Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Takk for det scriptet Ourasi! Jeg har savnet noe slikt lenge. Modda det til å passe meg, og det funker supert :thumbup:

 

Ahhh SSD følelsen ble gjenfødt :grin:

 

Bare hyggelig det, Betroz. Det blir gammeldags og slitsomt å starte ett og ett program fremover i denne tråden, det skal i allefall jeg gjøre mitt for å få igjennom, om jeg må så lage batch filer hver dag :w00t:

 

@Anvil:

Post videoen i GullLars tråden au, så kanskje flere hopper innom for å be om batch fil for sine favorittapps, så vil vel de fleste sovne av kjedsomhet dersom de blir vant til denne på SSD og åpner den av vane på en HDD :innocent:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Hvis du skal ha raid via MB mister du TRIM på Intel SSD'en inntil videre i alle fall.

Det kommer TRIM støtte fra Intel men når?

(det kan ta uker eller måneder)

 

Jeg mister TRIM selv om SSD'en ikke inngår i et array?

Lenke til kommentar
Det er Live utgaven av Messenger og Mail som er i min batch, fyi... Kult å se på video, ta en samme på en raptor :D

Jeg kan mekke batch for de fleste her inne jeg, uansett OS, bare post adressene til programmene man ønsker å starte med ett klikk, så mekker jeg den å legger den ut. Bare waste å starte ett og ett program på en SSD som X25-M om man skal starte dem uansett, ta alle på en gang og få "gofølelsen" hver eneste dag, ikke bare når man ser resultatene i mb/s eller IOPS i en anonym bench :thumbup:

 

Eller du kan gaske så enkelt laste ned dette programmet: http://www.tucows.com/preview/324202

 

:)

Lenke til kommentar

Det er Live utgaven av Messenger og Mail som er i min batch, fyi... Kult å se på video, ta en samme på en raptor :D

Jeg kan mekke batch for de fleste her inne jeg, uansett OS, bare post adressene til programmene man ønsker å starte med ett klikk, så mekker jeg den å legger den ut. Bare waste å starte ett og ett program på en SSD som X25-M om man skal starte dem uansett, ta alle på en gang og få "gofølelsen" hver eneste dag, ikke bare når man ser resultatene i mb/s eller IOPS i en anonym bench :thumbup:

Eller du kan gaske så enkelt laste ned dette programmet: http://www.tucows.com/preview/324202

 

:)

Den linken kommer til å havne i revidert førstepost i SSD-tråden ;)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Kikket på launcheren tidligere, men syntes den var litt gammel, og lage/editere bat filer er så enkelt etter man forstår hva som skal ha "" og ikke, at jeg lot den være. Dessuten legger jeg alle mine shortcuts på startmenyen med egne iconer med pent utseende. Har mekket 3 stykker nå, som passer enkelte scenarioer, f.eks. en med LinX/Prime+Coretemp/everest+taskmanager som kalles "Overklokking", fint å slippe å tråle og klikke som gal når en skal klokke litt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...