Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Hvilken app anbefales for offline kart til europeiske storbyer? Skal ikke kjøre bil, bare vandring til fots/sykkel. Bonus hvis kartet også har mulighet for POI (butikker, spisesteder osv. uten noe datatrafikk)

 

Er noe møkk at Google Maps ikke har skikkelig pre-caching av kart.

 

Bruker selv Sygic (hette Aura tidligere?). Funker fin-fint for meg. Inneholder POIer, samt litt Wikipediautdrag fra de stedene du er. Det har også 3D-visning, slik at fjell og bygninger også kommer med. Enkelte spesielle bygninger vises på GPS'en slik de er i virkeligheten.

 

For meg så er det supert GPS-programvare som funker såvel i bil som til fots.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det en metacritic app? Market har ikke virket i hele dag hos meg..

 

Jeg sjekker ofte metacritic når jeg går i spillbutikker for å sjekke scores før jeg kjøper ting. Det går TREGT å laste hele sida inn hver gang.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Noen som hadde giddet å fikse et widgetlocker-theme for meg? Jeg kan ha flere enn to custom themes på telefonen av gangen?

 

Av en eller annen grunn får jeg ikke theme'et opp når jeg legger inn en .rar med bildefilene i riktig mappe.

 

Filene er nesten identiske med et theme som jeg lastet ned og bruker nå, har bare endret litt på den ene bildefila.

post-233263-0-33130400-1311195427_thumb.png

post-233263-0-93769600-1311195452_thumb.png

Lenke til kommentar

Noen som hadde giddet å fikse et widgetlocker-theme for meg? Jeg kan ha flere enn to custom themes på telefonen av gangen?

 

Av en eller annen grunn får jeg ikke theme'et opp når jeg legger inn en .rar med bildefilene i riktig mappe.

 

Filene er nesten identiske med et theme som jeg lastet ned og bruker nå, har bare endret litt på den ene bildefila.

 

Seriøst, ingen?

Lenke til kommentar

 

Bruker selv Sygic (hette Aura tidligere?). Funker fin-fint for meg. Inneholder POIer, samt litt Wikipediautdrag fra de stedene du er. Det har også 3D-visning, slik at fjell og bygninger også kommer med. Enkelte spesielle bygninger vises på GPS'en slik de er i virkeligheten.

 

For meg så er det supert GPS-programvare som funker såvel i bil som til fots.

 

Jeg vil som vanlig fraråde bruk av Sygic etter min erfaring med det..

Jeg installerte en 7-dagers trial i november 2010, rett før jeg dro til UK på tur.

Jeg kom til Heathrow, landet og forsøkte å bruke navigasjonen som da ikke lenger fungerte.. (Jeg hadde på forhånd lastet ned nødvendige kart, jeg hadde også slått AV roaming slik at jeg ikke brukte data..)

Da jeg senere på kvelden stoppet på en restaurant med WiFi fikk jeg det til å funke ved å laste ned et kart til (lastet ned Albania)

Dette fungerte så helt til vi var fremme ved Bed&Breakfast-stedet vi overnattet.

Dagen etter skulle vi kjørte 20 mil for å finne den rallyetappen vi ville se.. Det måtte vi gjøre uten støtte av navigasjonen.

 

Jeg har etter dette nektet å bruke Sygic Aura (Som vel er det fulle navnet, eller var ihvertfall), og vil fraråde det i enhver sammenheng.

 

 

Da er Viber ute for Android. Ring og tekst gratis til alle andre som har dette på Android eller iPhone.

 

https://market.android.com/details?id=com.viber.voip&rdid=com.viber.voip&rdot=1&pli=1

 

Produkter som dette vil rett og slett dø ut av seg selv etterhvert (med mindre de forskjellige løsningene plutselig blir kompatible og kan kommunisere mot hverandre..), det er begrenset hvor mange slike løsninger folk gidder å ha på telefonen.

Det positive med de er at det er med på å presse mobilleverandørene til å senke prisene.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Produkter som dette vil rett og slett dø ut av seg selv etterhvert (med mindre de forskjellige løsningene plutselig blir kompatible og kan kommunisere mot hverandre..), det er begrenset hvor mange slike løsninger folk gidder å ha på telefonen.

Det positive med de er at det er med på å presse mobilleverandørene til å senke prisene.

 

Har også testet Viber ut litt nå, og synes i grunn det virker lovende. Det er jo delvis kompatibelt mot hverandre også, siden det også fungerer mellom Android og Apple, og ikke bare Android-Android og Apple-Apple. Men det jeg ikke likte, var at jeg ikke klarte å få qwertytastatur i landskapmodus. Eller er det en løsning for dette som jeg ikke har funnet ut av enda?

Lenke til kommentar

 

Bruker selv Sygic (hette Aura tidligere?). Funker fin-fint for meg. Inneholder POIer, samt litt Wikipediautdrag fra de stedene du er. Det har også 3D-visning, slik at fjell og bygninger også kommer med. Enkelte spesielle bygninger vises på GPS'en slik de er i virkeligheten.

 

For meg så er det supert GPS-programvare som funker såvel i bil som til fots.

 

Jeg vil som vanlig fraråde bruk av Sygic etter min erfaring med det..

Jeg installerte en 7-dagers trial i november 2010, rett før jeg dro til UK på tur.

Jeg kom til Heathrow, landet og forsøkte å bruke navigasjonen som da ikke lenger fungerte.. (Jeg hadde på forhånd lastet ned nødvendige kart, jeg hadde også slått AV roaming slik at jeg ikke brukte data..)

Da jeg senere på kvelden stoppet på en restaurant med WiFi fikk jeg det til å funke ved å laste ned et kart til (lastet ned Albania)

Dette fungerte så helt til vi var fremme ved Bed&Breakfast-stedet vi overnattet.

Dagen etter skulle vi kjørte 20 mil for å finne den rallyetappen vi ville se.. Det måtte vi gjøre uten støtte av navigasjonen.

 

Jeg har etter dette nektet å bruke Sygic Aura (Som vel er det fulle navnet, eller var ihvertfall), og vil fraråde det i enhver sammenheng.

 

 

Da er Viber ute for Android. Ring og tekst gratis til alle andre som har dette på Android eller iPhone.

 

https://market.android.com/details?id=com.viber.voip&rdid=com.viber.voip&rdot=1&pli=1

 

Produkter som dette vil rett og slett dø ut av seg selv etterhvert (med mindre de forskjellige løsningene plutselig blir kompatible og kan kommunisere mot hverandre..), det er begrenset hvor mange slike løsninger folk gidder å ha på telefonen.

Det positive med de er at det er med på å presse mobilleverandørene til å senke prisene.

 

Ikke enig med deg ang. sygic. Hadde før Navigon, avinstallerte dette for 2-3 mnd siden grunnet elendig kartoppdatering og enda verre kundeservice.

La da inn Sygic (kjøpe versjon med mulighet å laste ned kart over alle land i Europa). Ikke vært annet enn positiv overrasket over funksjonalitet, kart og utseende. Synes det fungerer utmerket. Testet nøye ut i Norge og i deler av Spania, UK og Danmark

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...