Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker ikke om jeg har skrevet om dette før, men here goes:

 

Jobbet for en stund siden på et lager, hvor vi sendte ut varene til kunder. Kundene kunne og komme innom og hente varene hvis de ville. En dag ringte det en kunde og sa at mobilen han hadde kjøpt var ødelagt (doa), så jeg sa han kunne komme innom så gjorde vi et bytte der og da.

 

Alt vel så langt, men så begynte kunden å be om penger.

-Hvilke penger skal du ha, spurte jeg

Jo, han skulle ha penger for portoen som vi egentlig skulle ha brukt på å sende ut varen på nytt til kunde (og for portoen kunde måtte legge ut for å sende tilbake til oss).

Han var utrolig frekk, og utlending, så det var ikke så lett å kommunisere med han.

Men penger, det skulle han ha.

Tilslutt måtte jeg hente en av mannfolkene på lageret og få han til å forlare en gang til til kunde hvorfor det ikke kom på tale.

Og så gikk han, med ny mobil, steik forbanna

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Og så gikk han, med ny mobil, steik forbanna

Du skulle jo bare forklart ham at han kunne gå hjem og sende den i posten, så skulle han få pengene han hadde betalt Posten for å sende pakken - hvis han hadde kvittering. Og så kaste ham ut. :p Eller så kunne du knipset ham en tier til bensin og sett på ham med forakt dryppende fra øynene.
Lenke til kommentar

Tok en "uskyldig" gammel dame i å stjele her om dagen. Stamkunde. Hun hadde handlet for et par hundre kroner. Jeg er låseansvarlig. Satt tilfeldigvis på kontoret og såg på cctven akkurat da hun stappet en hermetikkboks til 10-15 kroner i veska.

 

Heldigvis lagde hun ikke noe scene utav det. Hun betalte for varen og jeg fikk navn og tlf, så får det bli opp til eierene om de velger å anmelde det.

 

Jeg synes det fryktelig ubehagelig å konfontrere folk med slikt. Blir litt trist og i dårlig humør resten av dagen.

Lenke til kommentar

Jeg synes det fryktelig ubehagelig å konfontrere folk med slikt. Blir litt trist og i dårlig humør resten av dagen.

Ser den. Jeg gikk med en vond følelse i magen over lengre tid i "frykt" av å måtte "konfrontere" en stamkunde som hadde stjelt lommeboka til en annen stamkunde med downs. :(

 

Stjeler du lommeboka til en med downs får man ingen sympati eller empati fra meg. Selv om jeg i lignende tilfeller sikkert kunne vært litt konfliktsky selv, er det enkelte ting man bare ikke tolererer.

Endret av Hanske
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg jobber på en fast food restaurant, og på en fredag (midt i rush tiden) kom en mor og datter inn og skulle bestille. Moren bestillte først, noe som gikk tilsynelatende bra. Men det var da datteren skulle bestille at ting skar seg litt opp...

 

- Jeg vil ha en liten hamburger til nice price med bare salat i.

Jeg forsøkte deretter å beklage med en meget vennlig tone at hun da heller må betille en annen burger som er noen tiere dyrere, fordi det er nettopp salaten (og annet grønt) som avgjør prisforskjellene. Hun ble da dritsur og skjelte ut meg og andre ansatte. Så der sto jeg, med både mor og datter som nektet å betale noe ekstra for salaten. Køen ble bare større, og kundene bak ble utålmodig.

 

Jeg sa deretter at jeg kunne hente sjefen, da det hørtes ut som jeg ville svindle de. Sjefen kom, og de samme ordene ble gjentatt. De ble da enda surere enn sist, men det gikk visst opp at løpet var kjørt. Hun endte opp med bare "kjøttkaka og ingenting annet".

 

 

Jeg skjønner at folk kan bli frustrerte. Samtidig tar de fleste det med et smil og skjønner at det handler om prinsipp. Hadde det vart meg og min mor, hadde jeg skammet meg hjem.

Lenke til kommentar

Minner meg om noe en kompis fortalte meg om... Han stod ved gotteri hyllen og skulle ha et eller annet kos til han og fruen og i det han skal sette fra seg en pose han lurte på(Han står ca. 30 cm ifra hyllen og det er ca. 0,5-1m klaring bak han) så kommer det en unge løpende mellom han og hyllen og treffer selvfølgelig armen hans med hode :/

 

Forlendrene ble ganske sinna fordi han strakk ut armen når han så ungen kom...(Sånn til info så hadde kompisen min aldri sett den familien før!).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...