Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan/Hvor henter programmer som 3G Watchdog Pro og Traffic Counter dataene for hva som er nedlastet, opplastet og av hvilket program?

 

Jeg installerte Traffic Counter og fikk all informasjonen om datatrafikken siden forrige omstart av mobiltelefonen. Ettersom den ikke har rukket å samle den informasjonen selv må den da ligge i Android. Spørsmålet er da hvor?

 

Etter å ha brukt Traffic Counter en liten stund nå kunne jeg tenkt meg litt mer informasjon i oversikten over programmer sine datatrafikk. Ettersom programmer som jeg aldri har brukt eller programmer som ikke skulle hatt noen datatrafikk ligger på listen skulle jeg gjerne hatt litt mer informasjon om. Når datatrafikken tok sted og eventuelt hva som ble nedlastet/opplasted. I tilfellene hvor det opplastes data kunne jeg tenkt å vite om noe personlige data har blitt sendt.

 

Noen som kan hjelpe meg med å finne ut om dette. Eventuelt hvor jeg kan lete i Android for denne informasjonen selv.. manuelt. Kunne kanskje tenkt å lage et lite program selv som henter all informasjonen som er mulig å hente. Disse 2 programmene jeg nevnte henter vel bare en liten del av det Android har liggende over datatrafikk.

 

 

Lenke til kommentar

Noen av programmene som ligger på listen over de som har lastet ned/opp er programmer som aldri skal ha noe med Internett å gjøre. Oppgavebehandler, Instillinger, samt Videoskaper(som jeg aldri har brukt). Det er minimalt med data, 0.1MB, men likevel bekymrende. Hva i all verden trenger disse å laste ned/opp?

 

Har hørt at applikasjonen til NRK forbruker mye datatrafikk når man ser på Nett-TV med mobiltelefonen, men jeg får ikke opp NRK på listen i Traffic Counter. Noen som vet hvorfor.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg liker Llama bedre og bedre. Program som lar deg samle info om mobilmastene i nærheten av stedene i livet ditt (hjemme, jobb, skole, etc) og basert på disse lagre "regler". F.eks at mobilen skal være på lydløs om du er "hjemme" mellom kl 23 og 07, eller at WLAN slås av når du forlater "hjemme" (og dermed unngår at mobilen søker etter WLAN som gal på steder det ikke er WLAN).. Uendelige muligheter!

Lenke til kommentar

Stememer det, så om du ikke har et abonnement med fri databruk, så betaler man faktisk for å se reklame.

 

Root telefonen, så kan du blokere dem. ;)

 

Eller; hvis du ikke har fri datatilgang, skru på data når du trenger det ;)

 

Flere og flere beveger seg over på dagens fastpris abonnementer med inkluderte megabyte.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg slår av vibreringa når jeg taster med Skandinavisk Skjermtastatur? Har en HTC Desire.

 

Innstillinger -> Språk og tastatur -> Innstillinger for Skandinavisk skjermtastatur -> Vibrate options -> Fjern kryss ved "Enable vibrate on keypress" -> Save

 

Jeg kjører Leedroid, men tror menyen i Sense er ganske lik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg slår av vibreringa når jeg taster med Skandinavisk Skjermtastatur? Har en HTC Desire.

 

Innstillinger -> Språk og tastatur -> Innstillinger for Skandinavisk skjermtastatur -> Vibrate options -> Fjern kryss ved "Enable vibrate on keypress" -> Save

 

Jeg kjører Leedroid, men tror menyen i Sense er ganske lik.

 

Takk skal du ha.

Lenke til kommentar

Facebook:

 

Når facebook applikasjonen kjører på mobiltelefonen får jeg ofte varsling om nye meldinger i Android, men når jeg trykker på disse åpnes ikke applikasjonen og jeg kommer tilbake til startskjermen. Dersom jeg så åpner applikasjonen selv er det ikke noen nye meldinger som vises.

I enkelte tilfeller når jeg virkelig får nye meldinger og jeg trykker på varslingen så åpnes applikasjonen og meldingen vises. Det er virkelig irriterende ettersom jeg begynner å lure på om jeg har fått nye meldinger, men at de ikke vises. Noen andre som har dette problemet?

 

 

 

Opera Mobile:

 

Flere ganger når jeg skriver foruminnlegg i landskapmodus og trykker på Utført så forsvinner hele innlegget mitt. Det er derfor jeg nå skriver dette innlegget på min bærbare PC istedet. Det er svært irriterende og skrive et stort innlegg i landskapmodus og så forsvinner alt jeg har skrevet.

Edit: Opplevde problemet i portrait modus også.

 

Edit2: Vet ikke om dette innlegget er for all diskusjon om programmer til Android. Eller er det kun ment for anbefalinger...

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Flere ganger når jeg skriver foruminnlegg i landskapmodus og trykker på Utført så forsvinner hele innlegget mitt. Det er derfor jeg nå skriver dette innlegget på min bærbare PC istedet. Det er svært irriterende og skrive et stort innlegg i landskapmodus og så forsvinner alt jeg har skrevet.

Edit: Opplevde problemet i portrait modus også.

Fikset i oppdateringen: http://my.opera.com/operamobile/blog/2011/07/06/opera-mobile-11-1-silent-update-1-for-android
Lenke til kommentar

Flere ganger når jeg skriver foruminnlegg i landskapmodus og trykker på Utført så forsvinner hele innlegget mitt. Det er derfor jeg nå skriver dette innlegget på min bærbare PC istedet. Det er svært irriterende og skrive et stort innlegg i landskapmodus og så forsvinner alt jeg har skrevet.

Edit: Opplevde problemet i portrait modus også.

Fikset i oppdateringen: http://my.opera.com/operamobile/blog/2011/07/06/opera-mobile-11-1-silent-update-1-for-android

 

Oppdaterte Opera gjennom Android Market for et par dager siden. Merket fremdeles problemet idag.

 

Jeg skrev dette unnlegget 2 ganger ettersom det forsvant når jeg trykket på den høyre touch knappen for å fjerne tastaturet

post-9575-0-74475400-1310152087_thumb.jpeg

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Er det noen her som har prøvd denne varianten:

 

Først Copter Displayfilm på skjermen, deretter en slikonetui rundt telefonen? Burde det fungere rimelig greit?

 

Kombinasjonen funker nok bra, men vet ikke hvordan det er med den Copter beskyttelse-filmen. Var kjapt rundt om sider og anmeldelser og noen som skrev at skjermen ble stygg / blass.

 

Men selvom de fleste Android-telefoner har Gorilla glass er det greit å ha beskyttelse uansett hvor ripe-resistant glasset er. En vet jo aldri. :thumbup:

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...