Gå til innhold

Dell UltraSharp U2410 (H-IPS) - tråden


iRobot

Anbefalte innlegg

Mulig dette har blitt spurt om før, men takler denne skjermen feks 720p 50hz signal? Jeg tenkte å prøve å koble den til min HD dekoder fra CD for å kunne se tv i tillegg til databruk.

 

På skjermen jeg har i dag får jeg opp bildet, men får også opp en stor OSD advarsel om feil hz på signalet, så den er ubrukelig til dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved en tilfeldighet er mitt PC-opplegg satt opp med en Dell 2709W. Er overhodet ikke misfornøyd, men lurer på om jeg ville få en bedre brukeropplevelse med u2410? Begge skjermene er 1920x1200, men en 24 i samme oppløsning betyr vel mer skarphet og muligens kvalitet?

 

Noen meninger om dette der ute?

 

Per.

Lenke til kommentar

Bekrefter at HDMI lyd funker, 2.6.33rc8 radeonhd-drivere og seneste på lydserver-siden.

Var litt "vinyl-skurring", men det ser ut til å være en driver/konfigurasjons-feil med INTEL 82801I (ICH9 Family) HD Audio Controller som er brukt på radeon 3870-kort. Fikk ikke sett så nøye på det siden nytt skjermkort kom i posten nå.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Hvordan parer denne seg med min HP LP2475W da?

Blir jo samme oppløsning, og samme aspekt ratio på 16:10, så de burde vell passe relativt godt sammen?

 

Forsøkte jo med LP275W +2233RZ engang og det ble bare helt helt feil, Samsung skjermen er stygg, har et idiotisk lag med blank plastikk rundt hele ramma som gjør den enda tykkere enn nødvendig og ikke minst oppleves jo bildekvaliteten på et 120Hz TN-panel som latterlig dårlige når den står rett ved siden av min LP2475W med H-IPS panel, da kan bilde flyte så bra det bare vil, når fargene er blasse, innsynsvinkelen elendig og lysstyrken skriker deg i øynene så blir liksom ørlite etterslep i bilde ingenting i forhold.

 

 

Vurderer jo sterkt et oppsett med tre skjermer, men er utrolig usikker på hvilke to skjermer jeg skal pare med min HP LP2475W, vil jo helst ha noe som er av samme omfang, altså 1920x1200, 24" og 16:10, ellers så blir ting fort utrolig skjevt om størrelsene osv blir forskjellige, har også lest utallige mareritt historier om folk som har hatt fullstendig mislykka forsøk når det kommer til spilling og Eyefinity over skjermer med forskjellige oppløsning.

 

 

Men så stiller jeg meg selv spørsmålet om det er verdt å investere i to nye dyre IPS-skjermer ala min LP2475W, til min store fortvilelse koster jo skjermen meg det samme i dag som når jeg kjøpte den for 1år siden! Blir ca 4'500kr i dag også :(

 

 

Det betyr 9'000kr på to ekstra skjermer, som nok blir svært lite brukt utenom når jeg spiller, og når jeg spiller så vil jo naturligvis blikkfanget være på skjermen i midten og ikke på langt nær like mye på de to som står på sidene, men samtidig er det vell greit med god innsynsvinkel ettersom du fort ser en smule skrått bort på de to som står til siden? Men samtidig så er jeg ikke helt sikker på det er noe behov for H-IPS panel da de ikke blir brukt nok til at jeg helt klarer å forsvare den eventuelt høye prislappen!

 

 

Så snublet jeg over denne Dell skjermen, men ut fra anmeldelsen jeg leste over på tftcentral så ser de jo ikke ut til å anbefale denne over en LP2475W? Responstid og etterslep ser ut til å ligge mer eller mindre likt, mens LP2475W har bedre sortnivå osv..? De ser rett og slett utrolig like ut, men for inntrykket av at til samme pris så er det LP2475W som virker å være det beste kjøpet etter deres mening? Det er hvert fall hva jeg oppfatter utifra å skumme igjennom testene av begge to.

 

 

 

Nå blir det vell uansett like uforsvarlig om jeg setter to U2410 ved siden av min LP2475W ettersom de ikke er noe billigere enn to nye LP2475W, men utvalget av 1920x1200, 24", 16:10 skjermer jo minimalt i dag, og de jeg finner er gjerne eldre TN-baserte skjermer og jeg kan ikke unngå å grøsse av tanken på å ha noe slikt på skrivebordet, men det går kanskje til dette bruket?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan parer denne seg med min HP LP2475W da?

Dem har vel samme panel og tilnærmet like fargerom, så lenge Dell skjermen ikke står i sRGB vil dem være så nært som to ulike skjermer kommer (sRGB moduset på HP'en fikser ikke oversatureringen slik som Dell sin gjør, så der vil det være markant forskjell).

 

Nye HP ZR24w begynner å dukke opp i diverse prislister nå. Den er riktignok standard sRGB, så du vil aldri få justert dem like. Hvis du er vant til en HP LP2475W er du nok blitt vant en del oversaturering i rødt og grønn/cyan, hva som helst som er tilnærmet sRGB vil se blass ut i forhold.

Lenke til kommentar

Jeg ser at Dustin nå selger den for 4105,-, nesten 2k billigere enn Dell.no. Finnes det noe sammenlignbart til samme pris eller mindre? Jeg trenger nemlig sårt en ny skjerm, og hadde egentlig tenkt å gå for noe billigskrangel, men om dette er en virkelig bra deal vil jeg vurdere å slå til - jeg må jo kjøpe en ordentlig skjerm før eller senere uansett.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Hva, helt konkret, er fordelen med å bestille direkte fra Dell? Jeg er at de tilbyr en "ingen døde piksler"-garanti, er det noe man ikke får fra en vanlig nettbutikk?

 

Dustin kjører samme garanti. Dell klarte ikke matche prisen når jeg kjøpte min, men de klarte å matche pris på skjerm+frakt, siden de sender gratis.

Lenke til kommentar

Dustin kjører samme garanti. Dell klarte ikke matche prisen når jeg kjøpte min, men de klarte å matche pris på skjerm+frakt, siden de sender gratis.

Virkelig?

 

"På alle skjermer med såkalt flat billedskjerm finnes det en risiko for at det kan være enten lysende eller mørke piksler allerede ved leveranse. Dette betraktes som kvalitetsmessige variasjoner i bildeelementene som oppstår allerede ved produksjonen, ikke som en feil ved produktet."

 

Gratis frakt får jeg uansett.

Lenke til kommentar

Virkelig?

 

"På alle skjermer med såkalt flat billedskjerm finnes det en risiko for at det kan være enten lysende eller mørke piksler allerede ved leveranse. Dette betraktes som kvalitetsmessige variasjoner i bildeelementene som oppstår allerede ved produksjonen, ikke som en feil ved produktet."

 

Gratis frakt får jeg uansett.

 

Heisann,

 

Denne har Premium panel-garantien ja, 100% (1 lys eller 6 mørke) pixelgaranti, og 3 års på stedet service. Dette videreføres selvfølgelig til deg.

 

Med vennlig hilsen

 

Henrik Breivik

Spurte dem nemlig om dette når jeg skulle kjøpe min. Endte med å kjøpe fra Dell da.

Lenke til kommentar

Fikk for litt over en uke siden min U2410 fra Dustinhome, men var litt misfornøyd med skjermen. Den hadde en del backlight bleed øverst i bildet, noen døde pixler (om jeg nistirret med nesen inntil skjermen på sort bakgrunn, er det det som er døde pixler?), og panelet helte mot gult på venstre side.

Å få erstatningskjerm fra Dell gikk veldig greit, mottok den nå nettopp, og må si at denne skjermen er bortimot perfekt. Skjermen er mye mindre lyssterk generelt (må ha brightness på 55 for å få samme lysstyrke som 30 på den gamle), men har null backlight bleed, ingen døde pixler, og uten noe fargeskjer. Eneste jeg kan se er at den er litt mørkere akkurat i hjørnene, men det er bare merkbart om man har en hvit bakgrunn på fullscreen.

Alt i alt meget fornøyd, var redd for at jeg måtte bytte frem og tilbake 20 ganger før jeg fikk en bra en :thumbup:

Endret av Roy E
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...