Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Dere som selger Apple-produkter:

 

Himler dere med øynene hvis jeg går inn i en eplebutikk. og bestiller en iMac, stor cola og pommes frites? Hørt den før?

 

Vurderer å gjøre det, men ikke hvis selgeren må tvinge frem et høflig smil mens jeg er til stede, men slår hodet i pulten på pauserommet etterpå.

 

Hvor original er denne vitsen?

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag tidlig sto jeg i parkeringshuset ved spor 19 da den første bussen for toget i retning Kristiansand/Stavanger skulle kjøre. På hver eneste betongstolpe på innsiden står det "Parkering forbudt" eller "Plasser reservert buss for tog" i tillegg til skilter som står på ben i hver ende av parkeringshuset. Men tydeligst av alt er jo bussene som står der inne. Akkurat da bussen hadde stengt dørene og begynt å rulle, kjører en idiot av høy rang inn mot bussen, stopper rett innafor utgangen og går ut av bilen med kona og spør "er det bussen til Lillestrøm?" på tross av at jeg vinker, vifter med armene og roper "bussen kjører nå, du kan ikke stå her" under hele seansen. Noen mennesker fortjener å bli lynsjet for dårskapen sin.

Tror nok heller han gjorde det med vilje for å hindre bussen i å kjøre i fall det VAR bussen til Lllestrømn.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere som selger Apple-produkter:

 

Himler dere med øynene hvis jeg går inn i en eplebutikk. og bestiller en iMac, stor cola og pommes frites? Hørt den før?

 

Vurderer å gjøre det, men ikke hvis selgeren må tvinge frem et høflig smil mens jeg er til stede, men slår hodet i pulten på pauserommet etterpå.

 

Hvor original er denne vitsen?

Kjør på, den var bra ;)

(Jobber ikke med salg av Apple)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er mulig. Bussene til Lillestrøm går kontinuerlig med noen minutters mellomrom hele dagen, men han visste sikkert ikke det heller. Og selv da jeg ropte "nei, det er ikke bussen til Lillestrøm, kom deg bort" for tredje gang, sto han der fortsatt og så ut som en grønnsak. Den fjerde gangen satte han seg inn igjen og rygget ut igjen og stoppet i yttersvingen i rundkjøringa. Bussen kom seg ut, men han var sikkert i veien for drosjer og eventuelle andre biler som kom opp den veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå prøver jeg ikke å skryte av meg selv her, men dette var en litt spesiell episode. På jobb på lørdag. Blir oppringt fra infoen om jeg ikke kan hjelpe ei aldeles forbannet og sur dame som lurer på noe om en TV, de skulle sende henne i møte med meg. Klar for å ordne opp som vanlig går jeg på leting etter denne sure dama. Mens jeg venter på henne er det et par som også lurer på noe om en TV. Dama er litt brysk i starten, men jeg er saklig, høflig og takler henne helt smertefritt. Det ender med at de likevel skal komme igjen senere etter å ha vurdert mer hvilken TV de trenger. Så går jeg ut til jentene i infoen igjen og spør hvor det blir av denne sure dama. Det viser seg at jeg nettopp har snakket med henne. Og så får jeg høre "Når det kommer en så kjekk gutt som deg så har jo ikke folk noe annet valg enn å være blid." Greit nok liksom. :)

 

Litt morsomt var det også å se dette uhyret av ei dame stå å surke til stakkarene i kaféen vår senere. :wee:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En kunde kom bort til meg i dag og skulle ha et annonsert produkt til 4500. Greit nok det, men plutselig krevde kunden å få med en pakke med tilbehør til tusen kroner med på kjøpet. Jeg svarte da med "Vi gjør en deal: Gir du meg en god grunn på hvorfor jeg skal ta inn tilbehør for så å gi det ut alle til de som kjøper annonserte produkter så skal du få med tilbehøret til tusen kroner av meg." Tror det gikk opp for kunden der og da at vi faktisk driver en butikk. Kunden gikk i hvert fall smørblid ut av butikken.

Endret av ryc
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jobber i en matbutikk, og her om dagen kom et par i 30-årene innom med en bunke flakslodd i hendene, omtrent 30 stk. Jeg trodde selvsagt at det var snakk om noen som hadde samlet opp en rekke gevinster over en del måneder, men etter å ha scannet tre, fire lodd (i tillegg til å ha skrevet inn en pinkode for hvert lodd) skjønte jeg tegningen. "Ingen gevinst", "ingen gevinst" atter "ingen gevinst". Forklaringen? Den flaksloddentusiastiske damen likte å få alle loddene sine dobbeltsjekket. Var vel ikke mer enn fem lodd som det faktisk var gevinst på, og en rekke lodd hadde hun ikke engang orket å skrape selv. Satser på at jeg ikke er på jobb neste gang de kommer innom, for etter en dyp samtale paret imellom om hvorvidt de skulle kjøpe griseflaks, millionflaks, bingoflaks eller pengedryss, dro de fra butikken med omtrent like mange lodd som da de kom.

 

Uff.

Endret av Concrux
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Kan dere scanne skrapelodd for å se om de er vinnerlodd eller ikke?

Takk for tipset. Da sparer jeg tre minutter per lodd. Skal scanne alle heretter, for sikkerhets skyld.

Alle skrapelodd har også en 3-sifret kode som må tastes inn for å finne ut om det er gevinst. Så fint om du også skraper frem den :)

Lenke til kommentar

I går:

En kunde som hadde mistet telefonen i vann og mente at det gikk på garanti :p

 

Hvorfor gjør det ikke det? For å ta en hendelse som skjedde meg for noen få år siden kjøpte jeg en helt ny telefon i en butikk, komplett med ett års bindetid og det der. To dager senere var jeg uheldig og mistet den i snøen, så det ble litt fuktskader og telefonen sluttet å virke. Da jeg var i butikken sa selgeren rett ut at garantien gjalt alt mulig av hendige uhell, skader og så videre i en viss tid, men å miste den i snøen her i Norge hvor det er åtte måneds vinter er tydeligvis ikke et hendig uhell? WTF? Resultatet var at jeg gav opp å diskutere med selgeren, dro fra butikken og har til dags dato aldri vært innom der igjen. Maken til drittgaranti skal man lete lenge etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...