Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Men spørsmål: funker notifications på Google+ for dere på tlf? Virker som om jeg ikke får notifications. Må appen ligge åpen i bakgrunnen, eller er det nok at jeg er registrert og har appen på telefonen?

Sjekk innstillingene dine på plus.google.com, her kan du velge når du skal få notifikasjoner på de forskjellige platformene (e-post, google+ på nett og til mobil). Deretter sjekker du innstillingene på appen, du kan velge å skru notifikasjoner av og på her.

 

Om du har sett igjennom alt her og satt de på, så skal det være nok å bare ha logget på og startet appen en gang, så får du notifikasjoner uten å måtte å trenge å gjøre noe mer, akkurat som på f. eks Gmail-appen.

 

 

Setter pris på hjelpen, men finner ikke disse innstillingene. Det jeg finner er SMS og Mail checkboxes på listen under Settings -> Google+. Med SMS antar jeg de faktisk mener SMS og ikke enkle notifications.

 

Jeg ser også en Add Phone Number men der er valgene enten USA eller India, ikke Norge.

 

Hvordan innstillinger er det jeg skal skru på her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har innstallert og logget inn med Google+ appen så skal det registreres på nettsiden slik at du kan administrere innstillingene herifra. Her er et bilde av hvordan jeg har det. Du kommer hit ved å gå på Kontoinnstillinger -> Google+. Prøv linken.

 

Jeg har ikke lagt til mobilen min vha. mobilnummeret mitt i Google+, men jeg veit at de har mobilnummeret mitt fra Gmail, så kanskje det har noe å si.

 

VNOoh.png

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Okay, så de sender ikke en faktisk SMS til deg siden du har huket av for "SMS"?

 

Fikk nettopp notification i statusbar'en min fra google+ om en kommentar på et innlegg jeg hadde kommentert på, og jeg har ikke huket av noen av de SMS-greiene over.

 

Sikker på at de ikke mener vanlig tekstmelding? For det er det det virker som på teksten over :<

Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært borti noe om SMS. Telefonikonet representerer appen Google+ som jeg har innstallert tror jeg, selv om teksten over er rimelig misvisende. De kan jo ikke sende meg en SMS når jeg ikke har gitt de telefonnummeret mitt (Google+ går via datatrafikk som en vanlig PC).

Har forøvrig aldri fått noen tekstmelding fra Google når jeg tenker meg om.

 

Dobbeltsjekk at alle innstillingene i Google+-appen er satt til å ta imot notifikasjoner, samt at du har på oppdatering av Google-brukeren din via innstillinger -> kontoer/synkronisering -> google -> 'synkroniser Google+ notifikasjoner'

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Hm okay, nei det ser ut som om det funker greit uten å huke av de innstillingene på nettet som du viste over.

 

Eller, i alle fall fikk jeg en notification uten å ha dem huket av. Dette er det som leder meg til å tro at de er beregnet på sms varsling når Google+ utvider til mer enn USA og India på telefonnummeret du kan legge inn i Settings på plus.google.com. MAO de gjør ingenting akkurat nå dersom du ikke bor i USA/India og har lagt ditt telefonnummer inn i innstillingene der.

 

Prøv å huk bort alle de mobilgreiene en dag og se om det er noe forandring :) . Jeg tipper du enda får notifications.

Lenke til kommentar

Der fikk jeg en notifikasjon, selv om alle sjekkboksene inkl. "Legger meg til i en krets" var usjekkede, så er vel kanskje for SMS? Var litt merkelig, fordi jeg sjekket inni appen og trykte på varslene, så oppdaterte den seg, og først da fikk jeg en notifikasjon når den merket at det var kommet noe nytt. Men uansett, fikk en notifikasjon. Jeg legger til deg nå, så får vi se om du får noe.

 

Forresten - mobilnummeret ditt står på infosiden din. Om det ikke er med vilje så kan det være en idé å skjule den, i alle fall for folk som ikke er i dine kretser :)

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Hm tja, kanskje jeg skal fjerne nummeret. Ser ingen grunn til å ikke ha det der, men what the hell, ingen grunn TIL å ha det der heller :p .

 

Angående notifications, fikk jeg notification på plus.google.com, men ikke på telefonen. Om jeg åpner appen vil jeg nok garantert få det, så tester det NUH.

 

Og der kom den i appen, ikke i notificationtray. Og noen sekunder senere kom det notification i tray.

 

Syntes det er rart at jeg ikke får notifications uten at appen er åpen... Virker som om jeg må ha appen oppe hele tida for at det skal funke.

Lenke til kommentar

Husk at du enkelt kan bestemme hvilken info som er synlige for hvem. Du kan jo f. eks sette at det er kun synlig for standardkretsene Venner og Familie, noe som er praktisk :)

 

Grunnen til at det kommer når du åpner appen er jo pga. når du går på varselsiden så oppdateres den automatisk. Syns det er litt merkelig at man ikke selv kan sette oppdateringsfrekvensen i appen, da jeg selv har opplevd at det tar noen ganger ganske lang tid før du får den på mobilen i forhold til på nettleseren.

 

Jeg har HTC Desire, og om man er på innstillinger -> kontoer/synkronisering og velger 'vær', så kan man velge oppdateringsfrekvensen, men finner ikke noe slikt noe hos hverken Google-brukeren eller i appen :\

 

Om det fortsetter å være såpass treigt til å oppdatere seg så tror jeg at jeg sender en tilbakemelding til Google om å gi oss mulighet til å oppdatere oftere. Jeg har i alle fall massevis av data til overs hver måned, så det er ikke akkurat noe problem.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Ja var det jeg regnet med var grunnen, at den forceoppdaterer pga at jeg åpner appen.

 

Men lurer på om det øker updatinga om den ligger i bakgrunnen?

 

If so trenger jeg en måte å legge Google+ appen i en unntaksliste så den ikke lukkes automatisk.

 

Ja jeg skal skrive dem en mail selv.

 

"Unlimited" data pakke selv. Klart, I learned the hard way at det er ikke ubegrenset likevel, er vel en cap på 5gig eller noe om jeg husker rett fra mine n900 days når jeg ikke hadde pc hjemme og n900en var alt jeg brukte (tenk torrents osv...) :p

Lenke til kommentar

Tror den kun oppdaterer når varselsiden får fokus. Om du da f. eks låser mobilen når du er i Google+-appen i stedet for typisk hjemskjermen så kan du jo på en måte tvinge hyppigere oppdateringer, men en slik løsning blir for dumt i lengden.

 

Merk at ingen apps "lukkes" i Android, men settes til sleep/zombie, og å tvinge en app til å aldri sove er en heller dårlig idé :p

 

Angående unlimited ikke er unlimited, du tenker vel på at farten blir treiger etterhvert? Eller er det "unlimited!*" og så er det maks 5GB? Har selv "bare" 500 MB så har ikke prøvd unlimited før :)

Lenke til kommentar

Hm ja, jeg sendte dem en lang feedback på dette med notifications, hvor basically jeg sa at integrering med mobilen er hjørnesteinen for at jeg ser potensiale i g+, og at jeg aktivt rekruterer folk fra face til g+ siden jeg elsker konseptet, og siden dette er såpass viktig burde det være mulig å få instant notifications på telefonen fra g+.

 

Neida, farten senkes til Edgehastighet etter makskvoten. Sykt nok. Du kan betale en viss sum for 1gb ekstra med normal hastighet dersom du overskrider makskvoten, er vel type en hundrelapp.

Lenke til kommentar

Finfint! Har sendt de noen tilbakemeldinger selv, men skal ikke se bort i fra at tilbakemeldingene drukner i havet nå i starten mtp. den latterlig store brukerveksten.

 

Edge faktisk. Jeg dør litt inni meg hver gang jeg ser E'en poppe opp i taskbaren til Androiden min, så føler virkelig med deg :\

Lenke til kommentar

Tenkte meg det :-) Men lurer litt - hvor la du til mobilnummeret ditt for at det skulle bli synlig på profilen din? Jeg tenker jeg kan like godt legge ut nummeret mitt for venner og familie. Google har allerede nummeret mitt om de virkelig har lyst å selge det for reklamering, noe jeg tviler på men.

Lenke til kommentar

Det var der det hadde gjemt seg ja, husker jeg hadde sett det en gang :p

Men jeg kan velge hvem som kan se hva som er under f. eks Privat da som det heter på den norske versjonen, men ikke hvilke kretser. Har du sett noe til det her? Jeg vil f. eks ikke at folk jeg har lagt til i kresten 'Bekjente' skal kunne se mobilnr mitt.

Lenke til kommentar

Settings -> account overview -> edit profile

 

velg nummeret, trykk der det står "mine kretser" eller hva det står på norsk, "my circles".

 

Velg Custom, og legg til sirklene "Friends" og "Family".

 

Se om det hjelper :) .

 

Detourer kanskje litt av tråden her nå :o . Sorry folkens. Er LITT androidrelatert tho!

Lenke til kommentar

Takker. Fikk dog ikke til å skille at f. eks mailen ble vist for alle, mens mobilnr kun for familie/venner. Men nok om det, vil ikke drepe tråden og bli takket med å få en advarsel.

 

Har forresten en app å anbefale og et spørsmål om noen har et forslag til en bedre app, nemlig DailyComix. App som lar deg lese webcomics enkelt, men den er rimelig treig, så lurte på om noen har et bedre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...