Gå til innhold

– Sett ned prisen, Sony! (PS3)


Anbefalte innlegg

hvorfor er mye av diskusjonen her om grafikk, det jo hele spillopplevelsen som teller... Og hvis noen har noe og si på det, kan dere prøve og finne ut hvor mange som spiller

CS: 1,6 hvos jeg ikke tar helt feil så er det ikke allverdens grafikk på det spillet....

Fordi grafikk er endel av spillopplevelsen, og en vesentlig del av de tekniske kapabiliteter en konsoll kan levere.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den pipelyden ved oppstart friker da ut meg om jeg skulle jevnlig prøvd noe sånt.

Den kan da fjernstartes via PSP, Xbox kan ikke fjernstartes.

xbox kan jo startes fra kontrollen.

 

er det egentli noe annet en blu ray ps3 kan gjør som xbox 360 ikke kan?

Skrus på etter leggetid uten at foreldrene hører det.

er ikke noe problem for meg, har soverom nede i kjelleren og foreldrene mine har helt oppe :p har xbox 360. pluss jeg gidder ikke å spille så sent pga er for trøtt til å få til noe i spillene.

 

er bare litt nysjerrig på hvorfor jeg burde kjøpe en konsoll til doble prisen. bortsett fra blu ray. tenker på egenskaper ikke at den er mer stille.

Endret av Markelure
Lenke til kommentar
hvorfor er mye av diskusjonen her om grafikk, det jo hele spillopplevelsen som teller... Og hvis noen har noe og si på det, kan dere prøve og finne ut hvor mange som spiller

CS: 1,6 hvos jeg ikke tar helt feil så er det ikke allverdens grafikk på det spillet....

Fordi grafikk er endel av spillopplevelsen, og en vesentlig del av de tekniske kapabiliteter en konsoll kan levere.

 

AtW

litt rart hvis grafikk gjør hele spillopplevelsen, hallo??? 1,6 dritt grafikk.. sikkert flere millioner som spiller og noen tusen som har dedikert livet sitt til og spille 1,6

Lenke til kommentar
hvorfor er mye av diskusjonen her om grafikk, det jo hele spillopplevelsen som teller... Og hvis noen har noe og si på det, kan dere prøve og finne ut hvor mange som spiller

CS: 1,6 hvos jeg ikke tar helt feil så er det ikke allverdens grafikk på det spillet....

Fordi grafikk er endel av spillopplevelsen, og en vesentlig del av de tekniske kapabiliteter en konsoll kan levere.

 

AtW

litt rart hvis grafikk gjør hele spillopplevelsen, hallo??? 1,6 dritt grafikk.. sikkert flere millioner som spiller og noen tusen som har dedikert livet sitt til og spille 1,6

tror du må lese på ny før du skriver. han skriver at det er en del. ikke hele spilleopplevelsen slik som du sier. og at så mange spiller cs er dems problem.

Lenke til kommentar
Den pipelyden ved oppstart friker da ut meg om jeg skulle jevnlig prøvd noe sånt.

Den kan da fjernstartes via PSP, Xbox kan ikke fjernstartes.

xbox kan jo startes fra kontrollen.

...

Jeg kan starte min PS3-maskin fra hvor enn i huset mitt jeg er så lenge jeg har WIFI dekning. Det klarer ikke en xbox.

ja for jeg har jo jævlig bruk for å starte xboxen fra kjøkennet. dummeste argumente jeg har hørt på en stund.

Lenke til kommentar

Tja, egentlig så får man mye for pengene når man kjøper en Ps3.

 

Sånn kjapt i farta :

 

*80Gb harddisk.

*Blu Ray som oppdateres via nettet.

*Internett tilgang.

*Linux muligheter (fungerer greit til enkle ting).

*Trådløst internet.

*Gratis flerspillermuligheter på nett.

 

Dette for ca 3500Kr. Levetid på konsollen opp til 10 år (dvs 6-7 år til) , kostnad pr år = 350kr.

 

Så kan man jo sammenligne med Xbox 360 :

 

*Arcade , ingen Harddisk 1689Kr (oppgradering hd 120Gb koster : 999kr)

*Lan Interface (oppgradering til wifi koster : 699kr)

*Ingen onlinespilling (årlig kostnad koster : 499kr)

 

Total kostnad for Xbox360 med harddisk, trådløst internet og online spilling blir da :

3886kroner. Selvsagt er man lur og kjøper pro så kommer det seg kun på 3497 som er ca det samme som PS3 koster. I tilegg så må man jo betale 500kr hver 12 måned for Live gold tjenestene da.

Lenke til kommentar

Dårlig grafikk kan også medføre at spillet blir bedre på andre områder. Fordi da må man kompensere.

 

For gamle gubber som meg som koste meg med å flytte rundt på firkanter med navnet Roger Wilco og Larry Laffer så er ikke akkurat grafikk så alt for viktig. 3D-jaget på slutten av 90-tallet gikk hardt ut over kvalitet når det kom til innhold fordi så mye fokus var på det visuelle hvor mye annet ble ignorert. I tillegg overlot det mer til fantasien. Med enkelte av dagens spill er jo den biten fullstendig slått av fordi alt av detaljer blir servert. Det mister i så måte en faktor som eldre spill hadde. Kreativiteten man benyttet for å få det meste ute av VGA var jo, sett i ettertid, også noe særskilt.

 

Snart så finnes det jo ikke noen slike utfordringer. Men det gir vel igjen andre positive ting. For gretne gamle gubber som lever i fortiden hjelper ikke det særlig. Akk, there will always be Quest For Glory :)

Lenke til kommentar
Tja, egentlig så får man mye for pengene når man kjøper en Ps3.

 

Sånn kjapt i farta :

 

*80Gb harddisk.

*Blu Ray som oppdateres via nettet.

*Internett tilgang.

*Linux muligheter (fungerer greit til enkle ting).

*Trådløst internet.

*Gratis flerspillermuligheter på nett.

 

Dette for ca 3500Kr. Levetid på konsollen opp til 10 år (dvs 6-7 år til) , kostnad pr år = 350kr.

 

Så kan man jo sammenligne med Xbox 360 :

 

*Arcade , ingen Harddisk 1689Kr (oppgradering hd 120Gb koster : 999kr)

*Lan Interface (oppgradering til wifi koster : 699kr)

*Ingen onlinespilling (årlig kostnad koster : 499kr)

 

Total kostnad for Xbox360 med harddisk, trådløst internet og online spilling blir da :

3886kroner. Selvsagt er man lur og kjøper pro så kommer det seg kun på 3497 som er ca det samme som PS3 koster. I tilegg så må man jo betale 500kr hver 12 måned for Live gold tjenestene da.

vis du er litt lur så kjøper du heller en elite med harddisk så koster den ca 2500 eller en premium til 2000 med 60 gb. så har du spart en del allerede. xbox live kan du få kjøpt enda billigere på internett til 300 400 for et år og wifi koster de billigste plassene 600kr. og da ender jeg på ca 3500 for ne elite med 120 gb harddisk som er 40 gb mer en ps3. evt premium så får du hele pakke for ca 3000 med 20 gb mindre harddisk en ps3. så vis du ikke trenger blu ray så er det bedre å kjøpe xbox 360 etter mitt syn.

Lenke til kommentar

Markelure : Selv om du prøver å vri på det så ender du jo opp på 3500 som er samme som PS3 nå koster.

 

Men den årlige kostnaden på å spille online er da minimum 300 kr opp til 400, da kan du jo si meg hvilken som blir den billigste konsollen i lengden.

 

Edit :

Prøver egentlig kun å sikte til at den billigste utgaven til Xbox 360 faktisk ikke trenger å være så utrolig billig som man prøver å ha det til da visse tjenester og teknologier ikke er med i prisen.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
vis du er litt lur så kjøper du heller en elite med harddisk så koster den ca 2500 eller en premium til 2000 med 60 gb. så har du spart en del allerede. xbox live kan du få kjøpt enda billigere på internett til 300 400 for et år og wifi koster de billigste plassene 600kr. og da ender jeg på ca 3500 for ne elite med 120 gb harddisk som er 40 gb mer en ps3. evt premium så får du hele pakke for ca 3000 med 20 gb mindre harddisk en ps3. så vis du ikke trenger blu ray så er det bedre å kjøpe xbox 360 etter mitt syn.

449,- er billigste for Live Gold 12 mnd i Prisguiden. Batterier må man også ha i og med at de som følger med ikke er oppladbare. Inngangsprisen på Xbox er nok billigere ja, men man får mindre for penga og totalprisen blir en del høyere, ihvertfall om man vil spille over internett.

Lenke til kommentar

har jeg noen gang snaktt om prisguiden? nei. se litt rundt i tråder på xbox forumet her så ser du en hau med nettbutikker om selger xbox live koder med pay pal osv mye billigere. at totalprisen blir den samme er greit, men må huske at xbox 360 har større harddisk.

 

har selv ikke brukt 1000 kr engang på min xbox. byttet in ps2 min og betalte 399. så benyttet jeg meg av tilbudet fra microoft med 20 gb harddisk og 3 mnd xbox live for 150 kr inkuldert frakt. er litt liten harddisk men bedre en ingen ting. ps2 en stod bare i et hjørne å støvet bort :p

Endret av Markelure
Lenke til kommentar
Den pipelyden ved oppstart friker da ut meg om jeg skulle jevnlig prøvd noe sånt.

Den kan da fjernstartes via PSP, Xbox kan ikke fjernstartes.

xbox kan jo startes fra kontrollen.

...

Jeg kan starte min PS3-maskin fra hvor enn i huset mitt jeg er så lenge jeg har WIFI dekning. Det klarer ikke en xbox.

ja for jeg har jo jævlig bruk for å starte xboxen fra kjøkennet. dummeste argumente jeg har hørt på en stund.

Ja, jeg må si at dine er så mye bedre.

Her er det ikke snakk om at den og den tingen er dum og ikke dum, men muligheten er til stede. Dessuen kan du fjernstyre den. Men enkelte blir jo aldri fornøyd. Jeg opplever det som en nyttig funksjon. Det hender at jeg surfer på PS3 via PS3 da PS3 har en bedre nettleser.

Lenke til kommentar

Fikset meg 13 mnd. Xbox Live for underkant av 300,- via ein nettside eg ikkje husker navnet på. Man finner glatt rimelige steder å bestille fra :)

 

23,- i mnd. for ein tjeneste med solid og godt utviklet rammeverk er etter min meining ein ganske fordøyelig sum å svelge.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...