Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Hvis jeg hadde vært fra Russland hadde kanskje jeg også heller ringt drosje enn politi ..

 

Tja, mens vi er inne på dette med drosje istedefor politi - jeg har faktisk kjørt piratdrosjepoliti. Politiet i Russland stiller helt villig opp som piratdrosje hvis du blar opp. De er faktisk så serviceinnstilte at du får prøve politibilen selv hvis du betaler (og maser) nok. Jeg har ikke strukket den SÅ langt men hørte det av noen andre når jeg var der borte for ca 10 år siden.

 

Men fra revolver tilbake til spinngal Russisk kvinnfolk. I og med at jeg erindret denne lille historien som inntraff for noen uker siden oppdaterte jeg meg i dag tidlig med sentralbordet om de hadde hørt noe mer ifra henne. Og jo, det er nå bekreftet at hun faktisk bor her i distriktet. Jeg har adressen og for å si det slik, det er notert og jeg kommer til å holde meg godt unna og kjøre en god sirkel rundt den bopelen. En sjåfør som skulle hente på den adressen for noen dager siden så et kvinnfolk KUN iført badekåpe. Idet bilen hans rullet forbi denne skikkelsen flashet hun hele herligheten. Hadde han holdt en litt høyere hastighet kunne det lokale karosseriverkstedet plusset på noen tusen ekstra i omsetning!

Lenke til kommentar

I dag hadde jeg mor + 2 barn i butikken. Ungene hennes satt og prøvde sko på gulvet midt i butikken. Masse sko. Så bare stakk drittungene av uten å rydde opp etter seg. GRRR, ble skikkelig forbanna inni meg da. Tok meg minst 10 minutter å rydde alt på plass igjen. Når jeg var ferdig med det hadde tydeligvis familien funnet frem til kassen(mora var av den høyrøstede sorten). Stakkars kollegaen min i kassa ble hudflettet pga noe misforståelser ang. sluttpris på kvitteringen. Endte med at møkkakjerringa innså at hun tok feil og forlot butikken uten å be om unnskyldning for at hun hisset seg så opp, ikke noe hadet, ingenting. Dro med seg unga` og stakk avgårde med nesa i været. Noen folk....................... :wallbash:

Min tålmodighet strekker seg faktisk ganske langt når det kommer til prøverom, at folk ikke gidder henge på plass etter seg når de har prøvd klær inne i prøverommene er helt greit. Men når du står UTE i butikken og prøver klær og sko på deg og bare hiver det fra deg og stikker.......WTF?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Satt på sentralen og slurpet kaffe, mens jeg myste ut i natten. Ikke en kjeft skulle ha bil. Like greit at jeg tømte denne koppen og satt snuten hjemover tenkte jeg.

 

Så ringte telefonen.

 

"Nei vi kan ikke hente deg i Enebakk, det ligger i et annet fylke. Du får ringe Follo taxi" hørte jeg sentralborddamen si oppgitt til mennesket i den andre enden. "Hva er det du sier?!" ..... "Nei vi kan ikke viderekoble deg til Politiet!".

 

Jeg tuslet bort til kaffetrakteren og toppet opp koppen mens jeg småhumret for meg selv.

 

"Hvorfor vi ikke kan viderekoble deg til Politiet .... du er klar over at du har ringt en taxisentral?"

 

Jeg tittet inn på sentralbordet og registrerte et hjertesukk fra sentralborddamen idet hun la på røret og strakte seg etter strikketøyet sitt.

 

"Hva var det?" Spurte jeg.

 

-"Dette har foregått flere kvelder på rad. Samme person som ringer her og oppfører seg helt rart. Hun er visstnok Russisk, nei der ringer hun igjen!"

 

"La meg ta den" sa jeg og rakte meg etter headsettet.

 

"Что-то непонятное на русском языке! Hallo?"

 

-"Ja hallo, hva kan jeg gjøre for deg?"

 

"Jeg trenger å snakke med Politiet, kan du viderekoble meg til den politi?"

 

-"Nei det har jeg ikke mulighet til. Du har kommet til en drosjesentral. Vi videreformidler ikke nødsamtaler"

 

"Hva er det for en service? Dette er veldig alvorlig. Еще более непонятно, что я не знаю, что значит".

 

-"Jeg forstår ikke hva du sier, kan du holde deg til Norsk?"

 

"Hva er den telefonnummer til politi".

 

-"02800 er nummeret her i Østfold. Jeg vet ikke hva nummeret i Akershus er ...."

 

"Kan du koble meg dit?"

 

-"nei!"

 

Og slik fortsatte det frem og tilbake til jeg innså at jeg ikke kom noe videre med denne mystiske, lett sinnsforvirrede Russiske damen og jeg la til slutt på røret.

 

:\

 

Det der fikk meg til å huske den personen vi kalte for "1881-mannen" der jeg jobbet på kundeservice for et par år siden. Med jevne mellomrom ringte han og spurte "hvor har jeg kommet nå?" Videre følger en forklaring om at han egentlig skulle til 1881 og spør om vi kan sette han over. Noe vi ikke skal eller har lov til å gjøre. Merkelig fyr. Som regel gikk det mail til alle kundeservice-avdelinger så ført han prøvdeå ringe slik at ingen ny-ansatte skulle komme til å gjøre nettopp det:p

Lenke til kommentar
Ja, det kan du si. Jeg ante jo ikke hva hun mente når hun sa at hun ville kjøpe "Gemini". De første to minuttene var veldig frusterende og forvirrende. :p
Med mindre butikken du jobber i tilfeldigvis selger gavekort til AppStore, så er det frustrerende ja :)

 

Det hjelper ikke helt at jeg selger gavekort når jeg ikke aner hva hun snakker om. Kan ikke akkurat Apps på rams. :p

Lenke til kommentar

I dag fikk vi nye kassadisker i alle 3 kassene våre, noe som ikke er en enkel jobb. Så klokka 7 i morges startet de arbeidet med å ta vekk 2 av kassene siden vi skulle holde åpent som vanlig fra klokka 9. Pga dette kunne det oppstå en del kø i løpet av dagen. Jeg var den som frivillig var alene i kassa hele dagen, minus matpausen.

 

Dette gikk heldigvis veldig bra. Var litt kø til tider, men ikke verre enn at kundene så hva som foregikk og var tålmodige. Etter noen timer var den ene kassen klar og da måtte jeg flytte over til den slik at de kunne starte demonteringen av denne og. Da klokka nærmet seg 15 begynte det å bli virkelig kø og litt kaos, og da skulle jeg hjem, heldigvis. Så da fikk noen andre slitet en stund.

 

 

Ellers er psykologen fortsatt i godt humør om dagen. Slik som i dag når han kom med beskyldninger om sexuell trakasering av han, han hadde til og med sagt det til sjefen min. Jeg bare ser opp på han og sier med ett smil: "hvem var det som begynte?" Hvorpå han kommer med dagens beste svar: "Du stod bare så godt til at jeg måtte bare"(for de av dere som lurer, så var det den gangen han prøvde å stikke en banan opp bak på meg vi hintet til) :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Hvorpå han kommer med dagens beste svar: "Du stod bare så godt til at jeg måtte bare"(for de av dere som lurer, så var det den gangen han prøvde å stikke en banan opp bak på meg vi hintet til) :)

 

2360l.jpg

Lenke til kommentar

Litt vel over kanten episode i dag:

 

Jeg stod og fylte på noe i frukta da jeg plutselig kjente noe som holdt på å fikle med ett ellet annet bak meg. Der stod psykologen med en banan smile.gif Hadde det vært en hvilken som helst annen kunde tror eg at jeg hadde gitt vekommende en på trynet. Men siden det var han måtte jeg bare le litt. Han sa selv at han hadde gått litt over streken der wink.gif men jeg tåler slik.

det var vel bananhistorien?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...