Gå til innhold

Dell UltraSharp U2410 (H-IPS) - tråden


iRobot

Anbefalte innlegg

Det er antagelig A01, siden det er såpass lenge siden den ble introdusert.

 

Hva pris angår, er det jo bare å ta en telefon til Dell.

 

Okay, takk for svar. Er vel like greit å bestille fra dustinhome, har ikke lyst å vente 2 uker om jeg først bestemmer meg for å kjøpe skjermen, da vil jeg gjerne ha den kjappest mulig, hehe. Noen som vet hva av kabler som følger med skjermen? På dustinhome står det VGA og DVI, men har sett noen "unboxing" videoer av skjermen, og i de fulgte det med en displayport kabel også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sendte mail til dustinhome angående garantn/pixelfeil på denne skjermen, og da fikk jeg som svar:

Dell stiller med 3 års onsite-garanti, samt 100% pixelgaranti på skjermen

Betyr dette at om jeg får en død piksel på skjermen, kan den leveres inn og jeg får ny? Eller "fikser" dem skjermen jeg sender inn og sender den tilbake?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Om det er mindre enn 1 måned siden du kjøpte skjermen får du en ny (de sender budbil med ny skjerm og henter den gamle). Er det lenger enn 1 måned siden er du "fucked", for da sender de bare gamle skjermer til deg, såkalt "refurbished". Har hatt 3 av disse, en hadde masse smuss inni skjerm-panelet, en annen hadde forferdelige farger, og en tredje hadde dårlige farger of pixelfeil. Virker ikke som at de prøver å fikse de skjermene som de får inn på garanti-saker, men bare sender de rett ut som "refurbished".

 

Derimot virker det som at du kan bytte skjerm i evigheter helt til du får en du er fornøyd med.

Lenke til kommentar

Ja, etter 1 mnd får du kun refurbished skjermer fra Dell.

Kommer på det samme om du bestiller fra Dell eller Dustin, er uansett Dell du forholder deg til ved garantisaker. Eneste som var irriterende var at jeg ble loopet frem og tilbake mellom bedrift og privat-support 4-5 ganger før de tok vett til seg. Det vil du nok slippe om du bestiller fra Dell.

Lenke til kommentar

Da var U2410 i hus. Meget fornøyd så langt. Vet ikke om det er noe rart, men etter å hatt Benq G2400WD og U2410 ved siden av hverandre må jeg si at den hvit fargen på BenQ G2400WD ser veldig rosa ut, noe jeg egentlig ikke har lagt merke til før nå.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Det er sikkert nevnt tidligere i tråden, men enkelte reagerer negativt på selve antirefleksbelegget, eksempelvis denne karen. Det er ikke så lett å ta bilde av, men hvis du googler litt, finner du kanskje et greit bilde eller en god beskrivelse av belegget.

 

Selve rammen er også matt, forresten.

 

 

Malapropos, jeg satt en kort stund med en Apple Cinema etellerannet i dag, 24" IPS med glassflate over skjermen. Gud bedre, aldri igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Akkurat fått min U2410 i hus, og er så langt _nesten_ strålende fornøyd. Jeg legger nemlig svært godt merke til dette "støvet" som noen andre her har påpekt. Jeg sammenligner med en 17" glossy ved siden av, og der er det ikke noe "støv". Som det også er nevnt kommer dette mest sansynlig av antirefleks-belegget, men er det noen måte å utbedre dette på? Ser det f.eks. veldig godt når jeg skriver dette innlegget :\

Lenke til kommentar

Det synes godt på hvit bakgrunn. Men det er noe man venner seg til.

I motsetning til de fleste andre skjermer, så er U2410/2411 i stand til å vise et nær korrekt hvitt. Gled deg over det i stedet for å irritere deg over antirefleksbelegget - du kan ikke gjøre noe med det, hvis du da ikke vil bruke sterke kjemikalier for å fjerne dette belegget .... frarådes.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har null lyslekkasje, og sortnivået er omtrent som forventet med IPS-panel; ikke helt i klasse med PVA-paneler fra Eizo og andre. Akkurat det med sortnivået (og skyggedetaljer), er jo akilleshælen til IPS, i forhold til slike dyre grafikerskjermer. Men også her har det skjedd forbedringer i forhold til min forrige IPS-skjerm, også det en Dell. Men U2410 har så mange andre gode kvaliteter, at det kan jeg fint leve med, for min del.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det ser ikke som det følger med HDMI kabel, jeg husker faktisk ikke selv, hatt skjermen en stund nå.Men display-port kabel følger derimot med, snodig valg egentlig, ville tro det var flere skjermkort blandt folket med bare HDMI/DVI-utgang enn med display-port også......?

Endret av iRobot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...