Gå til innhold

En sau mer verdt enn en ulv?


Anbefalte innlegg

 

Foruten at jeg mener sauen er MYE verdt og en bra ting for samfunnet, (sau er det beste kjøttet, fordi det ikke krever dyreplageri for å holde sau) så mener jeg også at vi bør ivareta vilt liv, blant annet ulv.

Det kreves ikke dyreplageri for å holde storfe til kjøttproduksjon heller, det er noe man gjør i Norge, mens storfe uten dyreplageri fra SørAmerika er nesten umulig å importere pgs tollbarrierene.

 

 

Så sant så sant. Jeg er ingen ekspert på kyr, men jeg forstår ikke hvorfor ikke de kan være ute og leve naturlige liv store deler av året i Norge på samme måte som sau i Norge, eller kyr i sør Amerika.

 

Det er vel derfor folk snakker så høyt om kvaliteten til Argentisk storfe, fordi de faktisk lever et sunt liv og dermed er av høyere kvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får legge dette innlegget ditt til anti-logikk tråden. Jeg sa jo i innlegget mitt at jeg støtter å bevare ulv! ..snipp..

 

Det var et utdrag fra linken om hvor betydningsløs ulven er i sauesammenheng, ikke en beskyldning om at du er en sauebonde som vil utrydde ulven.

 

Skal jeg pirke på det du skrev så må det bli angående dette:

 

(sau er det beste kjøttet, fordi det ikke krever dyreplageri for å holde sau)

 

Så sant så sant. Jeg er ingen ekspert på kyr, men jeg forstår ikke hvorfor ikke de kan være ute og leve naturlige liv store deler av året i Norge på samme måte som sau i Norge, eller kyr i sør Amerika.

Snakker du om disse syntetiske Norske kvit sauene eller NKS som er en 80% av sauene i Norge? Sauene som kun er avlet frem for sin ull og kjøtt produksjon som er totalt evneveike når det kommer til å overleve norsk fauna? De samme sauene som brekker ben mellom steinrøys og selv dør etter uker med sult og infeksjon? De sauene som blir felt og drept av 20 kilos gauper?

Det er nok en glad sau det, eller ikke.. Den saue stammen trenger påpass og spesialtilpassa innheng med flatt terreng som er blottet for rovdyr. Å slippe løs den hjernedøde rasen til å klare seg selv for å leve "et fritt liv" er på grensen til tortur. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

For en sauebonde er nok en sau mer verdt enn en ulv, ja.

Jeg regner med du skal spise ulv til Jul da, og gjerne ha deg et ulvelår som snacks på vintern. Selv vil jeg heller spise pinnekjøtt og ha meg et fenalår som snacks.

 

Så får du ta på deg ulveklærne når du skal ut, strikke deg en god ulvegenser og ta på deg ulvesokkene. Selv tar jeg heller på meg ullgenseren og ullsokkene.

 

Foruten at jeg mener sauen er MYE verdt og en bra ting for samfunnet, (sau er det beste kjøttet, fordi det ikke krever dyreplageri for å holde sau) så mener jeg også at vi bør ivareta vilt liv, blant annet ulv.

 

Hvorfor regner du med det?

Lenke til kommentar

Det er vel derfor folk snakker så høyt om kvaliteten til Argentisk storfe, fordi de faktisk lever et sunt liv og dermed er av høyere kvalitet.

Nei, det er stort sett fordi man sammenligner med gamle seige melkekyr som er nesten døde av alderdom, og som på mystisk vis har blitt ungt norsk oksekjøtt når det kommer ut av slakteriet.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg får legge dette innlegget ditt til anti-logikk tråden. Jeg sa jo i innlegget mitt at jeg støtter å bevare ulv! ..snipp..

 

Det var et utdrag fra linken om hvor betydningsløs ulven er i sauesammenheng, ikke en beskyldning om at du er en sauebonde som vil utrydde ulven.

 

Skal jeg pirke på det du skrev så må det bli angående dette:

 

(sau er det beste kjøttet, fordi det ikke krever dyreplageri for å holde sau)

 

Så sant så sant. Jeg er ingen ekspert på kyr, men jeg forstår ikke hvorfor ikke de kan være ute og leve naturlige liv store deler av året i Norge på samme måte som sau i Norge, eller kyr i sør Amerika.

Snakker du om disse syntetiske Norske kvit sauene eller NKS som er en 80% av sauene i Norge? Sauene som kun er avlet frem for sin ull og kjøtt produksjon som er totalt evneveike når det kommer til å overleve norsk fauna? De samme sauene som brekker ben mellom steinrøys og selv dør etter uker med sult og infeksjon? De sauene som blir felt og drept av 20 kilos gauper?

Det er nok en glad sau det, eller ikke.. Den saue stammen trenger påpass og spesialtilpassa innheng med flatt terreng som er blottet for rovdyr. Å slippe løs den hjernedøde rasen til å klare seg selv for å leve "et fritt liv" er på grensen til tortur. 

 

 

Ergo snakket jeg om villsau (naturlig, ikke inavlet sau) som et bra alternativ.

Lenke til kommentar

 

 

For en sauebonde er nok en sau mer verdt enn en ulv, ja.

Jeg regner med du skal spise ulv til Jul da, og gjerne ha deg et ulvelår som snacks på vintern. Selv vil jeg heller spise pinnekjøtt og ha meg et fenalår som snacks.

 

Så får du ta på deg ulveklærne når du skal ut, strikke deg en god ulvegenser og ta på deg ulvesokkene. Selv tar jeg heller på meg ullgenseren og ullsokkene.

 

Foruten at jeg mener sauen er MYE verdt og en bra ting for samfunnet, (sau er det beste kjøttet, fordi det ikke krever dyreplageri for å holde sau) så mener jeg også at vi bør ivareta vilt liv, blant annet ulv.

 

Hvorfor regner du med det?

 

 

Sorry, jeg bare tøyser for å få frem et poeng.

Lenke til kommentar

 

Det er vel derfor folk snakker så høyt om kvaliteten til Argentisk storfe, fordi de faktisk lever et sunt liv og dermed er av høyere kvalitet.

Nei, det er stort sett fordi man sammenligner med gamle seige melkekyr som er nesten døde av alderdom, og som på mystisk vis har blitt ungt norsk oksekjøtt når det kommer ut av slakteriet.

 

 

:rofl:

 

Men "rike", det er vi...

 

:xmas:

Lenke til kommentar

 

Avl er naturlig selektion av mennesker jo, vi bestemmer de dyrene som er mest egnet til menneskelig bruk...

 

Større dyr, smartere dyr, bedre ull, mer kjøtt, mindre sykdom etc.

 

 

Det er ingenting naturlig med det. Sauene er heller ikke avlet smartere, for å si det svært forsiktig.

 

Du ser vel logikken i at det er mer naturlig enn genmodifisering i laboratorium?

 

En avlshingst, dyrlegen tar sperm og gjør en hoppe drektig, en fyr vinner 200000 på travbanen....

 

 

Genmodifisering, en laboratoriumskis endrer genene i laboratorium, dette kan ha sideeffekter som vanlig avl ikke har.

Lenke til kommentar

 

Jeg får legge dette innlegget ditt til anti-logikk tråden. Jeg sa jo i innlegget mitt at jeg støtter å bevare ulv! ..snipp..

 

Det var et utdrag fra linken om hvor betydningsløs ulven er i sauesammenheng, ikke en beskyldning om at du er en sauebonde som vil utrydde ulven.

 

Skal jeg pirke på det du skrev så må det bli angående dette:

 

(sau er det beste kjøttet, fordi det ikke krever dyreplageri for å holde sau)

 

Så sant så sant. Jeg er ingen ekspert på kyr, men jeg forstår ikke hvorfor ikke de kan være ute og leve naturlige liv store deler av året i Norge på samme måte som sau i Norge, eller kyr i sør Amerika.

Snakker du om disse syntetiske Norske kvit sauene eller NKS som er en 80% av sauene i Norge? Sauene som kun er avlet frem for sin ull og kjøtt produksjon som er totalt evneveike når det kommer til å overleve norsk fauna? De samme sauene som brekker ben mellom steinrøys og selv dør etter uker med sult og infeksjon? De sauene som blir felt og drept av 20 kilos gauper?

Det er nok en glad sau det, eller ikke.. Den saue stammen trenger påpass og spesialtilpassa innheng med flatt terreng som er blottet for rovdyr. Å slippe løs den hjernedøde rasen til å klare seg selv for å leve "et fritt liv" er på grensen til tortur. 

 

 

Du kommer med mye rart gitt. Skamlegger sauedrift som er fri, du har vel aldri spist en Macnuggets har du vel? Om du har så burde du ikke sagt noenting. MacNuggets er den mest groteske kyllingen som finnes, for feit til å stå på egne ben, et monster med kraftfor og annet, ligner ingen annen kylling og er DYREPLAGERI.

Lenke til kommentar

Definer naturlig. Er det naturlig å kunstig hindres i å bruke moderne teknologi?

 

Jeg bare deklarerer at vanlig avl har mindre side-effekter enn Genmanipulasjon.

 

Jeg sier ikke nei til genmanipulasjon, jeg bare mener at vi trenger mer tid på oss, bedre vi begynner med frø framfor å skape Dollyer til spisefatet som kan bringe med seg kreft og annen moroskap.

Lenke til kommentar

 

Definer naturlig. Er det naturlig å kunstig hindres i å bruke moderne teknologi?

 

Jeg bare deklarerer at vanlig avl har mindre side-effekter enn Genmanipulasjon.

 

Jeg sier ikke nei til genmanipulasjon, jeg bare mener at vi trenger mer tid på oss, bedre vi begynner med frø framfor å skape Dollyer til spisefatet som kan bringe med seg kreft og annen moroskap.

 

Og når vi oppfant flintkniven så begynte vi å skjære oss hele tiden. Det var åpenbart LANGT mer naturlig å bruke store steiner til å knuse hodet på sauen med.

Lenke til kommentar

Den der gen-saken din er tapt Gouldfan, dette har du så til de grader ikke peiling på. Det nytter som sagt ikke med hakk i plata med faktafeil. Kom heller tilbake til saken når du får lest deg opp. Det blir for meningsløst å "diskutere" når du bare skal repetere bombastiske faktafeil. Så, har du noe annet å diskutere i leseperioden din?

Lenke til kommentar

 

 

Ulver er slemme. De kler seg ut som bestemødre og spiser små jenter med røde hetter.

Alle vet at Asbjørnsen og Moe jobber for landbrukslobbyen!

Jeg tror akkurat den propagandaen kom fra EU (ved brødrene Grimm)

 

Nåvel, hvem det nå var som først kom med denne åpenbart forfalskede forskningsrapporten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...