Gå til innhold

Sende ukjent mineral til analyse? Hvor?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EZE0dRsY

Nå har dere prøvd å finne ut hva dette er i snart to år, å enda ikke funnet ut noe.. :p

Kanskje nyhetsspeilet har svar..... :D Kanskje det er ett stoff som kontrollerer massene? :D (ironi for de som ikke forstår det) :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Termitt er ekstremt kult, men er et fin tpulver bladnet av flere materialer, og ikke knust metall.

Termitt er finere en mel. Det er så fint at hvis du får det på hendene, så er det ikke mulig å vaske det bort med det første. Har det fremdeles på skoene, selv etter vask. Er dog helt ufarlig så lenge det ikke blir varmet opp til over 1500 grader.

Lenke til kommentar

Interessant (om termitt). Brenner aluminiumet i reaksjonen?

 

Eller gjelder det mer for aluminium + oksygen i ekstremt høye temperaturer, som jeg mener å ha hørt som en egenskap av aluminium som grunnstoff. Mener at kjemilæreren sa det om aluminium en gang i klasserommet, for noen år siden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Gjenoppliver denne tråden, selv om jeg kanskje ikke har så veldig mye mer info å komme med.

 

Jeg mottok en prøve av stoffet en gang i vår, og først i går fikk jeg endelig anledning til å kjøre XRD-analyse (røntgendiffraksjon) på det, etter først å ha knust det ned til pulver. Resultatet var ikke særlig brukbart, det virker som at stoffet ikke er krystallinsk, men mer eller mindre amorft. Vet ikke helt hva det går an å gjøre med det.

 

Kan forresten støtte meg til de andre i tråden som mener at stoffet ligner på silisiumkarbid (link). Det stemmer iallfall at det er veldig hardt og i stand til å ripe opp glass.

 

det sa meg ingenting :p artig at fortsatt ingen vet hva det er og sekken står fortsatt i garasjen og spyr ut hypotetisk udetektbar massekontrollerende gass :p

Endret av person
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Haha, vet dere hva? Denne tråden omhandler det mest epic temaet ever XD

Skummelt hvordan vi fortsatt ikke vet hva dette stoffet er!
Han på universitetet mitt kunne ikke hjelpe, og selfølgelig flyttet akuratt min geografi lærer (som tilfeldigvis var tidligere geolog) til USA... Glemte å spørre henne -__-
Men skal sende en epost til henne om hvem jeg kan kontakte.


Btw; Beklager eeeevig sent svar TS sad.gif


Suppekatten

Endret av Suppekatten
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er Neptunium eller Ununbium!

 

Edit: etter en mer tydlig studering av bildet så ser jeg at det kan være ununseptium du har funnet, isåfall så gratulerer jeg deg som den første i verden til å ha funnet det.

 

Bor det en terrorist i nærheten?

 

 

Både ununbium og ununseptium er syntetiske stoffar. Begge har forøvreg blitt syntetisert.

 

EDIT: Oi, så nettopp at eg svara på eit to år gammalt innlegg. :p

Endret av Dermuszdel
Lenke til kommentar

Det er Neptunium eller Ununbium!

 

Edit: etter en mer tydlig studering av bildet så ser jeg at det kan være ununseptium du har funnet, isåfall så gratulerer jeg deg som den første i verden til å ha funnet det.

 

Bor det en terrorist i nærheten?

 

 

Både ununbium og ununseptium er syntetiske stoffar. Begge har forøvreg blitt syntetisert.

 

EDIT: Oi, så nettopp at eg svara på eit to år gammalt innlegg. :p

 

Jeg liker ununseptium. Har liksom et kjærlig forhold til stoffet, etter at det ble fremstilt. Håper de finner et greit navn til det snart.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gjore et minor breaktrough i forrige uke folkens! :)

 

Fikk "leke" meg litt på labben til skolen, og fikk utsatt stoffet for Hcl Mol 5 (Type sterk saltsyre)

 

Stoffet løste seg opp! :)

Desverre var det noe galt med ph målerne, men om de var korrekte så gikk løsningen fra å være -0,5 (surt) til å bli 0 (Fortsatt veldig surt) da jeg la oppi stoffet.

 

 

Testet også å måle med en geigerteller, men fikk ikke noe mer utslag en bakgrunnsstråling, så no worries people! x)

 

Er rimelig sikker at jeg har noen bilder liggende av forsøket, men husker ikke hvor jeg lagra de atm, men laster opp senere.

 

 

 

Heigren

Endret av Heigren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjore et minor breaktrough i forrige uke folkens! :)

 

Fikk "leke" meg litt på labben til skolen, og fikk utsatt stoffet for Hcl Mol 5 (Type sterk saltsyre)

 

Stoffet løste seg opp! :)

Desverre var det noe galt med ph målerne, men om de var korrekte så gikk løsningen fra å være -0,5 (surt) til å bli 0 (Fortsatt veldig surt) da jeg la oppi stoffet.

 

 

Testet også å måle med en geigerteller, men fikk ikke noe mer utslag en bakgrunnsstråling, så no worries people! x)

 

Er rimelig sikker at jeg har noen bilder liggende av forsøket, men husker ikke hvor jeg lagra de atm, men laster opp senere.

 

 

 

Heigren

 

*mine innlegg*

 

Hvordan stemmer dette med silisiumkarbid eller noen av de andre forslagene?

 

*sende mail til en fagleder for petrokjemi jeg kjenner*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...