Gå til innhold

En sau mer verdt enn en ulv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra 24. juli til 7. november? Du får ha god tur da! Ulvene her hjemme kommer neppe til å savne deg. :p;)

Det var et symbol på klokka rundt og ikke på datoer...

Jeg trodde smilyene gjorde det tydelig at jeg køddet med den fremmede måten du skriver klokkeslett på. De to brøkene ikke sant? 3,42.. og 0,63.. ;):p .. og det faktum at den første "brøken" antyder 24 timer i døgnet, mens den neste reduserer det til 16. Som om du dagpendler til Nigeria. Fortsatt med på at jeg drar deg litt i leggen angående skrivemåten? (NB. Ingen smiley etter den siste setningen her)

Lenke til kommentar

Du er på alle måter enn latterlig figur Gouldfan, og jeg hjelper også både mennesker og dyr i nød selv uten å være medlem i en fanatisk sekt!

 

Og det var absolutt ingen andre enn deg som dro inn religion, bare så det er sagt! ;-)

 

 

 

Det var jo i en helt annen kontekst, jeg sa at trosamfunnet gikk aktivt ut og hjalp folk i nød og naturkriser rundt om i verden. Fordi jeg ble kritisert for at jeg ikke forsto hvorfor noen ga penger til rovdyr, som faktisk er nok beskyttet av staten fra før, mens barn i Manilla dør på søpplehauger fordi de sulter i hjel.

Lenke til kommentar

 

Fra 24. juli til 7. november? Du får ha god tur da! Ulvene her hjemme kommer neppe til å savne deg. :p;)

Det var et symbol på klokka rundt og ikke på datoer...

Jeg trodde smilyene gjorde det tydelig at jeg køddet med den fremmede måten du skriver klokkeslett på. De to brøkene ikke sant? 3,42.. og 0,63.. ;):p .. og det faktum at den første "brøken" antyder 24 timer i døgnet, mens den neste reduserer det til 16. Som om du dagpendler til Nigeria. Fortsatt med på at jeg drar deg litt i leggen angående skrivemåten? (NB. Ingen smiley etter den siste setningen her)

 

Jeg som alltid har trodd at 7-11 var døgnåpent, så feil kan en fra landet ha..

Lenke til kommentar

Du er på alle måter enn latterlig figur Gouldfan, og jeg hjelper også både mennesker og dyr i nød selv uten å være medlem i en fanatisk sekt!

 

Og det var absolutt ingen andre enn deg som dro inn religion, bare så det er sagt! ;-)

 

 

 

Du dro jo inn religion som at jeg mente noe helt annet... Det er forskjell på å hjelpe folk og å ha bibelske meninger om dyr.

 

Både fra bibelens ståsted og vitenskapelig ståsted så er mennesket på toppen av næringspyramiden. Det at en tiger spiser et menneske i ny å ne eller at en hai spiser et ben gjør ikke forskjell på dette.

 

Mennesket slakter ned massevis av Tigre for bens skyld som selges som jallamedisin i Asia, og hai fiskes i store mengder.

 

Det tigertann, ben greine synes jeg er avskyelig, og de som driver med sånn ulovlig jakt fortjener ikke annet enn fengsel og vann og brød.

Lenke til kommentar

 

Du er på alle måter enn latterlig figur Gouldfan, og jeg hjelper også både mennesker og dyr i nød selv uten å være medlem i en fanatisk sekt!

 

Og det var absolutt ingen andre enn deg som dro inn religion, bare så det er sagt! ;-)

 

 

 

Det var jo i en helt annen kontekst, jeg sa at trosamfunnet gikk aktivt ut og hjalp folk i nød og naturkriser rundt om i verden. Fordi jeg ble kritisert for at jeg ikke forsto hvorfor noen ga penger til rovdyr, som faktisk er nok beskyttet av staten fra før, mens barn i Manilla dør på søpplehauger fordi de sulter i hjel.

 

 

Det har da uansett ingen ting med religion å gjøre? Dine 200,- kroner i forhold til verdens problemer er ikke mer viktig enn en fjert i en orkan og bidrar bare til å pleie din egen selvfølelse! Ved siden av mine private bidrag betaler jeg også over 20.000,- i skatt hver måned for blant annet å holde liv i religiøse samfunn som ditt? Jeg gremmes....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Du er på alle måter enn latterlig figur Gouldfan, og jeg hjelper også både mennesker og dyr i nød selv uten å være medlem i en fanatisk sekt!

 

Og det var absolutt ingen andre enn deg som dro inn religion, bare så det er sagt! ;-)

 

 

 

Det var jo i en helt annen kontekst, jeg sa at trosamfunnet gikk aktivt ut og hjalp folk i nød og naturkriser rundt om i verden. Fordi jeg ble kritisert for at jeg ikke forsto hvorfor noen ga penger til rovdyr, som faktisk er nok beskyttet av staten fra før, mens barn i Manilla dør på søpplehauger fordi de sulter i hjel.

 

 

Det har da uansett ingen ting med religion å gjøre? Dine 200,- kroner i forhold til verdens problemer er ikke mer viktig enn en fjert i en orkan og bidrar bare til å pleie din egen selvfølelse! Ved siden av mine private bidrag betaler jeg også over 20.000,- i skatt hver måned for blant annet å holde liv i religiøse samfunn som ditt? Jeg gremmes....

 

 

Det er feil det ser du fordi jeg bor ikke i Norge vet du, så du betaler ikke noe for meg.

 

200kr for en drøss mennesker til barn i fattige land betyr utrolig mye, det kan redde massevis av menneskeliv. Som sagt rovdyr i Norge er beskyttet av staten. Beskytter en stat de fattige barna i Asia og Afrika?

 

Setter ting litt i perspektiv det, og jeg forstår ikke at dere kan diskutere om dette.

 

 

Når det gjelder skatt til trosamfunn så kan du faktisk velge for deg selv hva det skal gå til og hvor pengene skal havne, dersom du er humanetiker så går pengene dit til navnefester og flyktingeprøvelse/konfirmasjon etc...

 

Min bror er ateist og humanetiker, jeg hadde ikke noe problem med å gå på navnefesten til datteren hans, og hans skatt går til det humanetiske forbund.

 

De som er medlem av statskirken betaler til statskirken osv.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Ved siden av mine private bidrag betaler jeg også over 20.000,- i skatt hver måned for blant annet å holde liv i religiøse samfunn som ditt? Jeg gremmes....

Hyggelig at du bridrar til spleiselaget Norges vel, veldigt snillt av deg. ;)

 

 

Skal man unngå det er nok det å bli Skatteflyktning det lureste, men vi kan jo ikke alle rømme da? ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Religion er absutt ikke relevant i mine meninger om hvordan vi som mennesker skal bevare og forvalte naturen leveverdig.

 

Fornuft er relevant, vi har fiskekvoter, og kvoter på dyr og vi lar en stor del av viltet gå til nettop ulven regnet etter hvor mye mat ulven trenger. Tror du ulven ville gjort det samme for oss siden du synes de er så smarte?

 

Ok, la oss henge fast ved begrepet fornuft som du bruker.

 

Jeg er også enig i at ting må forvaltes slik du prater om rovdyrene i tidligere innlegg. Det er vel og bra  :)

Men, vi har igjen å komme til enighet om noe som er bra for rovdyrene, bra for sauene, politisk gjennomførbart. Og ikke minst også forvaltningsmessig og økonomisk gjennomførbart både med hensyn til ulver og sauebønder.

 

Anbefaler å ta en titt innom følgende dokumentar, som tar for seg fornuft i forhold til amerikansk våpenlovgivning, og hvordan kristne og ikke kristne holder fast ved "the second amendment":

 

https://www.google.no/search?q=the+armour+of+light+2015&oq=the+armour+of+light+2015

 

På tross av at jeg ikke er særlig for religion generellt sett, så kan jeg samtidig ikke være imot kjærlighet. Sånn sett har jesusen en billett inn dersom det er noe tak i han. Men inntil videre må jeg nok rive bibler fra hverandre, for de er slett ikke så gode bøker. De er tross alt skrevet av mennesker. Og mye av det som står der er garantert oppdiktet (merk dere at jeg ikke brukte begrepet "alt" der, selv om jeg tenker at 97 % av det er oppdiktet - for å ha suttet på fingeren og holdt den opp i været sånn passelig).

 

Så om jesusen vil meg noe, så vet han hvor han finner meg  :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"Sjå Sauen Shaun , Sjå Sauen Shaun !!!!!!" (synger av full hals)

 

Skremmern : Dåkk ska itj skræm vargen , det e det bare *æ* som får lov tell , he he :p

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Ulv>Sau.

 

Ulv er et rovdyr, en art som er på vei til å bli truet med utryddelse, og bondene får lov til å skyte dem når de faen ikke gidder sette opp noe så enkelt som et gjerde eller hyre inn noen som kan gjete dem og holde ulven unna.

 

Må da være grenser på idioti og ren latskap?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Regjeringen vil krympe ulvesonen i Norge. Den burde bli større.
 
http://www.bt.no/meninger/leder/Ulvebestanden-ma-opp-3564213.html
 
 
 
 



Harald Kryvi sier:

De er en berikelse for miljøet og for totaløkologien. Husk at rovdyr stort sett klarer å få tak i svake individer (helt unge, gamle, eller svekkede av andre årsaker). Store rovdyr i faunaen gir også fordeler for andre ville dyr, særlig i form av tilgang på kadavre. Dessuten er store rovdyr en meget stor berikelse for dem som er heldig å oppleve møte med dem. Tenk bare på hvor mange mennesker som har fantastiske opplevelser i nasjonalparkene i Afrika. Hadde Senterpartiet fått sin utmarkspolitikk igjennom i de landene, ville de nok startet med å utrydde alle løver, leoparder, hyenehunder og hyener. Hvilket tap!


http://www.bt.no/meninger/debatt/Bonden-dreper-flere-sau-enn-ulven-3603115.html
 
 
Skrekkslagen ulv reddet av ambulanse på E6:
 
https://www.nrk.no/ostlandssendingen/skrekkslagen-ulv-reddet-av-ambulanse-pa-e6-1.12991910
 
 
Berit Helberg om bønder og politikere:
http://www.bt.no/meninger/debatt/Se-hva-vi-har-blitt_-Norge-3629919.html?xtor=RSS-2
 
 
Ulv forsøker å fange mus (eller noe sånn):
http://www.glomdalen.no/ulv/rovdyr/natur/de-trodde-ulvene-var-borte-her-er-de-pa-musejakt/s/5-19-198110
 
 
Flertallet på Stortinget er enige om at dagens ulvesone skal innskrenkes
http://www.glomdalen.no/ulv/stortinget/nyheter/na-ma-det-skytes-norsk-ulv/s/5-19-188165

 

 

Ulvehistorie i fra utlandet:

http://www.dyrevennene.no/2016/07/07/brydde-doende-ulven-grofta-sa-stopper-person-bilen-gjor-fantastisk/

Endret av G
Lenke til kommentar

Ulv>Sau.

 

Ulv er et rovdyr, en art som er på vei til å bli truet med utryddelse, og bondene får lov til å skyte dem når de faen ikke gidder sette opp noe så enkelt som et gjerde eller hyre inn noen som kan gjete dem og holde ulven unna.

 

Må da være grenser på idioti og ren latskap?

Dette er helt feil, hvilken verden lever du i? Det er motsatt, man har lov til å skyte rovdyr som går innenfor godkjente gjerder....

Lenke til kommentar
Sauer i tunnell skaper skaper trøbbel for billistene:

(.. og flere sauer har blitt påkjørt.)

 

http://www.nationen.no/naering/sauer-i-tunnel-skaper-trabbel-for-bilister/

Jeg er ikke overrasket over at den bondenasjonalistiske avisa forfekter bøndenes syn her. Bøndene gidder ikke passe dyrene sine - dyrene skaper trøbbel og risiko for andre - bøndene mener staten bør betale for "snare løsninger" på problemet bøndene skaper.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Sauer i tunnell skaper skaper trøbbel for billistene:

(.. og flere sauer har blitt påkjørt.)

 

http://www.nationen.no/naering/sauer-i-tunnel-skaper-trabbel-for-bilister/

Jeg er ikke overrasket over at den bondenasjonalistiske avisa forfekter bøndenes syn her. Bøndene gidder ikke passe dyrene sine - dyrene skaper trøbbel og risiko for andre - bøndene mener staten bør betale for "snare løsninger" på problemet bøndene skaper.

 

 

For en rabiat byboer holdning, til en som spiser kjøtt fra butikken etc...

 

Hvordan kan en bonde gjærde inn en tunell som er eid av staten? Dette er et spesielt tilfelle der strømgjærde fra staten kan gjøre en god jobb.

 

Jeg synes det er forkastelig at mange her inne har et så "elsk" forhåld til rovdyr, men at de gir blaffen i sauer eller for den saks skyld mennesker og bilister (sikkert uvitende byfolk) som kræsjer med sauen og dør.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Ulv>Sau.

 

Ulv er et rovdyr, en art som er på vei til å bli truet med utryddelse, og bondene får lov til å skyte dem når de faen ikke gidder sette opp noe så enkelt som et gjerde eller hyre inn noen som kan gjete dem og holde ulven unna.

 

Må da være grenser på idioti og ren latskap?

Dette er helt feil, hvilken verden lever du i? Det er motsatt, man har lov til å skyte rovdyr som går innenfor godkjente gjerder....

Har du hørt ordet verdikonflikt før...? For det er der du er. En diger verdikonflikt med et tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...