Gå til innhold

Dell UltraSharp U2410 (H-IPS) - tråden


iRobot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo takk jeg har lest både de og hele tråden, men ingen har testet noe annen spilling enn med en PS3 som ikke er i nærheten av å teste raske musebevegelser i FPS-spill på PC. Og jeg så ikke noe om clouding i noen av tekstene hverken positivt eller negativt. Og videre stoler jeg mer på førstehånds erfaringer fra eiere av skjermen, noe det er flere av i denne tråden.

Endret av dredg
Lenke til kommentar

Spilt en del med skjermen både tf2 og css, legger ikke merke til noe etterslep i sRGB modus. Dog sett med argusøyner. Teksten hos meg er klar, og fargene er så mye bedre enn hos min forgjenger.

 

Har ikke stort å utsette på skjermen, annet enn at oppskalering i VLC er ikke så bra (bare testet med OpenGL, noen tips her?) Har ikke super linje, håper ikke at jeg må begynne med 720p\1080p på seriene mine.

Lenke til kommentar

fra "http://www.digitalversus.com/article-357-6292-88.html" :

 

The screen isn't far from being perfect, but it doe have an input lag, a delay compared to a CRT-based monitor, of two frames. Don't worry, though, it's hardly problematic. As long as you don't plan on playing a lot of FPS games like Unreal or Quake online, then you won't notice it.

 

Hadde planlagt å kjøpe denne skjermen asap, men ble litt i tvil da jeg leste dette... Spiller både quakelive og Unrealtournament99... MEN finnes det noen flatskjermer i det hele tatt som takler slike spill skikkelig? Og da helst ikke TN skjermer.....

Vet det er en litt sånn pose og sekk problematikk, men det var da ikke noe problem med crt...... Argh...

 

I denne reviewen er de heller ikke så begeistret for svartnivået :dontgetit:

 

 

Hvordan er u2410 i forhold til f.eks LG W2600HP-BF (S-IPS) (som da er 26" til ca samme pris, men gammel?) ?

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar
Hvordan er u2410 i forhold til f.eks LG W2600HP-BF (S-IPS) (som da er 26" til ca samme pris, men gammel?) ?

 

 

Har hatt LG W2600HP-BF (S-IPS) i hus etpar dager før jeg sendte den i retur, pga 1 stk stuck pixel og hinsides mye lysgjennomblødning. Synes dessuten den ble for stor til mitt bruk. Jeg er veldig fornøyd med pixelgarantien til Dell, og mitt eksemplar av U2410 har veldig lite lysgjennomblødning. Synes også U2410 er langt penere enn LG W2600HP-BF.

 

U2410 har bedre specs og langt flere innganger enn LG W2600HP-BF, som ikke engang har HDMI.

 

Når det kommer til 'input lag' og lysgjennomblødning er det en problematikk som følger IPS panel generellt, uansett "wrapping"...

 

Vil forsiktig påstå at U2410 og LG W2600HP-BF er av de beste IPS skjermene som er å oppdrive med tanke på 'input lag' og at de er temmelig like på denne spesifikasjonen.

 

Videre vil jeg si at U2410 overgår LG W2600HP-BF på alle andre specs., dette selv om sitnevnte er på 26". Jeg synes 1920x1200 på 24" er perfekt, det gir mindre pixler og høyere pixeltetthet og igjen et skarpere bilde enn samme oppløsning på 26".

 

Gleder meg til prad.de gjør en test av U2410, de har også veldig god side for sammenligning.

 

De har også en grundig test av LG W2600HP-BF, som jeg er veeeeldig glad for at jeg sendte i retur.....

Endret av flu
Lenke til kommentar
Spilt en del med skjermen både tf2 og css, legger ikke merke til noe etterslep i sRGB modus. Dog sett med argusøyner. Teksten hos meg er klar, og fargene er så mye bedre enn hos min forgjenger.

 

Har ikke stort å utsette på skjermen, annet enn at oppskalering i VLC er ikke så bra (bare testet med OpenGL, noen tips her?) Har ikke super linje, håper ikke at jeg må begynne med 720p\1080p på seriene mine.

Du skylder deg selv å se serier i 720p (1080p hvis mulig) på denne skjermen.

Lenke til kommentar

Da er jeg selv en lykkelig eier av denne skjermen. Bestilte mandag og hentet den idag. Ikke fått testet ut mye enda, men sykt skarpe bilder ihvertfall.... Vurderte faktisk 27" til Dell, men denne er faktisk mer enn stor nok. Stor forskjell fra en 19" SyncMaster 940BW.

 

Nesten som om jeg må gå til innkjøp av ny kontorpult - blir en smule for nærme egentlig.

 

Gleder meg til å få testet ut ytterligere med bla HD filmer. Bare testet et pr sekunder med noen Discovery opptakk og helt wunderbar!!!!

 

Resten av uken er reddet..hehe

 

Dere har som har denne, hvordan er inntrykkene sålangt? Noe å dele med oss andre...?

Lenke til kommentar
Jeg er i alle fall sykt fornøyd. :D

 

Hvor bestilte du den? Dustinhome eller Dell?

Hadde vært interessant å høre om Dell enda matcher Dustinhome sin pris om man ringer de.

 

 

Ble Dustin...raskere leveringstid...og ikke mange kronene i forskjell fra den gang du kjøpte. Dog om de har det samme tilbudet enda vet jeg ikke - sjekket ikke.

Lenke til kommentar
Hadde vært interessant å høre om Dell enda matcher Dustinhome sin pris om man ringer de.

Jo, det gjør de. Jeg bestilte fra Dell i dag. :)

 

Hvor lang tid bruker Dell på å levere, noen som vet?

 

dustin brukte 3 dager, regner med Dell kanskje bruker et pr dager ekstra etter det jeg har skjønt...rett meg hvis jeg tar feil... var vel en som bestilte på en mandag og fikk den på fredagen...

 

pris fikk du forresten inkl frakt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...