Gå til innhold

Hvorfor skal jeg ikke stemme venstre? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har jeg da aldri gjort. Personlig har jeg det veldig trygt og godt, men ser at mange er ekstremt frustrert over at de som sitter med makten feier problemene deres under teppet og til og med begynner å gnåle om rasisme når noen prøver å hinte frempå at det kanskje burde gjøres noe snart.

Lenke til kommentar

En grunn til å ikke stemme venstre er jo at de nekter å samarbeide med Frp. Det er vel derfor de blir så hissige i denne tråden også. Nå om dagen virker det som annenhver tråd skal handle om Frp og da flyter det alltid ut i off-topic, som i denne tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi at venstre er for å beskytte kriminelle. Det er en god grunn til å la være å stemme på dem. I tillegg så er ikke venstre for at Norge skal kvitte seg med kriminelle innvandrere. Vi hadde ikke hatt noen anmeldte overfallsvoldtekter i Norge om det ikke var for innvandrere, tenk over det, når dere sitter der med Chablisen og smatter på hummer, kreps og østersen.

Lenke til kommentar
De ønsker ikke å kaste ut kriminelle innvandrere, en viss Mullah er et eksempel, de som står bak overfallsvoldtektene, ransbølger, innbrudd osv er andre.

Fra Venstres nettsider: Asylsøkere som misbruker asylinstituttet ved å drive kriminell aktivitet, må få en rask reaksjon fra politi og rettsvesen og raskt kunne utvises. Les mer.

 

 

I tillegg er venstre for å sy puter under armene på kriminelle og heller straffe offeret.

Kan du vise til kilder? Du kan starte her.

Lenke til kommentar

Tja, jeg synes Venstre er fantastisk flott parti, men det har såklart sine negative sider. Jeg synes de har et litt for sterkt fokus på miljø, liker ikke at de tipper over til ja til EU eller at de samarbeider så nært med Krf.

 

Men samarbeidet med Krf plager meg egentlig ikke så mye rett og slett fordi krf aldri kommer til å få støtte for de værste tingene sine. Venstre kan fint ignorere Krfs politikk mot homofile fordi det kommer de aldri til å få støtte for uansett og dette vet Krf også godt selv og er ikke noe de hadde pushet på i et samarbeid. Dette er også tydelig fordi erfaring har vist Venstre at Krf selv med sine konservative meninger går ann å samarbeide med når det kommer til faktisk politikk. Hvis man fjerner kristendelen av krf er de et ganske gjennomsnittlig sentrumsparti.

Lenke til kommentar

Enig med Pivotal i kommentaren til samarbeidet med KrF. Selv ser jeg på det som en fordel at Venstre er aktive på miljøfronten. At de fortsatt er et nei-parti i EU-spørsmålet syntes jeg er et negativt trekk, men heldigvis ser dette ut til å gå «rett» vei.

 

Men vi kan ikke være enige om alt :)

Endret av simenss
Lenke til kommentar

Venstre er et dilteparti. Offisielt så har de sine klare fastsatte holdninger, men - deres kjøpslåinger for å bli en del av regjeringen denne gangen, viser at man ikke kan stole på Venstre. De snur kappen etter vinden og gjør det de kan for å få makt, intet annet.

 

Bl.a at de sier at de er for miljø, mens de samtidig er med på å gjøre det vanskeligere å være miljøvennlig. Gogogo! Miljøspørsmålet har kun vært en ny melkeku for regjeringen, en ny unnskyldning for å presse mer penger ut av borgerne.

 

Dere som sier at Venstre har gjort noe positivt for miljøet, kan dere nevne eksakt hvilke tiltak Venstre har gjort for å bedre miljøet? Kan dere nevne noen tiltak i det hele tatt som den sittende regjering har gjort for å bedre miljøet?

Lenke til kommentar
Venstre er et dilteparti. Offisielt så har de sine klare fastsatte holdninger, men - deres kjøpslåinger for å bli en del av regjeringen denne gangen, viser at man ikke kan stole på Venstre. De snur kappen etter vinden og gjør det de kan for å få makt, intet annet.

Hvorfor vil de ikke sammarbeide med AP og FrP da? Hadde de vært så opptatte av makt hadde de vel heller sagt at begge disse partiene var aktuelle å sitte i regjering med? Venstre vil jo ha makt sammen med Krf og Høyre, tre partier som ikke har mer enn 20% til sammen på dagens målinger. Kaller du det å være maktsyk? :)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Dere som sier at Venstre har gjort noe positivt for miljøet, kan dere nevne eksakt hvilke tiltak Venstre har gjort for å bedre miljøet? Kan dere nevne noen tiltak i det hele tatt som den sittende regjering har gjort for å bedre miljøet?

 

Tja for å teknisk sett svare på spørsmålet ditt så arrangerte Venstre i Bodø opprydning og dugnad av en av våre fineste naturområder i fjor vår.

 

Venstre er heller ikke en del av sittende regjering eller en del av venstresiden av politikken, prøv å ikke bland for mye :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...