Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli kul på ungdomskolen/vgs?


Gjest Guest_OP_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_OP_*

OP her. Jeg skal si jeg egentlig løy litt i første post. Jeg er sterkere en alle på skolen, Bruker det dog aldri. Men det er ingen som tør og komme bort og dytte på meg osv. Så jeg ser ingen nødvendighet for og bruke vold. Spørsmålet er egentlig mest stilt for videregående. Nå ligger jeg på 5 i snitt. Kan også si jeg har utnyttet en person for høyere sosial status, med og bli "bestevenner" med en av de kuleste, også minst likte på ungdomskolen. Så hvor bra dette er vet jeg ikke.

 

Men jeg er redd for og bli en taper på videregående, jeg kommer fra et mindre bonde/bygd, og drar med buss inn til byen hver dag når jeg begynner på videregående, (Går da almen). Jeg går mer eller mindre aldri i logo flash klær men jeg bruker "merkeklær" men jeg liker ikke prinsippet at man skal gå rundt meg gensere som koster 1000 med et logo på. Så bruker heller liksom klær det nesten ikke er logoer på. Så føler meg litt mindre harry en alle de andre gutta, men jeg er jo da ikke akkurat som alle andre. Jeg gjør det bra på skolen, så derfor spøker mange med meg liksom at jeg er en nerd osv. På den positive siden begynner all treningen og betale seg!

 

Men så kommer det til jenter, jeg hadde kjæreste i hele 9'ende nesten. Hun gikk i 10'ende og var den som var "deiligst", og på den tiden så var jeg den kuleste på skolen. Jeg var hyggelig mot alle. Slo ann vitser i kantina osv osv. Men nå i 10'ende har jeg ikke det på meg at jeg henger med 10'ende, for jeg er jo liksom 10'ende nå (?)

 

Etter det ble slutt har jeg vært usikker på meg selv, som har gjort at jeg har trent mye. Samt stiller spørsmål hær på diskusjon nå. Så, hvordan blir jeg bedre likt på skolen? Jeg er ikke sosialt dum. Og nå for tiden henger jeg med de jeg vil henge med. Men vet liksom ikke hvordan jeg får jenter... Blir liksom bare kompis.

 

Sorry vis jeg løy litt i første post. Men jeg var veldig nedfor da. Går liksom i bølge og daler med selvtilliten min med c.a 1 måneder mellomrom (Bra måne/Dårlig måne) Også liksom 1 uke bra, 1 uke dårlig. Så når jeg har en dårlig måne og dårlig uke kan det bli litt tungt inni meg, men viser det ikke til noen da :)

Høres kanskje litt merkelig ut, men det er sån det føles for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man går etter jenter bare for å gjøre det blir forholdene tomme og situasjonene vanskelige. Det er ikke noe galt i å flørte og tulle, men med mindre du kommer overens med en jente og er genuint interessert er det vel ingen vits i å skulle prøve deg på henne, spesielt om dette bare var for å få sosial status.

 

Høres mer ut som om du bare er litt usikker. Da kommer og går selvtilliten fort. Det kan hende det blir litt offtopic, men det første jeg anbefaler deg er å prøve å opprettholde snittet ditt. Det blir vanskeligere på videregående, prioritasjon blir dødsviktig.

 

Ikke bekymre deg så mye om ting :p Livet blir enklere.

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget ikke skal inneholde overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er da dette er forbudt. Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall innlegg regnes som uønsket og kan straffes ved grove tilfeller. I henhold til retningslinjene ble '8' innlegg slettet fra tråden.

 

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

 

4549441574a.gif

Lenke til kommentar
Kan jeg få de 300 kronene? Jeg mener at jeg har fortjent dem :)

 

Du trenger ikke å sloss hvis du ikke må for å forsvare deg. I 8. klasse var jeg ganske liten og ble terget fordi folk trodde jeg var en svak pingle. Jeg satte meg i respekt ved å havne i et par slagsmål og brekke tommelen på en fyr (noe som egentlig var unødvendig). Folk lot meg være da. Det var noen som ville ta meg av forskjellige grunner, men jeg lærte meg å velge mine kamper med omhu. Jeg sloss bare når jeg måtte for å ikke bli plaget mer.

Jeg har erfart at jeg ikke trenger å sloss på videregående. Jeg har vokst litt til, men folk har modnet og vet at man ikke alltid løser problemer ved å sloss.

ofte kan det utvikle seg til det verre i allefall.

har erfaring med å f.eks. banke opp ein, for så å ha problem med at gjengen han er etter meg.

Ikkje problem no, men kan utvikle seg til det, om ein ikkje gjer som Zarac seier, at ein velger kampane sine med omhu ;)

Lenke til kommentar

Det var et helt ærlig spørsmål, hvor jeg bare ønsket folkets egen mening :) Jeg sluttet å bry meg om hvem som er "kule" og hvem som ikke er det når jeg startet på VGS, men jeg skjønner at dette henger i stoooor grad igjen på u.skolen.

 

Det er vel bare idiotisk å være en kødd mot en som feks har knallgode karakterer i alt, er det ikke? Sjansen er jo stor for at du kommer til å jobbe for han en dag? :fun:

Endret av Mido
Lenke til kommentar
Jeg aner ikke hva forskjellen er.

 

Ein tapar er ein person som - etter ei rasjonell og logisk vurdering - ikkje har eigenskapar til å leve bærekraftig i forhold til økonomi og sosialliv. Ein "tapar" er ein person som blir - og lar seg bli - kalla ein tapar. Dette gjelde da spesielt i ungdomsmiljø.

 

Er en person som IKKE har EGENSKAPER til å leve bærekraftig i forhold til økonomi og sosialliv en taper? Er du helt blank i hode, eller??

 

En taper er en som taper i noe, istedenfor å vinne i noe!

 

Dere kan alle se dere frabedt å bruke det som definisjon i sosiale sammenhenger, spesielt ikke som Magnus L her.

 

Jeg tror dere mener en person som er lite flink til å være komfortabel og imponerende i sosiale situasjoner, ikke en person som har tapt en konkurranse.

Lenke til kommentar

I ungdomssamenheng er jo de kule somregel de som gir litt faen, får ræva karakterer og bare "chillern". Og for å menge seg med de så er det en ting som funker jævlig bra, speil-teknikken, bare oppfør deg som dem og vips så er du en av de kule folka du også!

 

Hadde den luksusen gjennom ungdomsskole/VGS selv at jeg hang med alle uten at noen kalte meg noe som helst eller stemplet meg for å være det ene eller det andre, kunne "henge" med hvem jeg ville og det gjorde jeg også, men da hang jeg med folkene fordi jeg likte å være sammen med dem ikke fordi jeg skulle oppnå sosial status her eller der. Drit nå langt i hvordan noen ser på deg, spesielt om de sier det ene eller andre pga hvem du er venn med.

 

Personlig så oppførte jeg meg akkurat som meg selv gjennom både uskole/vgs, om ikke det var "kult" nok so be it, da vakke de kule noe for meg eller jeg noe for dem.

Lenke til kommentar

 

Ein tapar er ein person som - etter ei rasjonell og logisk vurdering - ikkje har eigenskapar til å leve bærekraftig i forhold til økonomi og sosialliv. Ein "tapar" er ein person som blir - og lar seg bli - kalla ein tapar. Dette gjelde da spesielt i ungdomsmiljø.

 

Er en person som IKKE har EGENSKAPER til å leve bærekraftig i forhold til økonomi og sosialliv en taper? Er du helt blank i hode, eller??

 

En taper er en som taper i noe, istedenfor å vinne i noe!

 

:nei:

 

 

"Ein idiot er ein som ikkje er interessert i politikk! Det er IKKJE eit generelt skjellsord!"

 

EDIT: såg ironien din no.

 

Dere kan alle se dere frabedt å bruke det som definisjon i sosiale sammenhenger, spesielt ikke som Magnus L her.

 

Jeg tror dere mener en person som er lite flink til å være komfortabel og imponerende i sosiale situasjoner, ikke en person som har tapt en konkurranse.

 

Ga ikkje du ein definisjon til ein tapar no nettopp?

Endret av Magnus_L
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...