Gå til innhold

Hvorfor skal jeg ikke stemme venstre? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Skal gi deg to gode grunner til å ikke stemme venstre: Lars Sponheim og Ingvild Tautra Vevatne(møkkadame i kommunestyret i Asker). Så lenge de to sitter i Venstre kommer jeg aldri til å stemme på det partiet.

Jeg skulle gjerne hørt en rasjonell begrunnelse for hvorfor disse personene er grunn god nok til å ikke stemme på et parti jeg antar at du ikke er alt for uenig med. Men siden dette er et stortingsvalg og en av disse personene er en lokalpolitiker som hverken vil få mer eller mindre politisk makt uansett utfall i dette valget, er vel en rasjonell begrunnelse for mye å håpe på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MDG har avhoppere fra både V og SV. Bl.a. Hans A Borgen, som har hatt sentrale verv i både unge Venstre og Venstre. Diskusjonen som har pågått på denne tråden minner om deres argumenter for å velge nytt: Hva er mest skadelig av Venstres, Rødts/SVs politikk? Hvis man ønsker å redde verden, men det er høyst usikkert om det politiske grunnlaget kan gjøre det, da velger man et parti som har det nødvendige grunnlaget.

For min del kunne MDG godt ha tatt resten av miljøkonspiratørene i Venstre som så gjerne vil "redde verden" også, så kan Venstre fokusere mer på viktigere politikk.

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar

Abid Raja er på grensen til flåsete og useriøs i en del sammenhenger men han er faktisk en av få politikere med pakistansk bakgrunn som refser sine "egne" og er tydelig på at vi ikke skal akseptere en del av de kulturelt/religiøst begrunnede handlingene som foretas i enkelte innvandrermiljøer. Det skal han ha kudos for.

Lenke til kommentar
Greit folkens. Når jeg skrev dette innlegget måtte jeg faktisk skjekke at dette var tråden jeg startet om venstre. Er fint å diskutere planøknomi og sosialistisk utopia. Men denne tråden handler dessverre om venstre sin politikk. Meningen med denne tråden er at jeg og andre skal kunne bestemme seg for om de vil stemme venstre eller ikke. Og dermed ikke om vi skal inføre planøkonomi. Ok?

 

BUMP!

 

;)

Lenke til kommentar
Har begynt å sondere terrenget forran neste valg. Og venstre begynner å bli mer og mer interesant. Leste litt om saker jeg intereserer meg for på sidene deres og så langt ser det bra ut.

Men det er en ting som irriterer meg. Venstre ligger midt i mellom alle partiene jeg ikke liker. Og havner de i regjering blir det med en av disse.

 

Det jeg er enig med venstre i er:

-Skolepolitikken

-Styrking av personvern. Stoppe digital overvåkning.

-Skilling av stat og kirke, samt religionsfrihet for landets ledere.

 

Men uansett til saken. Noen som har noen innspill til hvorfor jeg ikke skal stemme venstre?

 

Flørtingen med KrF.

Lenke til kommentar

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...