Gå til innhold

Sende ukjent mineral til analyse? Hvor?


Anbefalte innlegg

så hyggelige dere er :p glemte denne tråden siden jeg kom tilbake fra tromsø, så får jeg slengt det ene og andre etter meg! :p

 

har fortsatt ikke funnet ut hva det er, har sendt email til UiT når jeg var i tromsø også, men fikk ikkeno svar...

 

mysteriet med forumtrollet og den mørke materien fortsetter...

Endret av person
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

forresten er det noen fler av dere "ikke-troende" som gjerne vil ha litt ukjent svart stoff i posten? siden kontorstol ikke fikk rompa si opp fra stolen :p

 

jeg trenger å vite hva det er som gjør at du kan finne ut hva det er, og gjerne litt dokumentasjon... vil ikke sende bort alt i slengen

Lenke til kommentar
Jeg er medlem og har 400 innlegg der. Jeg kan banne på at han får bedre hjelp der.

 

Person: Du burde stikke på Jernia eller en annen maleforetning/jernvare og kjøpe 30% saltsyre og stikke på en mat butikk å kjøpe kaustisk soda (NaOH, natrium hydroksid).

 

Saltsyre og natrium hydroksid er VELDIG etsende og du blir blind hvis du får de i øynene.

 

Prøv å reager det med stoffet ditt.

 

Anbefaler at du spør på www.warispeace.co.uk

 

skal prøve den sida

Lenke til kommentar
forresten er det noen fler av dere "ikke-troende" som gjerne vil ha litt ukjent svart stoff i posten?

 

Hvem vil vel ikke ha et ukjent svart stoff i en liten konvolutt i postkassa ? :p

 

haha

 

nå har jeg hatt det i huset og håndtert den manuellt i over to år, så farlig er det neppe ;)

Lenke til kommentar
2 år og du er ikke ett skritt nærmere å finne det ut?

 

stemmer... nå har du en anelse om hvor mystisk det er ;)

 

nå har den riktignok ligget i garasjen det siste 1,5 året uten jeg har giddet å gjøre noe særlig :p men jeg har hatt den i huset og tatt i det tusen ganger

 

men radioaktivitet tar vel noen år å finne utav, når det plutselig står ut en ekstra arm i panna?

Endret av person
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Da hadde jeg motatt en dose med stoffet fra TS :new_woot:

 

Leste gjennom de første sidene i tråden igjen for å memorere, og ser at du skrev det ikke var magnetisk?

Jeg testet med en magnet (Neodyn magnet) og oppdaget at det var svakt magnetisk :hmm:

 

Skal ta det med til en professor ved universitetet i Stavanger på torsdag elns, og håper at noen der kan være til hjelp. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har frekventert pyro forumet på freak.no. Der var det flere som hadde skaffet seg et metalaktig stoff, noe ala det som brukes i stjerneskudd. Når man tenner på det (usikker på om det må tilsettes noe) så brenner det med 4000 graders varme, nok til å smelte feite hengelåser, ståldører og andre kraftige "stengsler".

 

Kan det være et slikt type pyrostoff eller ingrediens til et pyrostoff? Kan ikke skjønne at noen skulle gjemme noe under en stein i skogen så sant det ikke var penger, dop, våpen eller sprengstoff. Alt annet kan enkelt skjules andre steder.

Lenke til kommentar

Har frekventert pyro forumet på freak.no. Der var det flere som hadde skaffet seg et metalaktig stoff, noe ala det som brukes i stjerneskudd. Når man tenner på det (usikker på om det må tilsettes noe) så brenner det med 4000 graders varme, nok til å smelte feite hengelåser, ståldører og andre kraftige "stengsler".

 

Termitt?

Lenke til kommentar

Ja det var vel termitt det var. Var flere som bestilte dette fra utlandet og brukte det til å åpne ståldører og hengelåser for å gå på såkalt "urban exploration" i stengte bunkerer og lignende. Disse er ofte ganske så seriøst stengt og det holder ikke med baufil for å komme seg inn der.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Gjenoppliver denne tråden, selv om jeg kanskje ikke har så veldig mye mer info å komme med.

 

Jeg mottok en prøve av stoffet en gang i vår, og først i går fikk jeg endelig anledning til å kjøre XRD-analyse (røntgendiffraksjon) på det, etter først å ha knust det ned til pulver. Resultatet var ikke særlig brukbart, det virker som at stoffet ikke er krystallinsk, men mer eller mindre amorft. Vet ikke helt hva det går an å gjøre med det.

 

Kan forresten støtte meg til de andre i tråden som mener at stoffet ligner på silisiumkarbid (link). Det stemmer iallfall at det er veldig hardt og i stand til å ripe opp glass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...