Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Yes, men er ikke så mye jeg får gjort når Microsoft nekter å ta imot fra oss. Er ikke akkurat vanskelig å få Microsoft til å gjøre det heller..,

Litt dumt for dere, da han kan velge å kun forholde seg til dere. Og om dere ikke kan reparere de så må dere gi han en ny :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, sjefen min har drevet butikken i mange år og det har aldri skjedd og han er sikker i sin sak, så vi får se hva som skjer. Enten så sender kunden inn boxen sin og blir ferdig med det, ellers møter han opp med en advokat. Dette er hvertfall rutinen vår, vi tar imot ps3 og Nintendo, men xbox må bli hentet av dhl hjemme hos kunden.

Endret av TheNarsissist
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Da er MS blitt skikkelig dustet over åra, er ikke lenge siden jeg jobba i spillbransjen, og da kom DHL mannen til oss, men jeg opplyst kunden om at det kan ta opp til flere uker lengre tid (legge på, legge på) ettersom de ikke var innom oss så ofte, selv om de kom gjerne dagen etter ;)

Endret av Aniria
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

At kunde ta kontakt med Microsoft selv er bare tøys. Hos oss er det ofte kunder som leverer inn XBOX til reparasjon, og vi får ordnet det med Microsoft uten problem. Eneste forskjellen er at det ofte tar litt lengre tid enn hvis kunden gjør det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At kunde ta kontakt med Microsoft selv er bare tøys. Hos oss er det ofte kunder som leverer inn XBOX til reparasjon, og vi får ordnet det med Microsoft uten problem. Eneste forskjellen er at det ofte tar litt lengre tid enn hvis kunden gjør det selv.

 

Nå var det snakk om akkurat denne butikkens praksis, da. Er ikke sikkert de har samme avtaler med ms som dere.

Lenke til kommentar

At kunde ta kontakt med Microsoft selv er bare tøys. Hos oss er det ofte kunder som leverer inn XBOX til reparasjon, og vi får ordnet det med Microsoft uten problem. Eneste forskjellen er at det ofte tar litt lengre tid enn hvis kunden gjør det selv.

Bingo! Samme som for store hvitevarer: jeg kan gjerne sette opp henting og utkjøring av store hvitevarer hvis kunden på død og liv skal forholde seg til oss, og bestille inn tekniker som kan se på produktet i våre lokaler, men det er kjappere og enklere for alle parter dersom kunden selv kontakter det lokale verkstedet og får tekniker sendt hjem på døren.

 

Har til dags dato, med unntak av kunder som allerede har tatt seg bryet med å frakoble og transportere vaskemaskinen til butikken, ikke støtt på én eneste person som ikke kjøper det argumentet. Det viktige her er å overbevise kunden at en garantireparasjon fra produsentens side teller for et avhjelpsforsøk selv om han ikke tar det direkte med butikken, så lenge kunden kan vise papirer på det. Jeg tror kunder flest, som har litt kjennskap til lovverket, frykter at butikken skal kunne avskjære et eventuelt fremtidig hevingskrav (tredje gang samme mangel) med at "vi" ikke tidligere har fått se på produktet.

 

Det er ikke slik det funker. Kunden har de samme rettighetene uavhengig av om h*n henvender seg til oss eller til produsent (eller produsentens garantiverksted) :)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...