Gå til innhold

Sende ukjent mineral til analyse? Hvor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skjer om du utsetter det for varme?

 

bortsett fra den atomeksplosjonen, ikke en pøkk

 

hadde d vært glass skulle man vel skjært seg på det? les beskrivelsen på første side litt nøyere, der står det at jeg har prøvd å brenne det

 

kanskje jeg skulle prøve mikroen?

Endret av person
Lenke til kommentar
Er det hardt? Jeg vet om ett gummi-lignende "stoff" som leveres i store sekker. Det ser likt ut, har samme farge og glans

 

ja det er hardt! les forrige side :p det knaser mellom tennene (og knuses ganske lett), akkurat som en slags steinsort.. jeg sier at det er ett mineral, ikke gummi eller plastikk

Endret av person
Lenke til kommentar
Sikker på at det ikke kan være nikkel?

 

det kan godt hende, men jeg tror d er litt lysere.. hvis ikke det varierer litt det også. det kan virke som om dette kan være minst 3000 forskjellige greier, og det ser ikke ut som jeg kommer til å få noe eksakt svar her... hva skal jeg gjøre?

Endret av person
Lenke til kommentar
Er det hardt? Jeg vet om ett gummi-lignende "stoff" som leveres i store sekker. Det ser likt ut, har samme farge og glans

 

ja det er hardt! les forrige side :p det knaser mellom tennene (og knuses ganske lett), akkurat som en slags steinsort.. jeg sier at det er ett mineral, ikke gummi eller plastikk

Hva smakte det?

Lenke til kommentar
Fant dette på internett.. -- > "Rent nikkel er et sølvglinsende metall"

 

Veldig likt det som er på bildet da ^^

 

det er ikke sølv, det er mer svart egentlig, men det glinser litt... men det er mer steinaktig enn metallaktig..... det er ikek magnetisk heller

Lenke til kommentar

Du kjenner ikke noen som studerer materialteknologi eller liknende da? Det burde vel være mulig å få sendt en liten prøve til noen som har tilgang til riktig utstyr for en eksakt analyse. Kanskje noen på forumet her sitter med muligheten til å hjelpe trådstarter i finne ut hva det er/består av?

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Vedder på det er det Magnolian hadde gjemt i madrassen! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1134691&st=0

hahah lol

 

du får si ifra til han at det er funnet da

 

Du kjenner ikke noen som studerer materialteknologi eller liknende da? Det burde vel være mulig å få sendt en liten prøve til noen som har tilgang til riktig utstyr for en eksakt analyse. Kanskje noen på forumet her sitter med muligheten til å hjelpe trådstarter i finne ut hva det er/består av?

 

det var det da... jeg gjør desverre ikke det... men jeg bor i en landbrukskommune, der kanskje noen i kommunen har peiling. hvem skal jeg prate med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...