Gå til innhold

En sau mer verdt enn en ulv?


Anbefalte innlegg

 

Med lov skal landet bygges, og i et samfunn må man ha skatt. Man kan diskutere fordeler og ulemper, og om det er nødvendig med så mye skatt som Norge har.

Ah the wonders of quotemining :) Komplette sitatet er:

med lov skal landet bygges, og ikke med ulov ødes

https://no.wikipedia.org/wiki/Frostatingsloven

 

Norges lover består idag stort sett av ulov.

 

frostating-tingsted-bauta.jpg

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Med lov skal landet bygges, og i et samfunn må man ha skatt. Man kan diskutere fordeler og ulemper, og om det er nødvendig med så mye skatt som Norge har.

Ah the wonders of quotemining :) Komplette sitatet er:

med lov skal landet bygges, og ikke med ulov ødes

https://no.wikipedia.org/wiki/Frostatingsloven

 

Norges lover består idag stort sett av ulov.

 

 

Jeg er ikke enig i at det er mye ulov i Norge, men jeg vet jo ikke så mye om dette fordi jeg er utvandret.

 

Jeg er liberal, så jeg er for at det meste skal være lov, vold og ran etc er jeg imot. Men ellers er jeg for fri hasj selvom det ikke bare er fordeler med et sånt rusmiddel, jeg er for legalisering av all narkotika, men at veldig avhengighetskapende rusmiddel som heroin skal gis på resept, da røkheroin som er et gigantisk middel mot dødsoverdoser.

 

Sprøyterommet er det beste som noen gang har blitt gjort på rusfronten i Norge, og jeg ønsker mer sånne tiltak istedenfor utenforsidetskap og kriminalisering av folk som er avhengige av et rusmiddel med abstinens.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig i at det er mye ulov i Norge, men jeg vet jo ikke så mye om dette fordi jeg er utvandret.

Tildels mange norske flyktninger på diskusjon.no

 

Jeg er liberal, så jeg er for at det meste skal være lov, vold og ran etc er jeg imot. Men ellers er jeg for fri hasj selvom det ikke bare er fordeler med et sånt rusmiddel, jeg er for legalisering av all narkotika, men at veldig avhengighetskapende rusmiddel som heroin skal gis på resept, da røkheroin som er et gigantisk middel mot dødsoverdoser.

Vi har muligens litt forskjellige oppfattninger om hva ordet "liberal" betyr, men det er hyggelig at du befinner deg på rett side av status quo. ;)
Lenke til kommentar

 

For en idiotisk mening, men Dagbladet er jo kjent for sånne STERKE MENINGER....

 

Jeg spiser fårikål med god samvittighet. Her i Sverige, og Sverige har mer ulv enn Norge.

 

Ulv skal være i bestemte områder, man kan ikke ha ulveflokker rekendes i Oslo sentrum og i beiteområder bestemt for sau.

 

At ulven blir "utryddet" er idiotiutsagn, fordi vi utrydder ikke ulven, vi forvalter den, og gir bort massevis av vilt som ellers mennesker kunne fått nytte av.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Ulv skal være i bestemte områder, man kan ikke ha ulveflokker rekendes i Oslo sentrum og i beiteområder bestemt for sau.

Joda, men hvordan få ulveflokken ut av denne byggningen og inn i skauen permanent, uten at de jafser i seg noen av sauene som befinner seg i området som vanlig.

 

13188003_1620693601580837_1686288564_n.j

 

Ironien at veggisene i NOAH er for dyr som spiser kjøtt.....

 

Det er greit at dyr spiser kjøtt, men ikke at mennesker gjør det. For da er det dyreplaging...

 

 

Sammenlign så human avliving av feks okse med hodeknallskudd etter dyrevernloven, med avgnagde benstumper fra ulvens framgangsmåte...

 

Men det er jo NATUREN må vite...

 

 

I et motsatt fall ville ikke ulven spart mennesket om de var i flertall, da hadde barneskoleungene selv i Oslo fått lide. Men vi mennesker tar hensyn spesielt til ulven, og blir likevel kritisert av skrullete damer inne i OSLO og av veggiser i Noah.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ulv skal være i bestemte områder, man kan ikke ha ulveflokker rekendes i Oslo sentrum og i beiteområder bestemt for sau.

 

At ulven blir "utryddet" er idiotiutsagn, fordi vi utrydder ikke ulven, vi forvalter den, og gir bort massevis av vilt som ellers mennesker kunne fått nytte av.

 

Hvordan skal vi lære ulven hvor den får ferdes? Hvor stor andel av ulvestammen mener du vi kan drepe uten å være i fare for å utrydde dem?

Lenke til kommentar

 

Ulv skal være i bestemte områder, man kan ikke ha ulveflokker rekendes i Oslo sentrum og i beiteområder bestemt for sau.

 

At ulven blir "utryddet" er idiotiutsagn, fordi vi utrydder ikke ulven, vi forvalter den, og gir bort massevis av vilt som ellers mennesker kunne fått nytte av.

 

Hvordan skal vi lære ulven hvor den får ferdes? Hvor stor andel av ulvestammen mener du vi kan drepe uten å være i fare for å utrydde dem?

 

 

Ulv skal tas der den ikke er tillatt av Storting å være. Sånn er det basta. Jeg tror ikke at det er fare for å utrydde ulven av den grunn. Dersom det skulle dra mot slike tilstander, så går det an over skatteseddelen å bedøve merke og flytte med kopter, eller bil.

 

Man kan dessuten investere i bedre viltgjerder og radiomerke ulv, slik at vi vet hvor de til enhver tid er.

 

Dette koster skatt, men det er fullt mulig om man vil gardere for at ulv ikke blir utryddet. Dette er ikke noe problem idag, men jeg er trygg på at Stortinget og naturvernet eller hva de heter er kapable til dette om det skulle bli nødvendig. Således mener jeg at skrulla i Dagbladet er helt på "trynet", lager en front mot bønder, istedenfor å akseptere at det koster penger å ha ulv i Norge.

 

 

Som avslutning så vil jeg si at det er helt klart at det er bedre at vi mennesker altså staten Norge kontrollerer ulvebestand som med alt annet enn at ulven kontrollerer oss.

 

Ulvefolkene inne i Oslo, i NOAH og veggismiljøet bør være glade for at vi har vedtatt at vi skal ha områder for ynglende ulvestammer. Dette burde ulven være glad for også.

 

Jeg er for at vi skal ha ulv i Norge, så sant vi kan kontrollere ulven, men det er et stort skattetap, og vilt-tap som vi mennesker må betale. Så man kan heller spørre seg om det er værdt samfunnskostnadene om vi skal ha ulv. Jeg mener dette er greit, uten å sjikanere bønder som har sauebudskap på FRITT BEITE....

 

Andre steder/land er faktisk dyr innelåst, jeg synes dette er dyreplaging.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en idiotisk mening, men Dagbladet er jo kjent for sånne STERKE MENINGER....

 

Jeg spiser fårikål med god samvittighet. Her i Sverige, og Sverige har mer ulv enn Norge.

 

Ulv skal være i bestemte områder, man kan ikke ha ulveflokker rekendes i Oslo sentrum og i beiteområder bestemt for sau.

 

At ulven blir "utryddet" er idiotiutsagn, fordi vi utrydder ikke ulven, vi forvalter den, og gir bort massevis av vilt som ellers mennesker kunne fått nytte av.

Hva har svaret ditt å gjøre med subsidienivået og hva har det å gjøre med ulvedebatten?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hvordan skal vi lære ulven hvor den får ferdes? Hvor stor andel av ulvestammen mener du vi kan drepe uten å være i fare for å utrydde dem?

Får sette opp skilt: "GRÅBEIN, IKKE GÅ HER". :p

Lenke til kommentar

 

 

For en idiotisk mening, men Dagbladet er jo kjent for sånne STERKE MENINGER....

 

Jeg spiser fårikål med god samvittighet. Her i Sverige, og Sverige har mer ulv enn Norge.

 

Ulv skal være i bestemte områder, man kan ikke ha ulveflokker rekendes i Oslo sentrum og i beiteområder bestemt for sau.

 

At ulven blir "utryddet" er idiotiutsagn, fordi vi utrydder ikke ulven, vi forvalter den, og gir bort massevis av vilt som ellers mennesker kunne fått nytte av.

Hva har svaret ditt å gjøre med subsidienivået og hva har det å gjøre med ulvedebatten?

Dagbladet innlegget...

Lenke til kommentar

Jeg tror at for en som ikke ønsker verken ulv eller noen andre eksisterende dyrearter utryddet, så virker det å ta 47 dyr av en bestand på maksimum 68 ulv, som skremmende. Jeg stiller spørsmål om dette faktisk er bærekraftig, siden jeg håper alle forstår at det ikke blir aktuelt at vi utrydder ulven på grunnlag av sauebønders økonomi eller hjerte for sau. Om hele kvoten har en slagside mot sauebønder interesser, så blir ikke det interessant for den jevne nordmann som er opptatt av å beholde den norske fauna som den er. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...