Gå til innhold

Oktoberfest 2009 | Fast brennvidde


Anbefalte innlegg

Tror faktisk det skal gå fint for min del, sitter vel igjen med 4-5 bilder jeg er sånn passe fornøyd med.

 

Stor takk til Trondster og k.n.b. for motiverende kommentarer gjennom hele oktober, og til alle som har kommentert selvfølgelig :)

 

Gleder meg til å gå igjennom galleritråden, vet at det er en del blinkskudd jeg ikke har fått med meg i mengden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan sikkert lure seg selv med at bildene er ekstra bra. Men om nivået er høyt eller lavt eller et sted i mellom så er problemet det samme. Det blir fort mange bilder på samme nivå for samme fotograf.

 

Men en utvelgelsesprosess er sikkert både nyttig og lærerik, selv om det kan være strevsomt.

Lenke til kommentar

Tom: I billedgalleriet skriver du at bildet bør være 1280 piksler på den lengste siden. Det er vel og bra hvis den lengste siden er den horisontale. Men de færreste sitter på monitorer som har mer enn 1200 piksler i høyden, så hvis den vertikale siden er den lengste synes jeg du bør moderere denne verdien en del. F.eks. til 1024 eller noe sånt.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar
Tom: I billedgalleriet skriver du at bildet bør være 1280 piksler på den lengste siden. Det er vel og bra hvis den lengste siden er den horisontale. Men de færreste sitter på monitorer som har mer enn 1200 piksler i høyden, så hvis den vertikale siden er den lengste synes jeg du bør moderere denne verdien en del. F.eks. til 1024 eller noe sånt.

Det er et poeng. Trondster har også påpekt det - jeg hadde tenkt å la det gå denne gangen, og endre reglene ved neste korsvei.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...