Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Telenor er fortsatt irriterende når de ikke har et abbonoment med få ringeminutter og sms, men mye data! Jeg bruker mye data, fort 3-4000 mb, men giddeer ikke oppgradere, greier jo ikke engang bruke opp ams eller ringing på komplett m!

 

Du kan kjøpe datapakker. Mange forskjellige. Alle kundene mine er like overrasket hver gang jeg sier det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På jobben min har vi en ringeklokke som kunder kan trykke på når de ønsker hjelp. VI som jobber der, sitter inne på et kontor på andre siden av veggen, der vi driver med andre arbeidsoppgaver enn å hjelpe kunder,

Allikevel så virker det som enkelte tror at vi står klare til å sprette ut døra så fort de trykker på knappen, for har de ikke fått hjelp innen to sekunder, så trykker de igjen. Tar det enda to sekunder før noen er der, så trykker de gjerne en tredje gang.

Lenke til kommentar

Klokka kan brenne i helvete. Hater ringeklokker. Kunder kan se meg komme mot de, og likevel ringer de i den jævla klokka. Er det noe som heter ringeklokkefobi?

 

Er dere ikke der for å betjene kunder?

Det er mange flere oppgaver som skal utføres enn kun å betjene kunder. Hadde jeg og mine kollegaer stått 100% av vår arbeidstid med kunder så hadde det ikke gått mange dager før butikken kunne ha lagt ned.

Endret av Flodec
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er dere ikke der for å betjene kunder?

 

Jo, men vi driver med andre ting også. Det er ikke sånn at vi rennes ned av kunder. Mesteparten av jobben vi gjør, er helt andre ting.

 

Det virker som om enkelte forventer at vi står klare rett bak døra klare til å sprette ut i samme sekund. Det tar f.eks. noen sekunder å gå fra andre enden av kontoret og ut gjennom døra til der kundene er. Om vedkommende som går for å hjelpe kunden bruker så mye som 5 sekunder på å komme seg ut til kunden, kan man gjerne høre ringeklokka to ganger på veg bort.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig hjelper jeg kunden som ringer. Men det kan være flere grunner til at det kan ta litt tid før ringeren får hjelp. Men hvis jeg er innerst i lokalet så tar det faktisk noen sekunder før jeg kommer fram. Kan hende jeg holder på å levere varer til en annen kunde. Kan hende jeg setter varer på plass med truck, og at det er uforsvarlig å forlate trucken slik den står akkurat der og da. Kan hende jeg losser varer. Kan hende posten skal ha en signatur fra meg. Da nytter det ikke å ringe 5 ganger med klokken i løpet av 20 sekunder. Det holder å ringe 1 gang. Vi hører deg, og hjelper deg med en gang det er mulig for oss å hjelpe deg. Noen ganger tar det 10 sec, noen ganger 2 min. Men vi kommer.

Lenke til kommentar

Men de som forventer å få hjelp når de ringer forstår ikke alltid at driften foregår på den måten. Selv er jeg vant til å vente og jeg misliker ringeklokker og bruker dem helst ikke, jeg venter heller hvis det lar seg gjøre. Hvorfor kan dere ikke fjerne den manuelle ringeklokka og ha dørklokke el. som de fleste andre steder? Tror det kunne spart begge parter for frustrasjon :)

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men de som forventer å få hjelp når de ringer forstår ikke alltid at driften foregår på den måten. Selv er jeg vant til å vente og jeg misliker ringeklokker og bruker dem helst ikke, jeg venter heller hvis det lar seg gjøre. Hvorfor kan dere ikke fjerne den manuelle ringeklokka og ha dørklokke el. som de fleste andre steder? Tror det kunne spart begge parter for frustrasjon :)

Jeg synes ringeklokken er helt kurant, dog er det jo ikke alle som bruker den, og flere av oss har vel innarbeidet et slags hørselsinstinkt som slår ut straks det smeller i døren. I tillegg har vi et kamera som viser kundeområdet på storskjerm, men det er ikke alltid noen er innenfor hørsels- eller synsvidde, og da er det greit å la de kundene som ønsker gi oss kontant beskjed om at de er der ved å bruke klokken.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

I dag var jeg kunde hos Spar. Jeg kjøpte en pakke hamburgerbrød og en pose kyllingfilet. Kassemedarbeideren lurte på om jeg skulle lage kyllingburger i kveld.

Hva er så rart med det? Hamburgere laget av alt mulig kjøtt. Enkelte steder selger de hamburgere laget av bison eller kenguru. Selv her i Norge får vi hamburgere av kylling eller fisk på Maccern og Burger King.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...