Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Dra i snoren? Si meg bor du i Sibir eller noe? Sist gang jeg såg en stoppe-snor i en buss var i ytre Romsdalen en gang mot slutten av 80-tallet.

Det er de eldste, dårligste og minst trafikksikre bussene som brukes som skolebusser flere steder... ironisk nok :) Ellers kan det også være at det er en del år siden Sitronsaft gikk på videregående. Jeg mener ihvertfall at også jeg husker "snorbussene" fra min tid på ungdomsskolen, og kanskje tidlig videregående (90-tallet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke mer enn en 2-3 år siden dette skjedde. Kan faktisk ikke si med sikkerhet om det var snor eller knapp som ble brukt, jeg bare skrev "dro i snoren" litt tilfeldig egentlig.

 

Er også en stund siden jeg har tatt bussen nå, pga førerkort, men såvidt jeg kan huske er det fortsatt flere busser i Bergen som har snor. Det er i alle fall ikke mange årene siden de ble fjernet, kanskje 2-3 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

En jobb som ihvertfal ser kjip ut er sjofør på skolebuss for ungdomskole.

Husker når jeg gikk på undomskolen, var altid krig mellom elever og bussjåfør. Og etter hva jeg har hørt er det ikke blitt bedre.

 

han ene, merk ene bussjåføren jeg hadde når jeg gikk på ungdomskolen og vgs var så populær blant oss elever vi lagde kaker og holdt en liten fest på skolen når han hadde sin siste skolekjøring før han pensjonerte seg!

Lenke til kommentar

Er vel ikke noe nytt at både buss- og taxisjåfører er noen sure, mindre intelligente, lite serviceinnstilte idioter som helst skulle kjørt turen sin alene. Åh så godt å få det sagt.

 

Haha

 

1/10, prøv hardere neste gang. Jeg biter ikke på så lett. Way too obvious

Sorry, var ikke ment mot deg på noen måte. Har bare i overvekt dårlige erfaringer med nevnte yrkesgrupper.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Satt på sentralen og slurpet kaffe, mens jeg myste ut i natten. Ikke en kjeft skulle ha bil. Like greit at jeg tømte denne koppen og satt snuten hjemover tenkte jeg.

 

Så ringte telefonen.

 

"Nei vi kan ikke hente deg i Enebakk, det ligger i et annet fylke. Du får ringe Follo taxi" hørte jeg sentralborddamen si oppgitt til mennesket i den andre enden. "Hva er det du sier?!" ..... "Nei vi kan ikke viderekoble deg til Politiet!".

 

Jeg tuslet bort til kaffetrakteren og toppet opp koppen mens jeg småhumret for meg selv.

 

"Hvorfor vi ikke kan viderekoble deg til Politiet .... du er klar over at du har ringt en taxisentral?"

 

Jeg tittet inn på sentralbordet og registrerte et hjertesukk fra sentralborddamen idet hun la på røret og strakte seg etter strikketøyet sitt.

 

"Hva var det?" Spurte jeg.

 

-"Dette har foregått flere kvelder på rad. Samme person som ringer her og oppfører seg helt rart. Hun er visstnok Russisk, nei der ringer hun igjen!"

 

"La meg ta den" sa jeg og rakte meg etter headsettet.

 

"Что-то непонятное на русском языке! Hallo?"

 

-"Ja hallo, hva kan jeg gjøre for deg?"

 

"Jeg trenger å snakke med Politiet, kan du viderekoble meg til den politi?"

 

-"Nei det har jeg ikke mulighet til. Du har kommet til en drosjesentral. Vi videreformidler ikke nødsamtaler"

 

"Hva er det for en service? Dette er veldig alvorlig. Еще более непонятно, что я не знаю, что значит".

 

-"Jeg forstår ikke hva du sier, kan du holde deg til Norsk?"

 

"Hva er den telefonnummer til politi".

 

-"02800 er nummeret her i Østfold. Jeg vet ikke hva nummeret i Akershus er ...."

 

"Kan du koble meg dit?"

 

-"nei!"

 

Og slik fortsatte det frem og tilbake til jeg innså at jeg ikke kom noe videre med denne mystiske, lett sinnsforvirrede Russiske damen og jeg la til slutt på røret.

 

:\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...