Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har da den samme friheten ved å bruke andre kjøretøy for å komme deg opp slike hellinger? Det var jo hele poenget med diverse kjøretøy før. Nå er jo off-road biler bortkastet blant annet ettersom det ikke er noe reell behov for dem.

 

Er dette noe du bare lirer ut av deg tilfeldig, eller har du faktisk prøvd å kjøre offroad i spillet? Jeg opplever at det er svært krevende å kjøre offroad med kjøretøy som ikke er beregnet for det, med mindre du bare kjører rett frem. Akselerasjon og bremseevne blir betraktelig redusert, det er fryktelig lett å spinne ut, og du setter deg fort fast i terrenget både på grunn av steiner og andre ting som understellet kan dulte borti, og på grunn av løst underlag. Ordentlige offroad-kjøretøy fungerer langt bedre og gir en betraktelig fordel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

La i vei ut i guds frie natur med en ATV i går kveld, dura over skrenter og bakketopper før det plutselig bar utfor og ned i et vann. Kjøretøyet var tapt, og Trevor måtte ta beina fatt den lange veien hjem langs en støvete grusvei som snirklet seg oppover, nedover og rundt terrenget.

 

Det kom et par på motorsykler som fresa forbi meg før jeg rakk å oppfatte det. Tenkte at hvis det kommer noen flere, så tar jeg en av dem med hagla og stjeler sykkelen hans, for dette kom til å ta bortimot halvtimen til fots.

 

Etter et par minutter hører jeg motordur på nytt, og 3 sykler stopper når de nærmer seg.
Før jeg rekker å trekke våpen sier den ene fyren noe sånt som "Hablar Ingles", før de ler og en annen sier noe som "Let's rob this fu*cker".

 

10 sekunder senere ligger 3 døde gringos på bakken, mens jeg kjører i godt driv på motorsykkel nedover mot byen, noen hundre dollar rikere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

styringen kommer seg etter hvert som Franklin, Michael eller Trevor blir bedre i å kjøre, i takt med at du blir mer vant til den!

 

Kjørefysikken er mye mer ekte og mye bedre enn i GTA IV. I Gta IV var det som å kjøre rundt i et olympisk svømmebasseng, fyllt med sirup

 

I starten var alt ett stort "WTF" men som du sier, noe man har kjørt en del, og ferdighetene øker blir det faktisk veldig bra. Til og være ett GTA spill altså. Forventer selvfølgelig ingen Forza 4 her liksom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet er utrolig bra! Kanskje bare meg, men jeg synes spillet virker lite (i areal) ift hypen. Faktum er at man kjører fra sentrum til Sandy på ganske kort tid, og når du ser på kartet har du jo kjørt 2/3 av lengden på spillverdenen.

 

Vanskelig å si, men etter hva jeg husker føltes GTA-SA større, at det tok mer tid å kjøre den lengste veien helt rundt.

 

Har sett på litt "map comparison" på nett, men vet ikke helt om jeg kjøper de jeg så. Hvordan sammenlikner man egentlig noe slikt, man kan jo ikke bare ta printscreen av kartet og sette de ved siden av hverandre i photoshop, sånn uten videre... :p

Endret av DashFiss
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet er utrolig bra! Kanskje bare meg, men jeg synes spillet virker lite (i areal) ift hypen. Faktum er at man kjører fra sentrum til Sandy på ganske kort tid, og når du ser på kartet har du jo kjørt 2/3 av lengden på spillverdenen.

 

Vanskelig å si, men etter hva jeg husker føltes GTA-SA større, at det tok mer tid å kjøre den lengste veien helt rundt.

 

Har sett på litt "map comparison" på nett, men vet ikke helt om jeg kjøper de jeg så. Hvordan sammenlikner man egentlig noe slikt, man kan jo ikke bare ta printscreen av kartet og sette de ved siden av hverandre i photoshop, sånn uten videre... :p

 

De fleste kartene i spill blir laget med noe som heter "målestokk" :p

Som på de fleste virkelige kart.

 

Har man målestokken kan man skalere opp/ned kartene, for å sammenligne på den måten. Tror de fleste sammenligningene skal stemme ganske bra hvertfal.

 

Husk at alt gikk myye tregere på GTA SA og IV. Biler på motorveien i V kjører jo godt over 100 Km/t på det raskeste, og når du dundrer forbi i 250 - 300 er det ikke så rart at kjøreturen går fort... :p

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar

Kjøpte spillet om lørdag og har vel kun spilt i 15 min før jeg ble lei.

Det er ikke spillet sitt feil, trur nok det er bra. men, det er jo bare håpløst å spille med en pad(ps3). Utrolig vanskelig å bli noe særlig kjapp med siktet når man skal skyte, pluss at siktet/markøren er utrolig liten så jeg ser den knapt.

Liker best å spille på pc, dessuten spiller jeg veldig lite slike spill på ps3.,.. men klarte ikke vente til pc-versonen...

Fatter ikke at dere klarer å spille slike spill på konsoll...

Er uenig i alt du sier (men repekterer din mening fullt ut) bortsett fra siktet, det er altfor lite og utydelig selv når jeg spiller på 90 tommer..

Ikke bare er det for lite, men det smelter jo inn i omgivelsene i tillegg. I visse tilfeller er det 100% umulig å se, spesielt om man sikter på noe som er tilnærmet hvitt.

Autoaim er likevel ikke aktuelt, det dreper jo alt av skyteglede...aim - litt opp - headshot = tullball..

Lenke til kommentar

Joda, men å bruke flere sider på å diskutere om bilene bør kunne kjøre i en viss vinkel bli r litt kjedelig lesing for oss som gir blaffen.

Logikken tilsier jo da at man hopper over resten av innlegget og diskusjonen om man allerede vet hva de personene diskuterer? ^^

 

Det er da like kjedelig og meningsløst for folk å lese at du gir blaffen..Det har jo ikke noe med spillet å gjøre engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Logikken tilsier jo da at man hopper over resten av innlegget og diskusjonen om man allerede vet hva de personene diskuterer? ^^

 

Det er da like kjedelig og meningsløst for folk å lese at du gir blaffen..Det har jo ikke noe med spillet å gjøre engang.

Igjen, jeg bare prøvde å få denne tråden interessant igjen. Men for all del, bare kjed vettet av oss med all dette maset ditt. Carry on, kiddo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...