Gå til innhold

Oktoberfest 2009 | Fast brennvidde


Anbefalte innlegg

Vi pleier ikke å oppgradere deltagernivå; da det er målet man setter seg før start. Altså det man tror man greier. Greier du mer, så er det bare bra. Så du kan godt melde deg på som pingle og fullføre hardcore.

 

Men det hender at folk degraderer seg selv under veis (jeg gjorde det i august). Det er vel å regnes som å kaste inn håndkleet litt.

 

Det dukker opp stadig spørsmål om man kan legge inn bilder i galleriet hvis man har degradert seg. Etter å ha tenkt litt over det; så tror jeg at svaret må bli nei. Man nådde ikke opp til sitt opprinnelige mål.

 

Hva mener dere andre ?

 

Tom

 

Dette er jo første gang jeg er med på dette her, så jeg føler meg litt dum når jeg sitter å leser dette. Har gått tilbake til førsteposten igjen og lest den en gang til. I den forbindelse har jeg et par spørsmål.

 

- Galleriet dere diskuterer her er det samme tingen som samletråden som er nevnt i første posten.

- Jeg kan ikke lese ut fra førsteposten hvilke kriterier som må oppfylles for å kunne legge inn i samletråden. Står disse nevnt noen andre plass? Hvis det ikke er noen så synes jeg du Tom bare skal være litt diktatorisk og lage noen. Si noe om kriterier angående hovedutfordring, tilleggsutfordring, deltakernivå, endringer underveis, osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forstår det slik at om jeg bestiller tilleggskit til Lensbaby så vil jeg kunne bruke macrokitet. Har forstått det slik at de tilsvarer mellomringer (men skrus på foran på objektivet)- Hva tror dere? Om kitet

Det er en viss forskjell - her er det linselementer involvert. Så de kan sammenlinges med nærlinser ... er usikker på om de endrer brennvidden.

 

Tom

Lenke til kommentar
Forstår det slik at om jeg bestiller tilleggskit til Lensbaby så vil jeg kunne bruke macrokitet. Har forstått det slik at de tilsvarer mellomringer (men skrus på foran på objektivet)- Hva tror dere? Om kitet

Det er en viss forskjell - her er det linselementer involvert. Så de kan sammenlinges med nærlinser ... er usikker på om de endrer brennvidden.

 

Tom

 

OK - har sendt en henvendelse til Lensbaby med spørsmål om dette. Har bestilt Kit, men bruker det ikke i festen før evt svar.

Lenke til kommentar
Forstår det slik at om jeg bestiller tilleggskit til Lensbaby så vil jeg kunne bruke macrokitet. Har forstått det slik at de tilsvarer mellomringer (men skrus på foran på objektivet)- Hva tror dere? Om kitet

Det er en viss forskjell - her er det linselementer involvert. Så de kan sammenlinges med nærlinser ... er usikker på om de endrer brennvidden.

 

Tom

 

OK - har sendt en henvendelse til Lensbaby med spørsmål om dette. Har bestilt Kit, men bruker det ikke i festen før evt svar.

 

Svar fra Lensbaby i spoiler - Regner med det da er ok. Blir macrobilder i løpet av neste uke ... :)

 

post-183885-1256287151_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ikke nok med at vi måtte slite oss gjennom en lang og knallhard Oktoberfest. Vi må sørenmeg velge vekk de aller fleste av våre kjære eksponeringer for galleritråden også. Greit, halvparten kunne lukes vekk uten særlige problemer, men dette var ikke lett. Snarere traumatisk. :cry:

Det har aldri vært lett; det er forhåpentligvis en trøst at det er vanskelig fordi du tok så mange vnavittig bra bilder.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Ikke nok med at vi måtte slite oss gjennom en lang og knallhard Oktoberfest. Vi må sørenmeg velge vekk de aller fleste av våre kjære eksponeringer for galleritråden også. Greit, halvparten kunne lukes vekk uten særlige problemer, men dette var ikke lett. Snarere traumatisk. :cry:

Det har aldri vært lett; det er forhåpentligvis en trøst at det er vanskelig fordi du tok så mange vnavittig bra bilder.

Tom

:!: :!: Ja, til og med jeg sitter med 7 jeg kan velge blant...så jeg skjønner problemet for dere med alle de blinkskuddene.

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...