Gå til innhold

– Sett ned prisen, Sony! (PS3)


Anbefalte innlegg

Er dog helt enig med at prisen på Ps3 må ned, halverer du nåværende pris til 1500 og smekker inn enn jalla harddisk på 10G / 20Gb (eller det billigste man kan få) så vil man nok se at antall konsoller som selles økes betraktelig.

 

bare synd at produksjonskostnaden på en enhet ps3 er over 1500kroner.. uansett om du selger den UTEN harddisk.. blir ønsketenkning. Tapet hadde blitt helt enormt dessverre..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man blir veeeldig klok på uttalelser fra fanboys stilt opp mot uttalelser fra multiplattformutviklere som har alt å tape på å velge side. ;)

Nå røper han ikke navnet sitt, hvilket firma han jobber for eller hvilket spill det er snakk om. Hans deltagelse på Beyond3D forumet blir også godt likt, noe som ikke sier så rent lite.

Men du får selvfølgelig ta det som du selv vil.

Lenke til kommentar

Må si etter at jeg nå har lest hele tråden humrer jeg litt i skjeggstubbene.

 

Her kommer utviklere fra EA og Ubisoft, blant annet, og sier at PS3 er nødt til å kutte prisen fordi det er ikke så atraktivt å lage spill til konsollen, og hva er svarene her i tråden? Samme smørja hvor uber PS3 er fremfor X360.

 

Relevansen er hvor?

Lenke til kommentar
Må si etter at jeg nå har lest hele tråden humrer jeg litt i skjeggstubbene.

 

Her kommer utviklere fra EA og Ubisoft, blant annet, og sier at PS3 er nødt til å kutte prisen fordi det er ikke så atraktivt å lage spill til konsollen, og hva er svarene her i tråden? Samme smørja hvor uber PS3 er fremfor X360.

 

Relevansen er hvor?

Jeg står fast på at jeg gladelig hadde betalt 10 000 for en PS3.

Lenke til kommentar
Må si etter at jeg nå har lest hele tråden humrer jeg litt i skjeggstubbene.

 

Her kommer utviklere fra EA og Ubisoft, blant annet, og sier at PS3 er nødt til å kutte prisen fordi det er ikke så atraktivt å lage spill til konsollen, og hva er svarene her i tråden? Samme smørja hvor uber PS3 er fremfor X360.

 

Relevansen er hvor?

Jeg står fast på at jeg gladelig hadde betalt 10 000 for en PS3.

Du kan kjøpe to av den hvis du vil :p

Lenke til kommentar
Hva faen? Den har da ikke dårligere skjermkort!
Og lagger ikke, jeg har ganske mange spill og kan ikke si at noen av dem lagger... og jeg tvinger den til å kjøre full hd på alle spill... dessuten er prossesor'n 2 ganger så bra som 360 sin...

Flere PS3 spill har lavere framerate enn Xbox360. Senest RE5 der Xbox360 utgaven kjører på stabilt 30FPS mens PS3 utgaven kjører på 22-25FPS. Xbox360 utgaven sliter dog mer med tearing i mellom/cut-scene sekvensene.

 

Hvis du virkelig er interessert i å lære litt om dette foreslår jeg andre kilder enn youtube.

 

Beyond3d.com har en fin artikkel om Xenos (Xbox360 GPU) og du finner mye info i forumet dems. Her er f.eks en interessant tråd:

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t...light=xenos+rsx

 

Fra en utvikler i samme tråd (Joker454)

"Complaining about having to pre-cull geometry on the SPU before sending to the GPU... The fact that the Cell is good at that should be listed as a strength, but he cites it as a weakness because he does not want to spend the effort to tap that performance."

 

Normally i would agree with you. In this case though it's not a strength, its a requirement because you have to do it to help the PS3 keep pace with the 360. Remember as well, we already lose one spu to redundency, and another to Sony. We're left with 6, but now we need to spend some of those to help the rsx. I'd far prefer using spu's for full cloth sim on all characters, collision code, animations, etc. I don't mind learning new hardware, me and others do it all the time.

 

Our shaders are very expensive. But then again, they look really good, and that's what nex gen is all about We can optimize them some more (we have already), but optimized shaders would still run faster on 360. Porting is not so much the problem in this case as is the rsx's unwillingless to deal with verticies. If you read the rsx docs, they are pretty much saying "please, please, please don't send verticies to rsx". The whole reason for using spu's is to do backface culling on all your verts first, that way you can send a smaller subset of verts to the rsx to get around its limited vertex processing. The rsx can backface cull them itself of course, and this does cut out pixel shader computation, but it still must run thru the vertex shader, which means it still must incur the one cycle penalty per vert input which brings rsx to its knees.

 

In the end my beef is with the PS3 gpu which I still feel is disappointing compared to the 360's. I have no beef with Sony or the PS3 itself. To make a nex gen game that looks of gears of war quality needs three things. Great shaders, more geometry, and lots of lookup maps. RSX has a hard time with all of those. It seems like an odd choice to me to go head to head with 360.

 

"GPU wise I think 360 and PS3 have more or less the same power"

 

I fully respect your opinion of course, although this is the first time I've heard a dev say that And I'm even talking about old school programmers that hate Microsoft with a passion! Even they, privately, give the nod to 360 in graphics. Although they will usually immediately follow it up with a lengthy discussion of the joys of cell ;)

 

The spu's are certainly the PS3's ace, but I'm wondering, will they let that box eclipse 360 performance, or just match it? I don't really know the answer to this so we'll have to see.

 

Du er klar over hvor gammal den artikkelen er? men uansett, har du spilt uncharted?! Fy faen å bra grafikk! tenkte hele tiden da jeg spilte gjennom det "shit jeg kan ikke tro grafikken" og spilt killzone 2 eller? pjoh! blir hett med alle detaljene! det kaller jeg grafikk, og unchated bruker ca 30% av kapasiteten til ps3, og det uttalte noughty dog selv, killzone 2 bruker vell 52% husker ikke helt jeg, men er ikke mye over halve kraften til maskinen, vil ikke si at x360 har bedre grafikk nei, viss du har fulgt litt med nå i det siste så er det flere spillutviklere som uttaler seg om at ps3 er deilig å jobbe med, og at de ikke trenger å bekymre seg over plass på disken.... de kutta jo ned på gta iv pga lite plass på diskene til x360...

 

og ja, jeg er ps3 fanboy og jeg er stolt av å være fanboy av den beste konsollen :new_woot:

Endret av crisz
Lenke til kommentar
Punktum, folkens. Sett punktum når dere er ferdige med en setning ;)

 

Bear^, du klager over hvordan alle andre driver konsollkrig, men selv er du en av de som egger til strid med å komme med påstander som er falsifiserbare på alle punkt. Check your sources, please.

 

Trenger ikke egge til strid, strid kommer uansett ;)

Lenke til kommentar
Du er klar over hvor gammal den artikkelen er?

Hardwaren har ikke endret seg, heller ikke den større enigheten om at Xbox360 har en raskere og mer fleksibel GPU.

 

men uansett, har du spilt uncharted?! Fy faen å bra grafikk! tenkte hele tiden da jeg spilte gjennom det "shit jeg kan ikke tro grafikken" og spilt killzone 2 eller? pjoh! blir hett med alle detaljene! det kaller jeg grafikk, og unchated bruker ca 30% av kapasiteten til ps3, og det uttalte noughty dog selv, killzone 2 bruker vell 52% husker ikke helt jeg, men er ikke mye over halve kraften til maskinen, vil ikke si at x360 har bedre grafikk nei

Ja jeg har disse spillene selv. Disse prosenttallene er forøvrig nærmere bestemt siktet til SPU bruk.

Men dette er ikke nødvendigvis bevis på at PS3 klarer mer enn Xbox360. Som jeg kommenterte i en annen tråd:

"Å sammenligne konsollers potensiale er vanskelig selv med ekslusive titler. Man vil vanskelig kunne sammenligne med samme parametere som budsjett, dyktighet, tid osv eller bevise om det samme eller lignende kunne blitt gjordt på konkurrerene konsoll. Jeg vil vel påstå at Sony har en del mer dyktigere 1. og 2. parts utviklere enn hva MS har. Selv om det beste grafiske spillet til Xbox360 (GeoW2) er eksklusivt til konsollen er det blitt utviklet av en 3. parts utvikler på en middleware/multiplattform grafikkmotor."

Lenke til kommentar
Leste nettopp at ps3 får physX av Nvidia... Det vil si fler "bonus" animasjoner, se for eksempel mirror's edge physX effektene...

Dette er snakk om software for å utnytte Cell til fysikk beregninger. Dette gikk tidligere under AGEIA PhysX SDK og er også tilgjengelig for Xbox360.

Lenke til kommentar
Hva skal man med xbox360 når alle de "store" titlene den har er å få på pc og?

 

Men ja, PS3 hadde ikke tatt skade av å slå av en 500lapp på prisen. Nå vet jeg ikke innkjøpspris på den. Men den butikken som selger den for 2500,- har skutt gullfuglen tror jeg.

fordi en pc er MYE dyrere vis du skal kunne spille med bra grafikk og høy oppløsning.

Endret av Markelure
Lenke til kommentar
Leste nettopp at ps3 får physX av Nvidia... Det vil si fler "bonus" animasjoner, se for eksempel mirror's edge physX effektene...

Dette er snakk om software for å utnytte Cell til fysikk beregninger. Dette gikk tidligere under AGEIA PhysX SDK og er også tilgjengelig for Xbox360.

 

Hmm så det du egentlig sier er at alle spill som er multiplattform ser like bra ut på ps3 og x360, men x360 har hatt det hele tiden? Da lurer jeg virkelig på hvordan det blir med PhysX på ps3 :D Blir sikkert mye bedre da :new_woot:

 

EDIT: Legger til link til kilde, Her er linken. Legger til en til link til en annen kilde også...

Endret av Crisz
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...