Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli kul på ungdomskolen/vgs?


Gjest Guest_OP_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_OP_*

Hei, jeg går i 10'ende.

Jeg har et normalt liv. Er ikke super kul, men heller ikke noen taper. Og har nok av venner. P

 

Mange hær syns kanskje jeg er kjempe teit for og spørre dette spørsmålet. Men jeg håper dere kan hjelpe både meg og andre som kanskje er i lignende posisjon.

 

Dette spørsmålet er rettet til de som har gått på skole og går.

Fint om dere kunne fortelle litt om ting som gjør en person til en "kul" person alle vil henge rundt, og jentene starter samtaler med.

 

Jeg er sikker på at alle hær vet et og annet tips om og bli kul/ lagt merke til på u-skole/vgs.

 

Ble rotete, men spørsmålet mitt er om dere har tips til og bli en kul og hyggelig person jenter (og gutter) vil henge rundt og prate med. Starte samtaler med. osv.

 

Hoved spørsmålet er vel hvordan man får oppmerksomhet fra jenter på en FLØRTETE og bra måte, og ikke på en kompis måte. Sliter med det... Hvordan kan man "bli" den personen som ikke er klengete og jenter kommer TIL.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Jonnyboy_*

jeg går VG1 nå, noe jeg har lært er at man må ta initiativ.

uansett hvor kul du er, eller hvor kule klær du har. Så er det du som må ta initiativ, etterhvert etter noen måneder med initiativtaking kanskje de kommer til deg. Men du må vise interesse for at de skal vise interesse tilbake.

Vitser, smil og blikk er noe jeg har lyktes med gjennom årene.

Lenke til kommentar

Ikke kleng for mye på jentene. Vis du gjør ting riktig kan du på Ungdomskolen klare og få nok oppmerksomhet med og "små" erte ho. MEN DET MÅ IKKE DRAS FOR LANGT! Ellers er det bare og smile og være hyggelig mot de fleste. Og ikke gi en person all din oppmerksomhet konstant, da blir de bare lei. Balanser det.

Lenke til kommentar

1. Skaff deg mange nye klær (trenger ikke være nykjøpt, har du en storebror er det genialt å arve)

2. Varier på hårsveisen, men prøv alltid å se ordentlig ut

3. Bli god i idrett

4. Ta ledelsen i vennegjengen (DU skal være den personen folk kommer til om det er noe som skjer, dvs: fest, problemer, slåsskamper etc.

5. Vær BOSS!

Lenke til kommentar
vær deg selv, ikke prøv å vær noen andre...

man skal slippe å kle seg som en sossegutt for å være "kul"

 

Og nei du, den funker nok ikke(snakker av erfaring)...

 

Vær som alle andre, bare skill deg bittelitte grann ut på en måte som trekker oppmerksomhet.

 

så man skal gli inn i en slags rolle da? så skolen skal være et slags teater hvor alle gjør alt de kan for å være kule? en gjeng skuespillere

huff..

hvis en er seg selv får man lettest venner som passer best for en og

Lenke til kommentar
Fint om dere kunne fortelle litt om ting som gjør en person til en "kul" person alle vil henge rundt, og jentene starter samtaler med.

Etter mitt skjønn er det temmelig enkelt å bli kul på ungdomskole/vgs.Vedlegger en liste hvor jeg ramser opp kriterier for å være/bli oppfattet som kul på ungdomskole/vgs etter min forståelse og observasjon:

 

-Kle deg med jeans,nye som gamle.Hettegensere med litt logoflash og/eller en masse rare symboler og meningsløse ord og setninger.Rettere sagt kle deg i lik retning som de kule.

 

-Du må ELSKE all trendhumor og drittfilmer som vises på kino.(ungdomskole)

 

-Alltid være enig med massen uansett om du liker det eller ikke.(ungdomskole)

 

-Du må skryte av alt du gjorde og ikke gjorde sist helg på den "sinnsyke" festen under førstkommende skoledag.

 

-Hver helg må innebære fest og fyll,uten unntak.

 

-Om du er en skarp type,så må du belage deg på å jekke deg ned et par hakk.Diskutere politikk,historiske begivenheter,bøker ol aksepteres ikke.Om noe skal diskuteres så er det hvor deilig hu dama var sist helg,rykter og vennehistorier,samt fester og alkohol.

 

-Får du gode karakterer på prøvene må du alltid huske å bare flire og unnskylde deg med at du knapt leste og hadde flaks.For alt hva de andre vet om deg så gjør du følgelig aldri lekser.

 

-Du må drive med en idrett som kan aksepteres.Dvs fotball,snowboard eller skateboard.Boksing og kick-boksing er også godkjent da dette gjør deg til en grei kar å ha med på byen i tilfellet håndgemeng.

 

-Du må opptre på en impulsiv og energisk måte.Sosial til tusen må du naturligvis også være,følgelig bare med dem som er medlemmer av "the cool gang".

 

-Må alltid henge med noen.Klarer ikke å være selvstendig et eneste minutt.

 

-Litt mobbing og vonde rykter må du spre til alle som gidder å høre.Må heller ikke på noen måte være redd for å vise øvrigheten din avsky for vedkommende.

 

-Du må skulke så ofte det lar seg gjøre uten å risikere å måtte gå året omigjen.Nok engang ikke vær sky for å fortelle at du tenker å skulke unna noen skoletimer.

 

-Russetiden er et stort høydepunkt og en god mulighet for å bevise din kulhet for øvrigheten.Gå i lag med de kule kameratene dine og kast bort siste skolesemesteret på russebil mekking,uhemmet festing og følgelig masse fravær.På halvparten av dine eksamener har du ikke engang møtt opp,men dette bryr deg ikke.Du fikk da dusinvis med russeknuter,utallige ligg med fulle russeveninner og har aldri festet så hemningsløst noengang.

 

Det var min liste oppført etter mine erfaringer og observasjoner.

Endret av SLIguy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
-Du må drive med en idrett som kan aksepteres.Dvs fotball,snowboard eller skateboard.Boksing og kick-boksing er også godkjent da dette gjør deg til en grei kar å ha med på byen i tilfellet håndgemeng.

 

-Litt mobbing og vonde rykter må du spre til alle som gidder å høre.Må heller ikke på noen måte være redd for å vise øvrigheten din avsky for vedkommende.

 

-Du må skulke så ofte det lar seg gjøre uten å risikere å måtte gå året omigjen

 

Etter min mening; Bullshit.

Endret av Wikipedersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
-Du må drive med en idrett som kan aksepteres.Dvs fotball,snowboard eller skateboard.Boksing og kick-boksing er også godkjent da dette gjør deg til en grei kar å ha med på byen i tilfellet håndgemeng.

 

-Litt mobbing og vonde rykter må du spre til alle som gidder å høre.Må heller ikke på noen måte være redd for å vise øvrigheten din avsky for vedkommende.

 

-Du må skulke så ofte det lar seg gjøre uten å risikere å måtte gå året omigjen

 

Etter min mening; Bullshit.

 

ikke helt bullshit, sånn var ofte "de kule" på ungdomsskolen..

var på en måte elitisme, der de var sååå mye bedre enn andre.. ofte måtte de også komme med komentarer i klassen, snakke høyt og vise litt ulydighet og snus i timen var et MUST, da var de sikkelig kule

og de hadde også helt klart for seg hvem som var tapere; de fikk slengt mye dritt på seg.

Endret av TheJan
Lenke til kommentar
Vel, nå er det helt sikkert litt ulike meninger om hva og hvem som er kul, men jeg har intrykket av at punktene jeg nevnte ikke stemmer i det hele tatt.

 

stemmer ikke ofte når en er blitt endel eldre, men på ungdomsskolen er det ofte slik, beklageligvis

 

Fjortisene blir bare eldre og eldre. Ikke stor forskjell på vgs og ungdomsskolen. Litt mer ekstremt på ungdomsskolen. Men de samme statusene er gjeldende på vgs også.

 

Humor får det vel sikkert populær- Særlig humor som driter ut andre. Ellers er det nå bare å stikke på fest og skryte av det neste dag osv. Ikke stort anderledes enn på ungdomsskolen. Kom gjerne 5 minutter forsent til timene osv. Vær en vittig slask med glimt i øyet. Hjelper sikkert å se bra ut også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...