Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skjedde forsåvidt igjen, med en annen kunde, som tok en macchiato (espresso med pittelitt melkeskum) og drakk av den, for så å spørre om det ikke var mer melk i en latte. Selvsagt sier jeg i fra at de har tatt feil kopp, men de svarer alltid så idiotisk. "Du kan jo ikke vente at jeg skal HØRE ETTER på hva du roper opp når jeg venter på drikken min?!"

"Da kan vel ikke du forvente at du tar riktig kopp heller? :tease: Jeg skal være snill denne gangen og ikke ta betalt for begge koppene, men neste gang kan du kanskje spørre før du drikker hvis du hverken hører etter eller ser forskjell på en macchiato!" Glad jeg ikke har mange sånne kunder, virker jo som om det er mange av dem hos deg. Kanskje kaffekunder er surere. :p
Lenke til kommentar

"Da kan vel ikke du forvente at du tar riktig kopp heller? :tease: Jeg skal være snill denne gangen og ikke ta betalt for begge koppene, men neste gang kan du kanskje spørre før du drikker hvis du hverken hører etter eller ser forskjell på en macchiato!" Glad jeg ikke har mange sånne kunder, virker jo som om det er mange av dem hos deg. Kanskje kaffekunder er surere. :p

Tror egentlig helt ærlig at det har mye med den store gjennomtrekken av kunder å gjøre. De fleste som er stamkunder er jo hyggelige og snille og oppegående folk. Tror det at med en gang du jobber i å tilby et luksusprodukt til noen så FÅR du folk som føler at du skylder dem noe mer enn å bare gi dem det de bestilte. "Jeg betalte 43 kroner for latten min, så du skylder meg å høre om planene mine for helgen", liksom.
Lenke til kommentar

Det skjedde forsåvidt igjen, med en annen kunde, som tok en macchiato (espresso med pittelitt melkeskum) og drakk av den, for så å spørre om det ikke var mer melk i en latte. Selvsagt sier jeg i fra at de har tatt feil kopp, men de svarer alltid så idiotisk. "Du kan jo ikke vente at jeg skal HØRE ETTER på hva du roper opp når jeg venter på drikken min?!"

 

Noen er livredde for å påta seg ansvar, slik er det bare ;)

Lenke til kommentar
"Jeg betalte 43 kroner for latten min, så du skylder meg å høre om planene mine for helgen", liksom.
Det er da man bør vente til h*n er nesten ute av døren og ha nerver til å si litt høyt at "Du får kose deg med den naughty horses-filmen i helgen!", spesielt om det er mange folk der. Sjansen for å få seg en på tryner er jo helt klart til stede, men det ville nok vært verdt det. :p Endret av Lykketrolling
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Neh, sånt må man tåle når man jobber med kunder. Planene for helgen, livshostorien "han derre fæle staten", skatten, den onde og slemme konkurrenten (det liker man jo å høre), VÆRET og mye annet rart har kunden carte blanche til å snakke om IMO. Med mindre det er kø, da får han snakke fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er kanskje den med kortest lunte på jobb når det gjelder skjitprat, nest etter sjefen vår. Hvis det er noen som prøver å ha en samtale og er hyggelige, så godtar vi det stort sett, men folk som skal sutre, klage, fortelle om helgeplaner og hvor tidlig det er og shit pleier jeg å bare ignorere, gjerne åpenbart.

Lenke til kommentar

Du burde seriøst finne deg en annen jobb Eplefe, hvis du jobber på café og "godtar" at folk er hyggelige og vil slå av en prat...

Jeg beklager hvis jeg har gitt deg inntrykket av at jeg avskyr alle som prater til meg på jobb, men folk er langt i fra hyggelige og vil slå av en prat. Det er mer som å være bartender med edru kunder, jeg er bare en VEGG de kan fortelle noe. De vil ikke ha svar eller en samtale, de vil snakke til deg, ikke med deg. Dessuten elsker jeg jobben min. Og de fleste kundene. Jeg kan selvsagt begynne å snakke om favorittkundene mine og hvor hyggelige de er hver dag jeg er på jobb, men jeg ser ikke helt hvordan det hadde vært passende i denne tråden?

 

Edit: Dessuten jobber jeg på en KAFFEBAR, og jeg blir verdsatt for min kunnskap og entusiasme om KAFFE, ikke at hunden til naboen er drektig.

Endret av Eplefe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg beklager hvis jeg har gitt deg inntrykket av at jeg avskyr alle som prater til meg på jobb, men folk er langt i fra hyggelige og vil slå av en prat. Det er mer som å være bartender med edru kunder, jeg er bare en VEGG de kan fortelle noe. De vil ikke ha svar eller en samtale, de vil snakke til deg, ikke med deg. Dessuten elsker jeg jobben min. Og de fleste kundene. Jeg kan selvsagt begynne å snakke om favorittkundene mine og hvor hyggelige de er hver dag jeg er på jobb, men jeg ser ikke helt hvordan det hadde vært passende i denne tråden?

 

Edit: Dessuten jobber jeg på en KAFFEBAR, og jeg blir verdsatt for min kunnskap og entusiasme om KAFFE, ikke at hunden til naboen er drektig.

 

On-topic ville det vært, om det er passende når det gjelder å utlevere dem e.l. må du jo vurdere selv.

 

Edit: «skaff deg en ny jobb» kommentarer synes jeg derimot er upassende her. Det finnes faktisk mange måter å gjøre en god jobb som kundebehandler på - etter min mening skal folk bruke sin personlighet når de behandler kunder, utnytte sine sterke sider og unngå at de svake sidene blir et handicap osv. Falske smil og tilgjort nysgjerrighet er det vel i alle fall få nordmenn som er interessert i.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fantastisk hostire, eplefe. :wee:

 

Ellers synes jeg at det samme gjelder for barristaer, drosjesjåfører, bartenderer, telefonsupportfolk, butikkselgere, etc.: Kunder snakker. Noen av dem mye. Så lenge de ikke er støtende eller helt unormale, og så lenge de er kunder, synes jeg det bare man må takle pjattet deres med normal høflighet uansett hvor uinteressert jeg måtte være i kundens problemer med skatteetaten, sure svigermor, te-preferanser, syn på vestlendinger, meninger om en kjendis eller hva som helst. Om jeg har tid, selvfølgelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
takle pjattet deres med normal høflighet

Som jo er det jeg indikerte at jeg gjør. Jeg har mye kortere lunte enn de fleste kollegaene mine, ja, men opptil flere av stamkundene som jeg personlig avskyr forteller sjefen min om hvor godt de liker meg, så jeg tror ikke jeg er noe dårligere til å fake smil og interesse enn noen andre. Og når jeg ignorerer dem får jeg det alltid til å se ut som at jeg bare har sykt mye å gjøre bak disken (som forsåvidt er sant på morgenen), så det er mer min måte å si i fra om at denne samtalen er på en måte over nå, ikke at jeg bare "HOLD KJEFT" og tramper til bakrommet.
Lenke til kommentar

Jeg har før blitt fortalt at jeg må være en elendig kundebehandler siden jeg takler idioter med å tenke inni meg at jeg heldigvis slipper å møte disse idiotene igjen noen gang, samtidig som jeg høflig besvarer alle deres idiotiske drittspørsmål. Så, nei. Det er nok oss det er noe galt med, Eplefe.

Var nok en idiot av kunde jeg hadde mye kontakt med som tenkte det samme med meg en gang, at han kunne være så drittsekk han bare ville for han ville jo aldri møte meg. Helt til han var på besøk hos avdelingen og plutselig kom til teamet mitt og han som fulgte han introduserte oss. Aldri sett en major(?) så utilpass med situasjonen før :devil:

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...