Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo lovlig å diskriminere motorsykkel-gjeng logoer så jeg anntar det er lov å diskriminiere russe-logoer.

 

Slik er det mange steder... Feks toppbaren på Oslo Plaza. Jeg og 3 venner slapp ikke inn fordi vi ikke var "ønsket klientell" Der vi stod vanlig kledd for en bytur i penere jeans og skjorte.

 

Neste helg stilte vi opp igjen, denne gangen i full dress, bakoversleik og strak rygg. Da var det plutselig velkommen inn...

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det være ulovlig? Svært mange utesteder nekter folk i russedress, supporterutstyr og MC-klubb-klær, fordi det er forbundet mye styr og bråk med dette klientellet. Det er lovlig diskriminering, og ikke som å stenge ute grupper på grunnlag av etnisitet.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at dette er "å dra alle under en kam"

Selv om jeg stiller opp i med fullskjegg og MCjakke betyr ikke det at jeg kommer til å slå inn tryne ditt.

Selv om jeg stiller opp i poloskjorte med håret lagt bakover betyr ikke det at jeg heter Hans Preben og kommer fra Bærum..

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Da jeg leste taxi-historien på forrige side kom jeg på en gang en togkontrollør jeg jobbet sammen med tillot seg å være litt bråkjekk. En ungdom med buksa rundt anklene kom labbende bortover sporet. Dette bildet illustrerer ganske greit hvordan han så ut:

670291934.jpg

 

Han lurte på når og hvor toget hans gikk og kontrolløren pekte og sa at "det toget går herfra om ett minutt". "Okei," svarte kunden og sabbet videre med små skritt. Så kontrolløren slang etter ham "og hvis du drar på deg buksene dine så rekker du det kanskje!"

 

Jeg var på jobb i dag som bussveileder for NSB. Der jeg sto var det 5 bussavganger i timen og betydelig flere busser, men altfor liten plass for både buss for tog, lokalbusser og flybussen. Noen bussjåfører hadde relativt god tid og bestemte seg for å ta den lovpålagte halvtimespausen sin på denne stasjonen. Det er greit, det, men jeg irriterer meg over at de absolutt må ta den plassen ved svingen utenfor bussterminalene, som er vanskeligst å komme rundt og parkere der. Både bussene "mine" og andre busser tuter og klatrer fortauskanter for å komme forbi, kutter hjørner og tar med seg søppelkasser. Hvis de starter bussen og kjører noe i det hele tatt, avbrytes pausetiden deres og de må begynne på nytt enten der eller et annet sted før de har kjørt 4,5 timer i strekk. Da vil enten bussavgangene deres bli forsinket resten av dagen, ellers vil de bli ilagt en uhyggelig bot og miste førerkortet hvis det blir gjort mange nok ganger. Jeg jager dem selvfølgelig bort fra svingen og til en parkeringsplass litt lengre borte hvis det bare er snakk om noen minutter, men det er helt hinsides all fornuft at noen kan være så ignorante og utsette oss andre for den ekstra utfordringen.

 

En gang i fjor høst hadde jeg et liknende problem da jeg jobbet på Hamar stasjon. Hedmarkinger er helt tullete. Der er svingen stor nok hvis man klarer å organisere og plassere bussene riktig, men det kan fort bli hektisk der også. En gang kom busser både fra Lillehammer og Eidsvoll samtidig som at toget fra Røros kom og folk og lokalbusser veltet over hele plassen før jeg eller noen andre maktet og fortelle alle og enhver akkurat hvor de skulle stå eller gå. På toppen av det kom en bondetamp som syntes at det var lurt å stoppe midt inni alt dette på et punkt som er umulig å komme forbi for noen andre fartøyer, og begynte å lesse av kona og bagasjen der. Jeg gikk straks bort til ham og ba ham om å finne et annet sted å parkere. "Ikke noe problem," svarte han og satte seg inn i bilen uten å lokke bagasjerommet. Så kjørte han en meter fram og rygget to meter bakover og halvveis inn i den ene ledige busslomma der.

 

1310480585093.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar

@master air: hvor i landet var dette?

 

Jeg har også en relativt ny BMW og det går jo ikke så forferdelig mange av de i trafikken (totalt 5 stk i Oslo hvorav en av de er et 7 år gammelt vrak av en E39). Det kan hende det var en av sjåførene mine ...

Vestlandet et sted, er et av de større selskapene i byen, velger å ikke bruke navn på selskapet, da jeg vil gi de tid til å komme med en unnskyldning.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Forrige helg. Sagt i drosja

 

Kunde: "Nei, [navn på utested] Er det ikke der alle 18 åringene drar? Klientellet der er ganske ungt etter hva jeg har hørt"

Meg: "Ja de sier så. Jeg tror Politiet skulle tatt noen hyppigere besøk innom der. Men nå har jo utestedet fått nytt navn, kanskje nye eiere? Jeg tror vel ryktet til slutt nådde lovens lange arm... eller ører om du vil. Mange der var vel godt under den lovlige alderen også"

Kunde: "Hehe, jasså? Det var såpass ille der altså"

Meg: "Tja. Når DJ'en setter bæbælillelam over anlegget mener nå jeg at det er stikkordet for å rykke inn"

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg er ikke noe spesielt morsom, men jeg har mine øyeblikk som jeg og regner de fleste av oss har. Hadde ikke postet dette hvis det ikke hadde vært for at kunden syntes det jeg sa var morsomt. Men nå er det kanskje kundene mine som har en sær form for humor? v0v

 

Uansett ser jeg ikke hva som er så sært.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Selv en dårlig vist er bra når man forteller den på en god måte (eller motsatt).

Dette funker ikke altid like bra skriftlig.

 

Sant nok, kan vi fortsette med å poste kundehistorier nå? så skal jeg love å ikke poste "hysteriske" egenproduserte sitater mer :V

Lenke til kommentar

"Vi trenger henting på mandager, onsdager og fredager!"

 

Jeg prøver å forklare at vi ikke tilbyr henting på onsdager, og spør om salgsavdelingen for bedrifter har lovet dette. Det kan fyren ikke svare på, og han begynner å bable om noe om ekstrahentinger, om hvor nødvendig det er med henting på onsdager osv. Jeg sier igjen at vi ikke har hentinger på onsdager og at om det er noe han har blitt lovet må han ta det opp med salgsavdelingen. Neste uke...

 

"Vi trenger henting på mandager, onsdager og fredager!"

 

Tror jeg har forklart fyren hver gang jeg har møtt på ham, noe som er 4 eller 5 ganger, at jeg ikke kan love ham dette av den enkle grunn at vi ikke tilbyr det og at om dette er noe han har blitt lovet må han ta det opp med salgsavdelingen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...