Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

post-61663-1263018366_thumb.png

 

Kan ikke si jeg er veldig fornøyd med dette resultatet...

 

Kjører OS på disken, og har seneste ICH9R driver :hmm:

 

Mulig jeg har køddet til stripe-size. Tok default jeg.

 

edit: Fortsatt snakk om Intel x25-m G2 160gb.

 

edit2: Kjørte et par tester til og nå får jeg 213 på read (seq)... :/

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Uhn... Har jeg gjort noe feil eller noe?

 

Bruker on-board kontrolleren på Asus Maximus, hadde tenkt til å bruke en extern raid-kontroller, men denne var PCI 2.2, så tenkte hovedkortet ville gitt bedre performance.

 

Er dette noe jeg kan gjøre uten å reinstallere windows osv?

 

edit: Sjekker nå Ourasi.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Jeg har leket meg litt med å lage batch filer for åpning av programmer, og har laget en Favoritter.bat og lagt den på startmenyen, dermed kan jeg klikke en gang på ett selvvalgt icon for å åpne Firefox, Messenger, WinMail, Explorer (ikke Internet Explorer), Steam og Essence STX Audiocenter, som er de programmene jeg alltid starter etter boot/reboot. Og ja, alt åpnes like kjapt som om det var ett program, om noen skulle lure på det...

 

Legger ved en batchfil, som jeg mekket for å vise forskjellen på SSD og HDD. Denne åpner 17 programmer samtidig, og betinger at man har Windows Live Mail, Firefox, Live Messenger og Windows Mediaplayer klare til bruk og på sine default plasser og at C:/ er OS disken/SSD'en, og Win7 som OS (kan muligens funke på Vista også), legg den på SSD'en og lag en shortcut på desktoppen, enjoy :thumbup:

Systemverkt_y.zip

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Fint initiativ ourasi. Det kunne vært morro om vi fikk en del av de med bedre oppsett til å dra frem digitalkamera og filme skjermen i en boot + launch-script test.

Jeg tror dette vil være en fin kampanje for å få fler folk til å forstå HVOR sinnsykt raske SSDer egentlig er. Det er også en veldig fin real world test, og kan kanskje også brukes som en real world benchmark om man starter opp programmer fra en forhåndsbestemt liste i scriptet, ala du har satt opp.

 

Forresten, hvis det er -33C hos deg er det vell en fin anledning til å ta hovedkort + deler med utenfor eller i garasjen og gjøre en runde med klokking på luft?

Her er det bare -20C nå, men det var -25C når jeg gikk av toget i går til marran, og da blåste det også, og jeg hadde selvfølgelig lagt lue og hansker i midten av kofferten :cry:

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne slenge inn et lite bidrag jeg også. Fikk OCZ Vertex 30GB i posten i går, og dermed var siste(og beste) julegave kommet i hus. Disken kjørte OS når testen ble gjennomført, så den er vel noe forstyrret av det. Selv er jeg veldig fornøyd med overgangen til SSD fra HDD.

 

post-168559-1263063785_thumb.jpg

 

Jeg tror jeg har gjort alt etter boken(siste firmware, AHCI osv). Hvis noen vil komme med kvalifisert synsing om hvor vidt dette er akseptable resultater for denne disken, så settes det pris på. :)

 

Mvh Håkon

Lenke til kommentar

Jeg har har nylig tatt en hdderase på mine to intel x25-m. Men før jeg starter å innstallere win7 igjen vill jeg gjerne vitt hva dere med 2 av disse i raid0 har stillt inn strip size på, om jeg burde skru på wbc og denne cache flushingene som er i underkant av "enable write caching on this disk" på egenskaper bør på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Skal nå gå til innkjøp av en X25-M, men er litt usikker på hvordan jeg skal sette opp alt sammen. Tenker å kjøre SSD samt harddiskene mine onboard på hovedkortet (Rampage II Extreme). Jeg tenkte i utgangspunktet å kjøre fire 1TB disker i RAID 5 på ICH10R, men kan jeg da kjøre SSD'en på samme kontroller og da få full ytelse, eller må jeg kjøre AHCI?

Lenke til kommentar
Da har jeg laget en lynkjapp video med programmene Ourasi hadde lagt opp til men - Live Mail og Live Messenger.

 

 

Kingston V 40GB på et Gigabyte UD6, i7 860 uklokket :)

 

batch.mpg

 

Det er Live utgaven av Messenger og Mail som er i min batch, fyi... Kult å se på video, ta en samme på en raptor :D

Jeg kan mekke batch for de fleste her inne jeg, uansett OS, bare post adressene til programmene man ønsker å starte med ett klikk, så mekker jeg den å legger den ut. Bare waste å starte ett og ett program på en SSD som X25-M om man skal starte dem uansett, ta alle på en gang og få "gofølelsen" hver eneste dag, ikke bare når man ser resultatene i mb/s eller IOPS i en anonym bench :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...