Gå til innhold

Oktoberfest 2009 | Fast brennvidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akkurat i Oktoberfesten har man tidligere vært strenge på at det er kun fastoptikk som er lov. Så mange fester som arrangeres for tiden synes jeg heller ikke at det skader å være litt streng på denne ene.

 

Men akkurat hos Nikon er det enten Nikon AF-D 14mm 2.8 eller Nikon AF-S 14-24mm 2.8. Og det er ikke akkurat 50mm som man kan ha 3-4 versjoner av :)

 

Men har selvsagt fult forståelse for dersom man er litt streng. Går da for fish-eye.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
Ingen som har en Sigma 105mm macro og låne bort en måneds tid?! :)

Kunne tenkt meg å prøvd en hel måned med det, men pengene strekker ikke helt til å kjøpe det akkurat nå desverre!

Jeg har en Sigma 105mm macro som jeg ikke trenger for øyeblikket. Hvor bor du?

 

Hadde tenkt å spørre til hvilket kamerahus, men ser han er påmeldt med Canon.

Du har vel da en Nikonversjon hvis ikke jeg tar feil....?

Lenke til kommentar
Ingen som har en Sigma 105mm macro og låne bort en måneds tid?! :)

Kunne tenkt meg å prøvd en hel måned med det, men pengene strekker ikke helt til å kjøpe det akkurat nå desverre!

Jeg har en Sigma 105mm macro som jeg ikke trenger for øyeblikket. Hvor bor du?

 

Hadde tenkt å spørre til hvilket kamerahus, men ser han er påmeldt med Canon.

Du har vel da en Nikonversjon hvis ikke jeg tar feil....?

Korrekt. :thumbup:

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar
Ingen som har en Sigma 105mm macro og låne bort en måneds tid?! :)

Kunne tenkt meg å prøvd en hel måned med det, men pengene strekker ikke helt til å kjøpe det akkurat nå desverre!

Jeg har en Sigma 105mm macro som jeg ikke trenger for øyeblikket. Hvor bor du?

 

Hadde tenkt å spørre til hvilket kamerahus, men ser han er påmeldt med Canon.

Du har vel da en Nikonversjon hvis ikke jeg tar feil....?

Korrekt. :thumbup:

Æsssj! Det var pokker meg leit! Men tusen takk for tilbudet, Wiciwato!

Evt. til dere andre som har med Canon fatning; Jessheim er stedet! :)

Lenke til kommentar

Spør her siden ingen svarte i den andre tråden jeg spurte i. Hvordan er reglene med tanke på analoge kamera? Ser utrolig gøy ut, men har liksom aldri "tatt steget" og meldt meg på. Har en eske med litt gammel 4x5" bladfilm i fryseren som skulle vært brukt opp, så lekte litt med tanken på å melde meg på med Linhofen. Burde gå greit siden jeg kan fremkalle ett filmblad av gangen uten å måtte ta 10, 12, 15, 24 eller 36 bilder for å fylle rullen. :)

Lenke til kommentar
Spør her siden ingen svarte i den andre tråden jeg spurte i. Hvordan er reglene med tanke på analoge kamera? Ser utrolig gøy ut, men har liksom aldri "tatt steget" og meldt meg på. Har en eske med litt gammel 4x5" bladfilm i fryseren som skulle vært brukt opp, så lekte litt med tanken på å melde meg på med Linhofen. Burde gå greit siden jeg kan fremkalle ett filmblad av gangen uten å måtte ta 10, 12, 15, 24 eller 36 bilder for å fylle rullen. :)

Tror svaret blir: "Kjør på!!" :D

Lenke til kommentar
Spør her siden ingen svarte i den andre tråden jeg spurte i. Hvordan er reglene med tanke på analoge kamera? Ser utrolig gøy ut, men har liksom aldri "tatt steget" og meldt meg på. Har en eske med litt gammel 4x5" bladfilm i fryseren som skulle vært brukt opp, så lekte litt med tanken på å melde meg på med Linhofen. Burde gå greit siden jeg kan fremkalle ett filmblad av gangen uten å måtte ta 10, 12, 15, 24 eller 36 bilder for å fylle rullen. :)

Tror svaret blir: "Kjør på!!" :D

Var det jeg trodde. Men tenkte det var best å være sikker. Brennvidden er jo fast så det holder på 150mm eller deromkring. :)

Lenke til kommentar

Oktoberfesten == utfordringen. Hardcore betyr altså at du kun bruker den valgte brennvidden hele måneden (hvis du har en tilleggsutfordring om f.eks. å kun ta s/h-bilder må du også gjøre dette hele måneden). Som entusiast kan du bruke andre brennvidder og ta andre bilder så lenge man leverer hver dag.

 

Liten spørsmål til:

Må man laste opp bildet samme dagen som den blir tatt?..

Nei, men for ens egen tråds skyld er det lurt å laste opp så ofte som mulig. Da får man som oftest litt mer oppmerksomhet per bilde også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...