Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er en gta v nyhet ihvertfall men vet ikke om den er så positiv :phttp://www.itavisen.no/nyheter/de-har-nedgradert-gta-v-grafikken-371769

Problemet er allerede løst ifølge Rockstar selv. Det var visst ikke med vilje, og ble fikset på rett etter.

 

 

Answer: We are aware of some graphical issues on the Xbox One and PS4 versions of GTAV after the most recent Title Update, and we are investigating a fix now. If you would like to receive an automatic email notification as soon as there is more information, please log into the Support Site and click Subscribe at the top of this page. 

Updated 4/2/15: Graphical quality has been fully restored as of Title Update 1.10 and this issue is now resolved.

 

https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/205228687

Lenke til kommentar

Hørtes ikke ut som at det var skrekkelig mye nytt i editoren fra GTA IV i forhold til funksjoner (UI og brukervennlighet håper jeg er oppfrisket) - men èn ting jeg bet meg spesielt merke i er muligheten for å spille som andre karakterer, utenom hovedkarakterene og online-karakteren din. Det åpner jo for store muligheter og storytelling.

Lenke til kommentar

Hei alle, jeg syns det er kjempefint at GTA V på tirsdag endelig kommer til PC :) Gud.. som vi har ventet allemann.

Jeg har ett litt n00b spm her ..

 

Burde jeg kjøpe GTA V på Steam eller i DVD hos butikk? Problemet er nemlig at jeg har max 250 kbit`s nedlastnings linje, den er helt horribel. Så slik jeg ser det mener jeg å huske jeg har en del muligheter her..

 

1. Man kan kjøpe det på steam og laste ned hele spillet. (Kommer ikke til å gjøre)

2. Jeg kan kjøpe spillet på DVD og installere og launche ved Rockstars egen launcher?

3. Jeg kan kjøpe spillet på DVD men løse inn koden på Steam slik at jeg kan innstalere og fortsatt ha det tilgjengelig over min steam konto?

 

Lurer på hvilken måte som er best, jeg vet ikke helt ossen det blir når det kommer ut ser dere.

Det som hadde vært optimalt er jo å kjøpe det på DVD og løse inn steam kode, men vet ikke om dette er mulig med alle nøkler lenger.

Lenke til kommentar

Finansmessig sett så er det ikke lurt å kjøpe det på Steam, da det er blant de aller dyreste stedene å kjøpe spill.

 

Om du bør kjøpe det på nett eller butikk. Nettbutikk så får du spillet kanskje på onsdag, pga leveringstid. I butikk, får du det på dagen, om det ikke er utsolgt. På nett så kan du jo regne ut selv. Man må laste ned 60 GB data.

 

Billigste jeg har funnet (380 kr) er på Greenmangaming.com hvor du bruker voucher koden: SAVE22-OVERHO-LIDAYS

(Jeg bestilte derfra med koden og det funket. Andre sier de ikke får brukt koden. Alternativet er Gamesplanet.com)

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hei alle, jeg syns det er kjempefint at GTA V på tirsdag endelig kommer til PC :) Gud.. som vi har ventet allemann.

Jeg har ett litt n00b spm her ..

 

Burde jeg kjøpe GTA V på Steam eller i DVD hos butikk? Problemet er nemlig at jeg har max 250 kbit`s nedlastnings linje, den er helt horribel. Så slik jeg ser det mener jeg å huske jeg har en del muligheter her..

 

1. Man kan kjøpe det på steam og laste ned hele spillet. (Kommer ikke til å gjøre)

2. Jeg kan kjøpe spillet på DVD og installere og launche ved Rockstars egen launcher?

3. Jeg kan kjøpe spillet på DVD men løse inn koden på Steam slik at jeg kan innstalere og fortsatt ha det tilgjengelig over min steam konto?

 

Lurer på hvilken måte som er best, jeg vet ikke helt ossen det blir når det kommer ut ser dere.

Det som hadde vært optimalt er jo å kjøpe det på DVD og løse inn steam kode, men vet ikke om dette er mulig med alle nøkler lenger.

Dvd'ene kan IKKE aktiveres via steam for nedlastning derfra, du kan aktivere de på sosial club, men hvorvidt det er en smart plass å laste ned fra den 14 er jo en annen sak. Jeg håper på å komme online den 14, men tviler.

Lenke til kommentar

Planen min var vel egentlig å bare spasere inn på elkjøp eller Gamestop å kjøpe DVDene, er stas å ha i hylla også, mange fine titler som begynner å bli en høy bunke nå. Følger med litt morro som kart som regel osv, så tenker det blir sånn. Da slipper jeg å laste ned altfor mye GB også :) Nå er spm. bare om ikke altfor mange har reservert hehe.. Har full fri på Tirsdagen så dette kan bli interessant.. Tipper det blir en av de dagene jeg kommer til å sitte inne hele dagen og ikke gå ut engang fordi spillet er så bra og så gøy hehe..

Lenke til kommentar

Ja, blir nok en del spilling på tirsdag, om det er mulig.

 

 

Jeg har samlet sammen noen folk, og vi skal spille PC-versjonen på tirsdag. Om flere har lyst å bli med, er det bare å joine. (Blir vi for mange, så bare lager vi flere rom). Starter i 18-19 tiden.

 

Teamspeak: ts.brigaden.org

Lenke til kommentar

Planen min var vel egentlig å bare spasere inn på elkjøp eller Gamestop å kjøpe DVDene, er stas å ha i hylla også, mange fine titler som begynner å bli en høy bunke nå. Følger med litt morro som kart som regel osv, så tenker det blir sånn. Da slipper jeg å laste ned altfor mye GB også :) Nå er spm. bare om ikke altfor mange har reservert hehe.. Har full fri på Tirsdagen så dette kan bli interessant.. Tipper det blir en av de dagene jeg kommer til å sitte inne hele dagen og ikke gå ut engang fordi spillet er så bra og så gøy hehe..

Jeg har kjøpt min kopi fysisk (fra Gamezone.no), jeg har foreløpelig brukt nesten 15 minutter på disk 1. Jeg valgte fysisk kopi, da det var billigere og så er det raskere (for min del) å installere via disk uansett.

Til sammenligning så kjøpte jeg også den nye utvidelsespakka til The Sims 4 fysisk, den brukte ca 10 minutter å installere, men hadde brukt 3-4 timer å laste ned.

Det "største" som blir å laste ned for min del etter at jeg har installert GTA V er fremtidige oppdateringer.

Lenke til kommentar

Veldig bra løsning det ja. Lønner seg bare ikke for meg å laste ned på den linja jeg har (250kbits), men det som jeg spurte om som tydeligvis ikke går (mulig det gikk før) var om kunne man vært så heldig å brukt nøkkelen på Steam og innstallert med DVDer, så hadde jeg gjort det på denne måten. Jeg ser nemlig en del fordeler ved å gjøre det slik..

Gjør ikke det denne gangen, blir DVD hos elkjøp og Social Club, men fordelene er at du har jo spillet tilgjengelig overalt elektronisk, bare å laste ned etter login hos en bra linje. Alle vennene mine på Steam kan da lettere spilles med fordi de er jo på friends list, så alle er allerede samlet på ett og samme sted. Steam loggfører en del statistikker, achievements, tid spillt osv (Gjøres nok også på LIVE tror jeg men mye enklere system på Steam), og oppdatering av spillet gjøres automatisk og er enkelt utført og klar til spilling når ferdig.

Pluss at det er jo litt morro å briefe til alle at høhø se nå spiller jeg GTA V mens dere driver med Team Fortress 2 osv hehe :p

 

Men nå kom jeg på at med Orange Box faktisk, TF2, Portal etc, så kunne man jo innstalere på denne måten..

Da var det inn med DVD først, etter innstalleringa så starta den Steam, så mener jeg å huske at den ba om CD-Key.. 

I mine øyne er dette ultimate måten å innstalere på, Man har Coveret å legge i hylla for show, og man har også spillet elektronisk og med alle gledene det også gir brukeren, men ser ut som at det ikke blir slik denne gangen :( 

 

Jeje, jeg er bare glad egentlig for at tiden nærmer seg og at snart har vi GTA V på PC og kan bare nyte det.

Lenke til kommentar

Veldig bra løsning det ja. Lønner seg bare ikke for meg å laste ned på den linja jeg har (250kbits), men det som jeg spurte om som tydeligvis ikke går (mulig det gikk før) var om kunne man vært så heldig å brukt nøkkelen på Steam og innstallert med DVDer, så hadde jeg gjort det på denne måten. Jeg ser nemlig en del fordeler ved å gjøre det slik..

Gjør ikke det denne gangen, blir DVD hos elkjøp og Social Club, men fordelene er at du har jo spillet tilgjengelig overalt elektronisk, bare å laste ned etter login hos en bra linje. Alle vennene mine på Steam kan da lettere spilles med fordi de er jo på friends list, så alle er allerede samlet på ett og samme sted. Steam loggfører en del statistikker, achievements, tid spillt osv (Gjøres nok også på LIVE tror jeg men mye enklere system på Steam), og oppdatering av spillet gjøres automatisk og er enkelt utført og klar til spilling når ferdig.

Pluss at det er jo litt morro å briefe til alle at høhø se nå spiller jeg GTA V mens dere driver med Team Fortress 2 osv hehe :p

 

Men nå kom jeg på at med Orange Box faktisk, TF2, Portal etc, så kunne man jo innstalere på denne måten..

Da var det inn med DVD først, etter innstalleringa så starta den Steam, så mener jeg å huske at den ba om CD-Key.. 

I mine øyne er dette ultimate måten å innstalere på, Man har Coveret å legge i hylla for show, og man har også spillet elektronisk og med alle gledene det også gir brukeren, men ser ut som at det ikke blir slik denne gangen :(

 

Jeje, jeg er bare glad egentlig for at tiden nærmer seg og at snart har vi GTA V på PC og kan bare nyte det.

 

Har regna ut hvor lang tid det tok å installere via DvD'ene; Det tok ca 2 timer og 39 minutter.

Til sammenligning hvis jeg skulle ha lastet ned, så hadde det tatt ca 12 timer, +- 4->8 timer, utfra hvor mye jeg jeg hadde brukt nettet mens den hadde lastet ned, streaming av musikk, film m.m. Jeg hadde mest sannsynlig startet nedlastinga rett før jeg hadde dratt hjemmefra, og hadde sikkert rukket å laste ned i 4-5 timer før jeg hadde kommet hjem igjen. Så jeg måttet ha pauset nedlastingen når jeg er hjemme (slik at nettet ikke er ubrukelig), så tilsammen (effektivt) så hadde det tatt 2-3 dager (4-5 timer nedlasting hver dag).

 

Jeg har 17Mbit/0.7Mbit (ned/opp, effektivt 12-15/0.4-0.5), men hvis JottaCloud laster opp backup (eller Git Pusher), så blir hele båndbredda brukt opp på det, og nettet blir helt ubrukelig (selv om, den bare bruker 0.5Mbit opp).

 

EDIT: Det var én oppdatering etter at jeg hadde installert ferdig, og den var på ca 50MB. :)

 

EDIT2: Etter at jeg hadde logget inn ok aktivert min pre order kopi. Så ble den en oppdatering på ca 5GB å laste ned 55.04GB/60.04). Nedlastingen er veldig ustabilt og den kobler seg av og på hele tiden, og det står at det er ca 2 timer igjen (noen ganger ca 3 timer igjen). Hastighet på mellom 1.2-1.4 MB/s (9,6-11,2 Mbit/s).

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...