Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg og kompisen min sto og satte på plass masse krydder, cumin,kanel, osv. Så spør magnus( kompisen min ) Hvor er cumin? Jeg trodde han sa Kuen min så vi lo i 10 minutter mens kundene så veldig rart på oss. Skal nevnes at vi begge var overtrøtte :thumbup:

 

Skal sjekke om jeg kommer på flere historier :)

 

Ja, det er nettopp det som er rart med ordet "cumin".

 

Cumin. Cum... in.

 

Vademecum? Eller va de uten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wikipedia

Forveksling av kummin og karve [rediger]

 

Karve = kummin og spisskummen = spisskarve = cumin (Her skjer ofte forvekslingen).

 

Karve og kummin er det samme. Navnet er carum carvi på latin (kümmel på tysk, caraway på engelsk, kummin på svensk, kommen på dansk, siya jeera på indisk).

 

Spisskarve og spisskummen er det samme. Navnet er cuminum cyminum på latin (kreuzkümmel på tysk, roman caraway eller cumin på engelsk, spiskummin på svensk, spidskommen på dansk, jeera på indisk).

 

Krydderfrøene ligner utseendemessig, og kan forveksles. Oversettere av kokebøker og matjournalister har bidratt til å forvirre. Spisskummen er hyppig brukt over hele India i all slags retter, og introdusert i vesten sammen med interessen for eksotisk mat, her i Norge er den best kjent som krydder i nøkkelost. Kummen brukes også i flere krydderblandinger for taco. Kjenner man duft og smak, er det vanskelig å ta feil mot karven, som vi bl.a. kjenner fra akevitt og surkål.

Lenke til kommentar

Er det for mye å forlange at man skal få ny mat når man finner en bananflue i sin burger på McDonalds? Tydeligvis ikke.

 

Idag var jeg på en hel del ærender under lunsjen på jobb, så jeg bestemte meg for å stikke innom McDonalds og få spist en BigMac litt raskt. Nå i ettertid angrer jeg på dette valget, da dette viste seg å ta like lang tid som å spise en god lunsjbuffe for samme pris.

 

Etter å ha bestilt min mat satt jeg meg for å spise, etter et par tygg legger jeg hamburgeren tilbake i eska og ser at det flyger en bananflue rundt som så setter seg på maten. Jeg er ikke en fisefin fyr og har levd snuskete selv, men for å få bananfluer i sin kåk eller mat skal det en hel del til. Jeg mister matlysten og sier ifra til en servitør som selv får se flua og sier hun skal få bytta, men jeg må må gå til kassa.

 

Der står restaurantsjefen som ser nesten hånende på meg og sier "hva er det som har skjedd". Jeg forklarer han og han svarer spydig "få se fluen". Hva faen tenkte jeg, den trenger da ikke å være der lengre.

Jeg må da selv gå tilbake og hente maten min for å vise han! Jeg kommer tilbake med maten og fluen er ikke der, han ser dumt på meg og rundt seg. Jeg sier "hvorfor skulle jeg lyve?" Servitøren som har sett fluen sier ingenting og bare gir meg et dårlig "serviceglis". Han snur ryggen til meg og sier: "gi fyren en ny hamburger og nærmest kaster en pomfri-eske på brikken min. Servitøren sier jeg skal sette meg så kommer de ut.

 

Jeg satt meg og ventet, og grunnen til at jeg gikk dit var for å spare tid. Etter at det hadde gått 6min uten ny mat, stakk jeg derifra. 70 spenn på ingenting og utrivelig oppførsel.

 

Skremmer meg hvor lite de reagerte på bananfluen, servitøren såg på det som ingenting og han brydde seg ikke. Som sagt jeg har levd litt råttent men ting skal være jævla rottent før bananfluer setter seg i huset.

post-165295-0-32142200-1328534704_thumb.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...