Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Og så kom endelig dagen, hvor jeg midt i rushet av ettermiddagskunder fikk den irriterende kunder som har pantet intent mindre enn 40 flasker hver for seg for å få 3 kr istedenfor 2.5 for flasken! Tenkte ikke noe over det, scannet to lapper og da kom helvette løs! Ble kalt for tyv og verre sak når summen brått ble 5 av to lapper! Ba meg pent og pyntelig om å scanne en og en lapp og betale ut pengene!

 

Vi er kun to på jobb, køen pleier vi aldri ha noe problem med, men såklart hopet den seg opp nå, så mens damen sto og kjeftet o.l. gjorde jeg det enkelt og forklarte at skal hun ha ut en og en lapp får hun stille seg i kø for nettopp hver og en lapp! Ble enda mer kjefting og roping før hun forsvant ut av butikken!

 

Hadde det vært en unge eller bare et par lapper ville det vært en ting, men 40 lapper som skal scannes, trykkes på sub.total og så kontanter for så å vente på at cashguarden spytter ut penger tar en stund, og er ikke noe jeg velger å få sure andre kunder av! Da får heller hun ene bli pottesur!

 

Lappene ble forresten funnet i søppla for tippestasjonen senere på kvelden....

 

Hæ? 3 kroner hvis man bare panter 1 flaske? Siden når?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hæ? 3 kroner hvis man bare panter 1 flaske? Siden når?

Siden 50-øringen gikk ut av sirkulasjon. Altså 1. mai.

 

Huh. Lurer på om myndighetene har tenkt på dette. Oppfordrer jo til å pante 1 og 1 flaske og skape et helvette. Bug i implementasjonen.

Nei, jeg tror ikke noen tenkte på det. Tror faktisk at beslutningen om å ta en hel mynt ut av sirkulasjon ble gjort på nachspiel klokka 5 om natten, uten at noen tenkte på konsekvensutredning..........

Endret av Henrik C
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke Norges Bank som bestemmer pantesatsene. Enig i at Miljøverndepartementet burde øke pantebeløpet. Faktisk burde de minst doble beløpet slik at det blir attraktivt å pante igjen. Pantebeløpet har tapt seg betydelig siden det ble innført.

 

Men igjen, det blir litt søkt å legge skylden på Norges Bank for det som er Miljøverndepartementet sitt ansvar...

Endret av A-Jay
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...