Gå til innhold

Dell UltraSharp U2410 (H-IPS) - tråden


iRobot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på å oppgradere min gamle Dell 2405fpw til U2410.

Er det verdt pengene eller vil jeg ikke merke store forskjellen?

 

Bruker skjermen til fps gaming, foto og video redigering.

Er egentlig fornøyd med 2405fpw men synes kanskje bildet er ørlite grann ullent.

Kanskje jeg burde tørke støv :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har skjermen, og er kjempefornøyd med den.

Småerotisk med så stor skjerm som er så skarp...

 

Lurer bare på en ting:

Det følger med en driver-CD i esken, hva gjør den og bør jeg innstallere noen drivere til skjermen?

Kjøre win 7 home premium 64 bit.

Lenke til kommentar

Har lest igjenom tråden her og sett at noen nevner at 1920x1200 blir for dårlig for en 26" skjerm. Er det rett og slett for at det blir for få pixler over for stor flate?

 

Har i dag en 24" BenQ skjerm med et såkalt "TN" panel, uten at jeg har satt meg nevneverdig inn i hva det innebærer. Lurte derfor på om det er en god idé å kjøpe skjermen dere prater om her.

Har vært veldig fornøyd med skjermen jeg har, det er noe backlight som kommer igjenom på sidene når man ser etter det, men merker det ikke når jeg ser film.

 

Det jeg bruker skjermen mest til er spill, surfing og å se på film.

 

Så, er det verdt å legge et par tusen lapper ekstra i et "bedre" panel for min del, eller om det "lønner" seg å kjøpe en 24" eller 26" med TN panel, siden jeg bruker den mest til spill?

Lenke til kommentar

Til spilling og filmtitting er vel TN kanskje "best".

Det fordi TN visstnok er bedre på responstid og sortnivå.

Det TN er dårlig på er korrekt fargegjengivelse, kontrastnivå og innsynsvinkel.

 

Derfor er den typiske IPS-brukeren en som driver med bildebehandling, grafisk arbeide eller videoredigering.

 

Til filmtitting og spilling vil du nok ha mere glede av en god TN-skjerm.

Men det er min mening. Sikkert noen som vil være uenig, og det har de selvfølgelig rett til. :D

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Spiller call of duty, farcry og lignende i full HD 1920x1080 60Hz og merker ingen lag eller noe.

Jeg valgte skjermen også fordi den har et hav av tilkoblingsmuligheter, inkludert den nye displayporten, og så var det veldig greit at den er ferdig kalibrert fra fabrikk.

Følger til og med kalibreringsskjema med skjermen.

Er selv kjempefornøyd med skjermen.

Artig med menyknapper som lyser opp når man beveger neven foran uten å berøre.

Jeg var også heldig med at skjermens indikatorlys er i samme farge som indikatorlysene på høytalerne, nettverkspluggen, og hovedkortet.

Blir veldig pent, synes jeg.

Lenke til kommentar
Lurer bare på en ting:

Det følger med en driver-CD i esken, hva gjør den og bør jeg innstallere noen drivere til skjermen?

Kjøre win 7 home premium 64 bit.

 

Gå til Kontrollpanel -> Enhetsbehandling -> Skjermer -> høyreklikk og velg Egenskaper.

Velg oppdater driver, og finn driveren på CD.

Installer.

 

Har samme skjerm og den er helt topp :thumbup:

Litt lyssterk, men det var bare å justere ned Brightness og Contrast.

 

Denne review stemmer med min skjerm: http://pencilgym.com/general/digging-in-de...iew-normal-guy/

Lenke til kommentar
Hvem forhandler denne da? og hvor "billig" kan jeg får den?

Finner den ikke i prisguiden.

 

Driver å leter etter ny skjerm, skal brukes til spilling (wow, så krever ikke super responstid) PhotoShop, InDesign og litt CAD.

Er denne verdet de to ekstra lappene kontra et dyrt TN(?) display?

Hadde en 22" Samsung T220 som jeg var meget fornøyd med også.

Men fargene på denne + innsynsvinkel er helt noe annet.

+Pivot, vesa + masse tilkoblings muligheter.

 

Jeg bruker den til Photoshop, Solidworks, rendring i Photoview, spill Crysis, BF2, COD, FighterAce flysim...

 

Er på kampanje pris hos Dustin for 4395,- +99,- frakt

http://www.dustinhome.no/pd_5010330369.aspx

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg vet HVORDAN man legger inn driveren,spørsmålet er hva driveren gjorde og om det var nødvendig når alt fungerte?

Så for meg at det var en driver som åpnet for kalibrering eller la inn støtte for minnekortleser elelr noe?

Lenke til kommentar
Jeg vet HVORDAN man legger inn driveren,spørsmålet er hva driveren gjorde og om det var nødvendig når alt fungerte?

Så for meg at det var en driver som åpnet for kalibrering eller la inn støtte for minnekortleser elelr noe?

 

Normalt skal W7 finne informasjonen om skjermen.

Hvis ikke så kan man legge inn driver, slik at riktig skjerm kommer opp i Enhetsbehandling.

Da vil den kun vise støttede skjermoppløsninger.

 

"men du trenger ikke installere den."

Lenke til kommentar
Eneste jeg har å trekke er at jeg kan oppfatte flimringen, og at det er litt ulyd fra den. Det er er veldig lite problem, og man venner seg til det, men usikker på om det blir en til.

 

Mens vi er inne på lyd, har noen fått lyd ut av lydutgangen, er det DisplayPort eller HDMI som er lyd inn?

HDMI har lyd inn.

Lenke til kommentar

Sitter her med en nyinnkjøpt u2410. Det er NICE, men er en ting jeg stusser på. Alle farger ser fine ut. Bortsett fra rødfarger som er ALT for sterke. Hvorfor det? Bruker vga tilkobling nå, pga bruk på bærbar, men skal da ikke trenge å være sånn??

Endret av Talker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...