Gå til innhold

Oktoberfest 2009 | Fast brennvidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan være greit å legge bort kameraene en gang i blandt, men for min del er ikke foto noe det kunne falle meg inn bare å slutte med.

 

Jeg sleit med motivasjonen før Oktoberfesten i fjor, og jeg merker det samme foran årets fest - jeg gruer meg rett og slett litt fordi jeg ikke er sikker på om jeg klarer å "levere" på tilleggsutfordringen min. Det må liksom være noe mer enn bare å knipse et bilde med objektiv X. Jeg hadde det veldig moro med termodynamikk og demontering i april og juni, men nå sliter jeg litt - det handler vel mest om at jeg er så sykt skviset for tid... All work and no play makes Anew a dull boy.

 

PS: Normal er mye "enklere" enn kort tele. Uke 50mm gir meg lyst til å gnage av meg foten.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Det var mulig/lov å bruke mellomringer? Har Oly EX-25.

 

Har ryddet bort objektivene og LX3'en. E-620 og 35mm makro stå framme med nyladet batteri og formatert minnekort. Meldt meg på hardcore :wow: Hva nå?

 

Må lese litt i bruksanvisningen til E-620. Må friske opp JPG og div. innstillinger.

 

 

Edit: Jeg er ikke plaget av den berømte tidklemma. Fortsatt arbeidsledig(=blitt lat) og ser litt mye på TV nå som TV-serie sesongen er startet i USA. Kanskje noe skjer på de 31 dagene?

Endret av Ildhode
Lenke til kommentar

Hei. Jeg vurderer å bli med på oktober festen som kandidat eller entusiast (hardcore er uaktuelt siden jeg får 7D om ett par dager å må leke med andre linser også!).

 

Jeg har aldri vært med i noen konkurranser eller utforinger her på akam før. Men forsto jeg det riktig, kan jeg ta bilde av hva jeg vil? Så i teorien kunne jeg tatt bilde hver eneste dag av en lyktestolpe? Ja jeg skjønner det hadde vært kjipt men var bare nysjerrig hvor kreativ jeg måtte være :innocent:

Lenke til kommentar
Jeg har aldri vært med i noen konkurranser eller utforinger her på akam før. Men forsto jeg det riktig, kan jeg ta bilde av hva jeg vil? Så i teorien kunne jeg tatt bilde hver eneste dag av en lyktestolpe? Ja jeg skjønner det hadde vært kjipt men var bare nysjerrig hvor kreativ jeg måtte være :innocent:

Joda, du kunne sikker også hatt "lyktestolpa mi" som utfordring, men så får du ikke så mange kommentarer - hvis du tar kjedelige bilder. ;)

Lenke til kommentar
Jeg har aldri vært med i noen konkurranser eller utforinger her på akam før.

Det er viktig å merke seg at dette ikke er noen konkurranse. Du konkurrerer bare med deg selv, og vinner bare heder og ære.

Jepp er klar over det, derfor jeg nevnte utfordring også :-)

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål i forbindelse med å legge inn bilder her.

Er det stuereint om jeg bruker Flickr, og så baker inn bildene derfra i postene min her?

Det har pleid å være ok i din tråd, men ikke i galleriet i etterkant.

Ok, men om det trengs filer til et galleri i etterkant skal jeg alltids kunne gjøre en egen tilpasset eksport på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...