Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg mener fortsatt at om eg forteller betjeningen på ett spisested at eg ikke ønsker en spesifik ingrediens, så bør det strengt tatt være end of discussion. Bakgrunnen skal ikke være ett tema. Da er det deretter opp til betjeningen å si at "beklager, men den retten har alltid ingrediens x i seg" eller "det skal vi ordne". Eg respekterer begge deler, da eg vil finne meg noe annet å spise som ikke har ingrediens x i seg.

 

Det er ganske så irriterende å sitte på andre siden av borde og få spørsmålet "har du smakt løk/asparges/tomat/blekksprut/oksetestikler/kremet elghjerte....".

Jeg er enig med deg, men poenget er at det er greit for den ansatte å vite grunnen til at man ikke ønsker en ingrediens i maten.

 

Å skulle se til at en rett f.eks. ikke inneholder peanøtter kan være møysommelig om man vet at vedkommende kan få pustebesvær og i verste fall dø om det finnes et sandkorn av peanøtt i maten hans.

Om en kunde rett og slett bare ikke liker peanøtter er det neppe fullt så ille for vedkommende om det faktisk befinner seg et milligram peanøtt i en rett som egentlig skal lages med peanøttsmør. For den som lager maten kan det derimot utgjøre en verden i forskjell hva angår arbeidsmengde om man "ikke vil ha" eller "ikke tåler" peanøtter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Igjen ingen kundehistorie fra meg direkte, men jeg må riste på hodet av folk i sikkerhetskontrollen på flyplasser noen ganger. Sist var det en som begynte å strippe ned til trusa allerede i køen, og jeg observerte store øyne og noe småoppgitte vektere som pent ba fyren om å dra på seg buksa - den er det jo i de aller fleste tilfeller ikke nødvendig å ta av seg..

Et eller annet ulovlig må han ha hatt i håndbagasjen også, for han ble tatt til side og ført inn i et avlukk. Og jammen er ikke han sistemann som kommer pesende inn i samme fly som jeg sitter på, og begynner å uffe og oie seg til kabinpersonalet om både det ene og det andre.

 

Blir så forbanna irritert av besøkende i Mathallen som rynker nesa eller til og med holder seg for nesa når de går forbi sjømatdisken min. Det lukter ingenting ut av butikken bortsett fra når vi koker krabber eller lager skalldyrskraft. [..] Det er trist at det er blitt slik at noen folk blir kvalme av å se hvordan mat egentlig ser ut. [..]

Beklager, jeg har nok rynka på nesa på vei forbi sjømatdisken din en gang eller to (men jeg tror jeg er forholdsvis flink til å skjule det). Det lukter nemlig, og folk har forskjellig luktesans (og "liker-sans"). Når det er sagt, så syns jeg det er rimelig kult med både slakting, sløying og annen forberedelse av kvalitetsmat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan vel dele mi erfaring med den beste metoden eg no veit for å bli kvitt telefonselgerar. Held til i Australia

for tida, og har ein Norsk og ein Australsk telefon. Som alle sikkert veit så er tidssona noko forskjellig, frå her til der, noko som har endt opp med at fleire Norske telefonselgerar har ringt meg type 2-3 på natta, og eg har aldri fått dei til å slutte... Intil dagen dama tok telefonen...

 

Det ringte igjen som det pleide klokka to på natta, dama plukkar opp telefonen og viser den til meg. Ser at det er nok ein telefonselger og svarer "go for it..." og ruller rundt igjen.

 

Trøtt og grinete og på breiaste australske aksent:

"OI! You've called Austraya mate! It's fuckin two o' clock in the mornin' "...

 

*Litt mumling fra selger, framleis på Norsk vel å merke*

 

"Straya! Aostralia!" <- med den beste norske aksenten ho kan oppdrive søvndrukken midt på natta.

 

Har ikkje hatt telefonselgerar på snart eit år...

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Igjen ingen kundehistorie fra meg direkte, men jeg må riste på hodet av folk i sikkerhetskontrollen på flyplasser noen ganger. Sist var det en som begynte å strippe ned til trusa allerede i køen, og jeg observerte store øyne og noe småoppgitte vektere som pent ba fyren om å dra på seg buksa - den er det jo i de aller fleste tilfeller ikke nødvendig å ta av seg..

Et eller annet ulovlig må han ha hatt i håndbagasjen også, for han ble tatt til side og ført inn i et avlukk. Og jammen er ikke han sistemann som kommer pesende inn i samme fly som jeg sitter på, og begynner å uffe og oie seg til kabinpersonalet om både det ene og det andre.

Ikke nødvendigvis noe ulovlig, er nok at det er mye forskjellig som kontrollørene ikke får et tilfredstillende bilde av på skjermen.

 

Husker selv når jeg ble stoppet og tatt inn i et slikt avlukke, som jeg selv tok som en positiv opplevelse og syns var litt kult.

Kan ha noe med at jeg var en liten pjolt som da skulle vise frem den kule game boy'en min, med spill, ledninger osv. Itillegg til den überkule gameboyveska. Tok det ikke som noe mer enn det.

Lenke til kommentar

*snip*

 

Kunne ikke sagt meg mer enig. Unger som jeg ikke har enten blodsbånd eller slektsbånd til kan ryke og reise. Jobber selv i en butikk med 3 meter opp til taket, belagt med fliser og betong. Holder på å rable for meg hver gang de satans lille djevelungene kommer inn. De som ikke har jobbet i en butikk, kafe o.l har ingen ide om hvor fristende det er å dropkicke en de satans små psykopatene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis noe ulovlig, er nok at det er mye forskjellig som kontrollørene ikke får et tilfredstillende bilde av på skjermen.

 

Husker selv når jeg ble stoppet og tatt inn i et slikt avlukke, som jeg selv tok som en positiv opplevelse og syns var litt kult.

Kan ha noe med at jeg var en liten pjolt som da skulle vise frem den kule game boy'en min, med spill, ledninger osv. Itillegg til den überkule gameboyveska. Tok det ikke som noe mer enn det.

Jeg vet det :) Ikke lenge siden jeg selv ble tatt med inn i et avlukk. "Nei nei, vi så ingenting galt altså. Det er bare litt tettpakket i veska di, så derfor ville vi se litt nærmere." Ble faktisk en koselig samtale :)

 

Jeg brukte vel "ulovlig" som en slags samlebetegnelse i denne sammenhengen. Fyren var rett og slett veldig merkelig.

Lenke til kommentar

Jeg var kunde på et spisested på lørdag. Da prøvde en av de ansatte å rydde opp etter meg før jeg var ferdig, mens jeg åt.

Det er faktisk vanlig i noen hotellkjeder at de rydder opp fortløpende, det er policy.

 

Noe som får meg til å tro det er policy andre steder også.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ikke kundehistorie, men jeg samlet inn penger til Kirkensnødhjelp i dag.

Alltid like gøy når folk sier, "Har ikke penger, lønningen kommer i morgen."

Ringte på, hørte de tasset ut i gangen. Hørte klikket i låsen, og ventet på at de skulle åpne, men neida de låste. Haha, kanskje smart å låse døren før man kommer :p

Ringte på hos en jeg skyter sammen med, han er på godt over 60. Ordentlig skrue, har alt fra gamle motorsykler til svartkruttpanger.

Meg: Hei, jeg samler inn penger til kirkensørhjelp, har du lyst til å bidra?

Han: Nja, det er det dårlig med gitt. Du får spørre Jens Stoltenberg, han var vel noen småmynter å bidra med.

Meg: Ehh, ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...