Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt en del sånne ting jeg også, skjermer som på magisk vis knuser når de står på pulten, taster som plutselig setter seg fast, men har hatt noen ganske ærlige også :p

En skriver på en båt hadde ganske ofte problemer, og fikk service hver gang. De ville ha ny men service-avtalen tilsa at den skulle bli reparert. Å bestille ny var ikke gjort i en håndvending. Så, kapteinen tok den med på brygga(eller var det skytebana?) å brukte den som blink, da fikk han ny :)

 

Var en som rett ut sa han hadde sølt yoghurt i pc`n og trengte en ny. Mye lettere for support med slike ting enn 10-15 minutter feilsøking pr telefon før brukeren plutselig kommer på at han sølte noe i den dagen før, men at den virket som normalt etterpå. Skjønner ikke hvorfor folk ikke sier det som det er med en gang, spesiellt når det ikke har noen som helst konsekvens for dem.

 

Og utallige folk som tror de kan overtale support til å enten hente ut filer fra områder de ikke har tilgang til eller resette passord og oppgi det pr telefon, utrolig hvordan de enten prøvde å kommandere det(jeg SKAL ha..), overtale eller "true" med å ta det opp med sjefen og slikt. Skjønner ikke at folk i det hele tatt gidder å prøve seg på slikt...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Og utallige folk som tror de kan overtale support til å enten hente ut filer fra områder de ikke har tilgang til eller resette passord og oppgi det pr telefon, utrolig hvordan de enten prøvde å kommandere det(jeg SKAL ha..), overtale eller "true" med å ta det opp med sjefen og slikt. Skjønner ikke at folk i det hele tatt gidder å prøve seg på slikt...

 

Hehe, kvinnfolket jobber som kundeveileder i et telefonselskap. Utrolig hvor mange som skal anmelde, gå til media, er advokat og lignende når de ikke får vilja si. For ikke å snakke om de som har kreft eller mistet mann/kone/barn når telefonen dems er sperret fordi regninga ikke er betalt og trenger den åpnet igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har de forhåpentligvis roet seg ned i mellomtiden. :p Hvis ikke får man bare ta den utskjellingen man uansett hadde fått forrige gang. Spørs jo lit hva slags butikk dt er selvfølgelig, fungerer neppei matbutikk der du de aller fleste kundene vil se vedkommende igjen.

 

 

Har de sluttet med kommentarene på notalwaysright? :S

Lenke til kommentar

I dag tidlig sto jeg på bussmottaket til Oslo S. På en buss som kom var det en stor koffert som hadde blitt glemt igjen, men karen som eide den kom springende tilbake etter noen minutter. I mellomtida fortalte bussjåføren om en tidligere busstur i sommer, der en kunde hadde glemt igjen gebisset sitt. Det er godt gjort. Hvis man mangler tennene sine når man går av en buss, bør man få følelsen av at noe ikke stemmer helt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Noen pizzabud er så søte når de får tips. :wee:

 

Pizzabud: "Det blir 250kr blabla"

Meg: "*gi 300kr* Her, bare ta resten"

Pizzabud: "HÆH?"

Meg: "Altså i tips"

Pizzabud: "SKAL JEG FÅ TIPS?! Tusen takk!

Meg: "Bare hyggelig, ha en god helg."

Pizzabud: "Jeg skal ha en strålende helg, tusen takk igjen og ha en fantastisk helg du også!"

 

Derfor tipser jeg.

HAHA, kjente meg godt igjen i den der :p Er ufattelig få som faktisk tipser, så vi setter veldig pris på dere som faktisk gjør det :love:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

De skulle levere nøkkelkortet sitt, for et rom som allerede er betalt, som de ikke har satt noe på. Så eneste de ville, var å legge nøkkelkortet i handa mi og blabre en hel masse på Tysk som jeg ikke skjønte fra før av.

Jeg trodde man "måtte" sjekke ut før man forlater hotellet? Hvis det ikke er nødvendig er det nytt for meg. :dontgetit:

 

Og hva skjer egentlig med nøkkelkortene man leverer inn (slike med magnetstripe)? Blir de gjenbrukt, eller blir de bare kastet?

Lenke til kommentar

Jeg jobber ikke i hotell, men har værtt på en del opp gjennom årene. Man sjekker vel ut for å si ifra at man har forlatt hotellet og for å gjøre opp for seg om man har regninger på rommet? (bruk av minibar osv). Har man ikke brukt noe som helst er det vel bare å legge nøkkelkortet i skranken så de ser man er dratt.

 

Nøkkelkortene går vel til dørene? At det er magnetstripe gjør vel bare at de kan koble den til en dør elektronisk, i stedet for å være bundet til en bestemt nøkkel til en bestemt dør. Trenger de flere nøkler er det bare å bestille flere nøkkelkort, og om en gjest tar meg seg nøkkelkortet blir det vel ugyldig etter en viss tid uansett. Antar jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...