Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg og en kompis var på en McDonald's en gang. Vi hadde sittet på toget hele natta og naturligvis ikke sovet så veldig godt. Jeg vet ikke hvem av oss som sloknet først, men jeg våknet litt senere med trynet på bordet. De ansatte (antar jeg) hadde ryddet bort søpla vår fra bordet og latt oss sove videre. Det var hyggelig.

Bodde 50 meter fra en McDonalds i Hong Kong så ble mange måltider der. Der var det helt normalt at folk sov over natten siden den var 24-7. Den var såpass stor at det ble ikke fult og de ansatte ser vel det bare som en fordel siden frokosten antaskeligvis vil bli kjøpt der også

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bodd i Hong Kong, har jeg ikke. Sett fastlandskinesere bruke døgnåpne restauranter som "sovesaler" har jg derimot, og også fått forklart hvorfor de fleste av dem gjør det.

 

Tok meg i å si «Der har vi et flittig folk». Selv om det kan høres tilsynelatende raust ut ville de nok flirt av det selv, med tanke på at de fleste som gjør det antakelig ikke synes de har så mye valg.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Hadde ei dame innom her med 3 barbermaskiner, hun ba meg om å prate med de, om det var for å finne feil eller hva det var fikk jeg ikke ut av henne, så jeg sendte henne til avdelingen for den type ting (ikke psykiatrien) så kunne de prate med barbermaskinene hennes :)

 

 

Fant du ut senere hva som skjedde med henne?

Endret av nosrotkah
Lenke til kommentar

I dag hadde jeg besøk av ei veslevoksen drittunge som bare ikke kunne holde kjeft :p

 

Kunden med ungen på slep kommer til kassa.

 

"Mamma, se så mange vaskemaskiner!" Peker på tørketrommlene

"Mamma, det er ikke vaskemaskiner!"

*Bipper inn varen til kunden*

"Mamma, det er tørketrommler!"

Meg: "Hundr"

"Mamma, på den plakaten er det skrivefeil!"

Meg: "Hundreog"

"Mamma, det er sprettballer her!"

Meg: "Hundreogffff"

"Mamma, det går til dyreforeningen, vi må kjøpe for å støtte de små dyrene!"

Meg: "Hndrgførni!"

"Mamma! Mamma, vi må betale nå og gå!"

*Betaler med kort og går mot utgangen*

"Mamma, vi må jo ha pose!"

"Mamma, blablabla"

"Mamma, *utenfor rekkevidde*

 

 

Holy crap! Moren prata noe innimellom der hun også, klarte ikke å få med meg noe, for ungen holdt ikke kjeft. Og at hun starter hver eneste setning med "mamma" var bare creepy!

Endret av Argoniel
  • Liker 8
Lenke til kommentar

I dag på jobb, så satte jeg ned en mokka på disken og roper "Mokka!" og så kom en kunde som jeg var sikker på hadde bestilt den cappuccinoen jeg holdt på med. Så drakk han en god slurk av mokkaen og bare "Skal det være sjokolade i cappuccinoen deres?" og skjærer en grimase, og jeg bare "..."

 

 

En gylden mulighet til å ha det litt moro på kundens bekostning, du kunne jo svart eksempelvis: «- Det skal det ikke.» (garantert forvirret respons) eventuelt bare klart det hele opp med «- Du tok nok feil kopp.» Kvinn deg opp litt og konfrontér (på en god måte), det hjelper både mot frustrasjon og kjedsomhet :)

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...