Gå til innhold

Dell UltraSharp U2410 (H-IPS) - tråden


iRobot

Anbefalte innlegg

Jeg har to nye spørsmål om dimensjoner, her illustrert med et bilde:

 

post-74820-1254520582_thumb.png

 

Begge er fra "bakken" og den røde avstanden er når skjermen er vertikal og stilt så høgt som mulig. Grunnen til jeg spør om dette er et jeg har et skrivebord som er ment for små CRT-er og har en plate over der skjermen bruker å være. Denne vil da såvidt være i veien for øverste delen av foten, men jeg kan da kompensere med å senke platen skjermen står på sålenge jeg kan stille den høgt nok...

 

Jeg lurer også på om skjermen støtter 30-bits farger (10 per kanal) via HDMI, DVI eller DisplayPort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Sånn! Nå er jeg også en av dem som har kjøpt Dell U2410 skjerm fra DustinHome.no

Gleder meg til resten av delene til pcen kommer slik at jeg virkelig får prøvd den.

Lenke til kommentar

Det ble nevnt ganske tidlig at Dell har en veldig bra garanti for pixelfeil.

Det eneste jeg kunne finne (brått og gærnt) inne hos Dell var dette:

Premium skjermgaranti - Full erstatning av UltraSharp-skjermer solgt sammen med systemer eller som frittstående enheter, og kjøpt direkte fra Dell, dersom det blir funnet én eller flere defekte lyse piksler. Gyldig i garantiperioden, standard eller forlenget der dette er aktuelt. Med unntak av steder der dette er forbudt ved lov, kan erstatningsenheter være renoverte.

Hva med døde pixler?

 

Og hvordan blir det med garanti på skjerm hos Dustinhome vs Dell?

Litt kjipt om Dell nekter å fikse skjermer med pixelfeil, om de er kjøpt fra f.eks Dustinhome.

Lenke til kommentar

Forresten, noen som har testet denne på xbox360 /playstation3 vi hdmi? disse støtter vel heller ikke wide gammut, så en må i "srgb" men da med litt innputt lag, evnt i "gamer mode" med overmettede farger... Hvor "galt" blir blidet med disse overmettede fargene,,, er det slik at det nesten ikke merkes eller ser det helt på trynet ut ?

 

Og, dessuten, har skjermen mulighet til å skalere 1920x1080 til 1920x1200 for å slippe de svarte stripene.. ?

Lenke til kommentar

Jeg har da bestemt meg for å ikke kjøpe denne pga. en del mangler/problemer.

  • Det er en del et problem med rosa/grøn tint på panelet.
  • Det er også en del problem med på-knappen.
  • Det er en god del baklyslekkasje på noen paneler.
  • Panelet har også "off-angle glow".
  • Panelet er kun 8-bits så det brukes dithering i sRGB og Adobe RGB modusene. Dette er veldig synlig i mørkere farger.
  • Noe grainy anti-glare behandling av panelet.
  • Små speil i kantene.

Nå er jeg riktignok ganske pirkete, men det er det 8-bits panelet som gjør skjermen dårlig for vanlig og profesjonell bruk.

Lenke til kommentar
Jeg har da bestemt meg for å ikke kjøpe denne pga. en del mangler/problemer.
  • Det er en del et problem med rosa/grøn tint på panelet.
  • Det er også en del problem med på-knappen.
  • Det er en god del baklyslekkasje på noen paneler.
  • Panelet har også "off-angle glow".
  • Panelet er kun 8-bits så det brukes dithering i sRGB og Adobe RGB modusene. Dette er veldig synlig i mørkere farger.
  • Noe grainy anti-glare behandling av panelet.
  • Små speil i kantene.

Nå er jeg riktignok ganske pirkete, men det er det 8-bits panelet som gjør skjermen dårlig for vanlig og profesjonell bruk.

 

Hvilken skjerm gikk du for istedenfor?

Lenke til kommentar

hmm.. Dette virker som en veldig bra skjerm etter å ha lest alle inleggene og testene. Noen spørsmål bare:

 

Hvordan vil det være å koble min Acer aspire 5930G opp mot denne skjermen med hdmi i forhold til spilling. Det er 1200x800 oppløsning på skjermen på laptopen her. Er jeg nødt til å kjøre 1900x1200 på spill osv, eller kan jeg kjøre samme oppløsning på Dell skjermen når jeg spiller? Får jeg evt sorte felter oppe og nede på skjermen da, eller strekker den bildet proporsjonalt bare?

 

Er Dell 2209WA 22 tommers utgaven av denne skjermen, og er den like god?

Vil denne skjermen bli å få kjøpt billigere i andre nettbutikker enn hos dell og dustin?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

DELL 2007WFP kan vel ikke sammenlignes?

 

http://forums.hexus.net/graphics-cards-mon...ser-review.html

 

* Max Resolution: 1680x1050 Pixels

* Response time: 16ms typical

 

Details in dark areas of the screen (particularly during video playback and gaming) weren’t particularly well defined although there was an improvement when adjusting gamma levels within the application itself. Increasing the monitor’s brightness setting wasn’t a satisfactory solution – when settings were adjusted so that details in dark areas of the screen became visible, other parts of the image or video that were predominately white became oversaturated and detail was lost in those areas.

 

Gaming Observations: - There's definitely motion blur. It's particularly noticeable when you do 360 degree pivots on the same axis in an FPS. It's not a huge problem in the sense that it would put you off playing a particular game, but it does demonstrate that TFT is still an immature techonology.

 

Movie Playback:

 

Matrix Reloaded Trailer (58MB, 640 x 346 resolution) - Good but imperfect. Primary weakness is contrast and detail definition in dark areas of the screen. For example, in some scenes it's difficult to pick out the detailing of the buttons and the chequerboard texture on the front of Neo's (very) black jacket.

Lenke til kommentar

Har hatt min ett par dager nå men har ikke fått testet den så mye. Ser bra ut, fargeskarp og livlig, men svart er ikke så svart som på min gamlere LG 20" TN (film), ikke noe plagsomt baklys da baklyset er ganske gjenvt over alt (i motsetning til LGn hvor baklyset er synlig i topp, bunn og på sidene i større grad). Så langt er jeg i allefall fornøyd men har som sagt ikke fått brukt den så mye. Rommet jeg sitter i for tiden er noe mørkt så jeg ble nødt å justere ned brightness/ contrast noe slik at det ikke ble vondt å se på skjermen :).

 

Derimot så har jeg et mulig lite problem med skjermen. Har opplevd to ganger nå hvor jeg har slått av skjermen(e) og forlatt dem med pcn stående på. Når jeg har kommet tilbake etter en del timer har jeg ikke fått til å slå på DELL skjermen, og jeg ser også at tastaturet som jeg har kobla til skjermen ikke fungerer. For å få slått på skjermen har jeg blitt nødt å trekke ut strømkabelen og sette den i på nytt, noe som jo er litt lettere irriterende.

 

Noen som har vært borti lignende problemer?

 

Om ikke annet får jeg høre med DustinHome hvor jeg kjøpte den hva som kan gjøres med dette om det fortsetter.

Lenke til kommentar

"bank i bordet".... jeg har ikke hatt noe problem med Powerknappen, ennå. har hatt skjermen i 4 dager og også slått skjerm av mens maskina står og surrer, og null problem å få den på igjen. Jeg er forøvrig veldig fornøyd med skjermen generelt enda jeg ikke har fått satt meg skikkelig inn i fargeoppsett og/eller diverse andre ting. :blush: Men det skal legges til at jeg har sittet med en CRT skjerm i flere år, og har derfor ingen annen erfaring med LCD skjermer. Pluss at jeg har fortsatt gammelt hardware som er i ferd med å byttes ut. Regner med jeg får "mere igjen" av skjermen når den nye pc'n er ferdig bygd. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...