spillet vil fungere, gta 4 nekter jo plent å kjøre annet enn 800 x 600 og man kan ikke stille inn noe annet, uten å skrive inn kommandolinjer i oppstart, og sånt kjøpes ikke mer enn en gang hos meg.....

GTA 4 til PC er en dårlig port av et i utgangspunktet dårlig optimalisert spill. GTA 5 kjører OK selv på konsollene, og Rockstar er ikke et selskap som tar lett på sånt. Det skulle forbause meg veldig om de skuffer denne gangen.

Lenke til kommentar

Høres da virkelig ikke sånn ut på den artikkelen.

 We were always going to bring GTA 5 to PC. We planned from day 1 for a PC build and we made technical decisions based off the fact that we would be doing a PC version of the game. While we started development of the PC version quite early, we decided to focus the bulk of our attention on the PS3 and XB360 versions first in order to push that as far as we possibly could before turning our attention to the PS4 and Xbox One versions, and then using the shared architecture underpinning the new consoles to help ourselves ramp up into the PC version and push the game as far as we possibly could knowing we would have the opportunity to make the game look and feel better than it ever has.
 
The process of bringing GTA 5 to PC was most similar to our last PC title, Max Payne 3. Our process of bringing titles to PC has evolved over the years. We knew that we would eventually create a PC version so early development was done in parallel with the console versions. In fact, some of the early preparations we made for PC, like 64 bit & DX11 support, paid off very handsomely when the PS4 and Xbox One architectures were announced. That early work made the process of transitioning to the new consoles a lot easier and allowed us to hit the ground running. The artists also prepared for PC by authoring their source art at PC-ready resolutions, even though we had to use massively reduced versions for the PS3 and XB360.

Lenke til kommentar

controllerx360.jpeg

 

Er det bare meg forresten som har tenkt å kjøpe en kontroller for å av og til spille slik i GTA V?

Ser for meg en slitsom dag, kommer hjem, beina på bordet, øllen ut av kjøleskapet og bam!

Kontrollen i hånda.

Etterpå hashtagger jeg #PcMasterRace bare for skøy så blir konsollfansa ekstra furtne.

 

Men sånn seriøst, må det ikke være veldig behagelig å spille slikt av og te? Jeg skal hvertfall ha.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Recommended specifications:
OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1
Processor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHZ (8 CPUs)
Memory: 8GB
Video Card: NVIDIA GTX 660 2GB / AMD HD7870 2GB
Sound Card: 100% DirectX 10 compatible
HDD Space: 65GB
DVD Drive

 

 

Ifølge Rockstar skal recommended specs være nok for å kjøre GTA V i 1080p/high settings/60fps.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hehe ja, sitter og vurderer om jeg skal koste på meg en 4k skjerm/tv eller ikke. Hadde vært morsomt å prøvd den oppløsningen både på gta og kommende project cars. Men  sistnevnte er vel kanskje OR bedre på.

Lenke til kommentar

Recommended specifications:

OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1

Processor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHZ (8 CPUs)

Memory: 8GB

Video Card: NVIDIA GTX 660 2GB / AMD HD7870 2GB

Sound Card: 100% DirectX 10 compatible

HDD Space: 65GB

DVD Drive

 

 

Ifølge Rockstar skal recommended specs være nok for å kjøre GTA V i 1080p/high settings/60fps.

 

Seriøst? hvis Rockstar mener det, er jo dette nydelige nyheter!

 

Dette er mitt oppsett:

Win 8

i7 2600k, 4.0 Ghz oc

MSI GTX 970 oc til 1299mhz/1501mhz boost (1140mhz org)

Corsair Vengeance Ram 8 GB

Asus p8z68-v pro Hovedkort

Corsair HX 1050w modulær PSU

HyperX 125GB SSD og 1 TB Barracuda (vurderer faktisk å legge det inn på SSDen) ..

Samsung Blu-Ray DVD Drive

Storm Trooper kabinett.

 

Men GTA V er vel litt i samme båt som Max Payne 3 og det var jo også veldig komponent vennlig og kjørte hvertfall veldig smooth på min PC og grafikken var jo ganske grei

Lenke til kommentar

 

lurer på om dette spillet vil fungere, gta 4 nekter jo plent å kjøre annet enn 800 x 600 og man kan ikke stille inn noe annet, uten å skrive inn kommandolinjer i oppstart, og sånt kjøpes ikke mer enn en gang hos meg.....

GTA 4 til PC er en dårlig port av et i utgangspunktet dårlig optimalisert spill. GTA 5 kjører OK selv på konsollene, og Rockstar er ikke et selskap som tar lett på sånt. Det skulle forbause meg veldig om de skuffer denne gangen.

 

Men poenget mitt er at de fiksa aldri helt åpenlyse feil i gta4 sin innstallering, så hvorfor gidde å gi så dårlige utviklere enda mere penger? kanskje jeg kjøper det på tilbud, men akkurat nå kunne jeg ikke tenke meg å kjøpe gta5.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 

lurer på om dette spillet vil fungere, gta 4 nekter jo plent å kjøre annet enn 800 x 600 og man kan ikke stille inn noe annet, uten å skrive inn kommandolinjer i oppstart, og sånt kjøpes ikke mer enn en gang hos meg.....

GTA 4 til PC er en dårlig port av et i utgangspunktet dårlig optimalisert spill. GTA 5 kjører OK selv på konsollene, og Rockstar er ikke et selskap som tar lett på sånt. Det skulle forbause meg veldig om de skuffer denne gangen.

 

Men poenget mitt er at de fiksa aldri helt åpenlyse feil i gta4 sin innstallering, så hvorfor gidde å gi så dårlige utviklere enda mere penger? kanskje jeg kjøper det på tilbud, men akkurat nå kunne jeg ikke tenke meg å kjøpe gta5.

 

Hvilke feil i installeringen snakker du om?

 

 

Noen som vet når man kan trykke på play-knappen norsk tid i morgen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...