Gå til innhold

oppfinnelser vi virkelig trenger?


Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg bare lurer på om dere vet om noen oppfinnelser vi virkelig trenger.

 

jeg håper at noen en gang finner opp noe som gjør at vi kan sove mindre, muligens, gjøre som noen skapninger, at halve hjernen hviler mens den andre jobber. jeg vet ikke hvor effektive vi ville ha vært med halve hjernen, men vi trenger noe som gjør at vi trenger mindre søvn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skole via internett... PLZ!

Det finnes allerede. Man kan studere til mange ting via nettet og gå opp til eksamen som privatist.

 

Eller mener du grunn/ungdom- og videregående skole via internett? Det kommer nok aldri til å bli en lovlig erstatning for å gå på skolen, eller jeg håper hvertfall det aldri kommer til å skje. Hva tror du skjer hvis alle sperrer seg inne og kun lærer seg fagene via PC-en? En vesentlig del av den obligatoriske skolegangen er den sosiale treningen du får av å omgås med de andre elevene på skolen. Uten den vil folk gå rundt uten å kunne prate med ukjente folk og ha vanskeligheter med å få seg venner resten av livet.

Lenke til kommentar
Skole via internett... PLZ!

Det finnes allerede. Man kan studere til mange ting via nettet og gå opp til eksamen som privatist.

 

Eller mener du grunn/ungdom- og videregående skole via internett? Det kommer nok aldri til å bli en lovlig erstatning for å gå på skolen, eller jeg håper hvertfall det aldri kommer til å skje. Hva tror du skjer hvis alle sperrer seg inne og kun lærer seg fagene via PC-en? En vesentlig del av den obligatoriske skolegangen er den sosiale treningen du får av å omgås med de andre elevene på skolen. Uten den vil folk gå rundt uten å kunne prate med ukjente folk og ha vanskeligheter med å få seg venner resten av livet.

 

Var det jeg mente da, men mest som spøk egentlig =D Mener at man Kunne gått grunnskolen og så tatt ungdomsskolen/videregående på nett. FORDI: lærerne våre er skeptiske til pc bruk i timen, går på ungdomsskole. Hadde skolen vært via internett hadde alle brukt pc.

Lenke til kommentar

Xbox 360 er høyst nødvendig. Dessuten er livet helt utenkelig uten pc etc. Tenk hvor avhenige vi er av det; trafikklys, luftfartskontroll, nettbank etc etc. Alt som går via pc, lagres på pc.

 

Dessuten er nok satteliten og særdeles viktig.

 

Jeg vet ikke om du tenkte på eksisterende oppfinnelser eller fremtidige.

 

I fremtiden, helst imorgen, hadde vi trengt en masking som fjernet kommunisme og sosialisme fra verden:)

Lenke til kommentar
jeg bare lurer på om dere vet om noen oppfinnelser vi virkelig trenger.

 

jeg håper at noen en gang finner opp noe som gjør at vi kan sove mindre, muligens, gjøre som noen skapninger, at halve hjernen hviler mens den andre jobber. jeg vet ikke hvor effektive vi ville ha vært med halve hjernen, men vi trenger noe som gjør at vi trenger mindre søvn.

 

det kan sikkert funke at halve hjernen sover, men du må da også tenke på at andre halve må sove like lenge.

hva vil du mest, gå rundt med halv hjerne i 16 timer dagen, eller sove 8 timer?

 

men, noe som bør komme er smarte hjem, dette finnes fra før, men er gjerne svindyre og på consept-stadie, der alt man skal sette opp eller endre er avansert.

f.eks vil jeg når jeg kjøper en ny tv kun trenge å trykke på "accept" på serveren at det er min tv og at den skal integreres med alt det andre, så er alt gjort.

da vil tv`n si ifra når kaffen er ferdig, kunne vise overvåkings-kamera, spille spill/musikk/film osv, uten noe mer stress.

slikt burde det vært på alt...

Lenke til kommentar

Vi trenger sunn mat som smaker godt!

Hvis noen finner opp en type mat som jeg orker å spise, og som har sunne ingredienser, er jeg evig takknemlig.

 

Eventuellt en maskin som kan få helsekosten ned i magen min UTEN at jeg må smake på den.

Et rør ned i magesekken som pumper maten inn i magen, eller en pille som lammer smakssansen før jeg spiser fisk.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Vi trenger sunn mat som smaker godt!

Hvis noen finner opp en type mat som jeg orker å spise, og som har sunne ingredienser, er jeg evig takknemlig.

 

Eventuellt en maskin som kan få helsekosten ned i magen min UTEN at jeg må smake på den.

Et rør ned i magesekken som pumper maten inn i magen, eller en pille som lammer smakssansen før jeg spiser fisk.

Mye sunn mat som er godt av middager og sånt inkludert fisk :p. Må nok bare tilvenne smaksløkene dine litt :).

Lenke til kommentar
jeg bare lurer på om dere vet om noen oppfinnelser vi virkelig trenger.

 

jeg håper at noen en gang finner opp noe som gjør at vi kan sove mindre, muligens, gjøre som noen skapninger, at halve hjernen hviler mens den andre jobber. jeg vet ikke hvor effektive vi ville ha vært med halve hjernen, men vi trenger noe som gjør at vi trenger mindre søvn.

 

det kan sikkert funke at halve hjernen sover, men du må da også tenke på at andre halve må sove like lenge.

hva vil du mest, gå rundt med halv hjerne i 16 timer dagen, eller sove 8 timer?

Halv hjerne? da lurer jeg på hvilken halvdel jeg ville valgt, kanskje byttet på etter en fast rutine. Den ene halvdelen, husker ikke om det er høyre eller venstre, den er den kreative og konsentrerte, mens den andre halvdelen er den tenkende hvor alle småtankene dukker opp som forstyrrer den andre halvdelen. Så en dokumentar om en som hadde hjerneblødning. Han ble jo et kunst geni etterpå, for blodet strømmet mer i den kreative hjernehalvdelen, så han ble gal etter å lage kunstneriske ting enten det var maling eller dikting eller stearin-dryppe-skulpturer og hva det måtte være. Og det har blitt laget en maskin, en stor magnet, man tar mot den ene siden av hodet som gjør at man blir mer fokusert og kreativ fordi de forstyrrende småtankene ikke kommer til. Den er det nok mange kunstnere som vil ha mye interesse av! :)

 

 

JEg elsker å sove, OG INGEN KAN TA DET FRA MEG!

sååååå enig!! :D jeg sover gjerne 14-15 timer om jeg har fri, drømmer noe helt sykt :p

Endret av dronjom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...